Från BBC:
https://www.bbc.com/news/live/uk-64183891 en sammanfattning om jag förstått det hela rätt...
Citat:
What did we learn from Harry's memoir?
We'll be closing our coverage shortly, but before we go, here's a recap of some of the claims Prince Harry makes in his tell-all memoir:
The book outlines grievances and bitterness in the Royal Family, and Harry alleges that Prince William knocked him to the floor after tensions heightened during a conversation about Meghan.
The memoir claims that Harry and William begged their father not to marry Camilla, now Queen Consort, over fears she would become a "wicked stepmother"
The duke says he learned of Queen Elizabeth's death from the BBC website and recalls visiting his grandmother on her deathbed, telling her how much he admired her.
Harry shares personal details about his youth, including taking drugs and losing his virginity to an older woman in a field behind a pub when he was 17-
He also details killing 25 Taliban fighters while serving as an Apache helicopter pilot in Afghanistan, a comment which has drawn criticism from army veterans.
Harry makes many references to his late mother, too, writing that during a visit to Paris, he replicated the journey Diana made through the Pont de l'Alma tunnel in the lead up to her death
Han gnäller på att han är "the spare".... Ser han sig kanske som Henrik den VIII som faktiskt var "the spare" för att hans äldre bror Arthur var kronprins men p.g.a. olyckliga omständigheter gjorde att Henrik blev kung... Var det ett sånt scenario han hade tänkt sig? Att William av nån anledning (innan han gift sig och fått barn), skulle kunna stå på kö att bli kung?
Att hans bok faktiskt blivit den mest sålda bok är väl inte så konstigt - när man såg bilderna från den lilla notis i Aftonbladet så visar de ju på att de säljer boken till halva priset (half price)... vad första priset var vet jag inte... men eftersom den inte är inbunden så kan jag tänka mig max 10 £ vilket blir ca 100 kr... och halva priset på det... 5 £ kanske?
Och eftersom skvaller om engelska kungahuset alltid står högt i kurs - klart boken säljer som smör smälter i solen.
Tillåt mig en personlig åsikt om hela härvan... Alltså - Harry (som jag förstått det faktiskt heter Henry i verkliga livet - precis som Henry VIII som också kallades för Harry av sina vänner)... känner sig lite avsides, han är den där killen som inte kommer att bli kung (för 150 år sen ja, då var det möjligt men idag med våra medicinska kunskaper... näää), så han blir lite sne... han hittar ett fruntimmer som utnyttjar och manipulerar honom... och vips...
Engelska kungahuset har återigen en tragedi likt Dianas dödsbud.