2019-06-17, 01:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Själv var jag så begåvad som barn att jag förstod att Benny var den riktige läkaren

Nån annan som tänkt på att filmen är ganska gubbsjuk, vi har Nils Moritz som står och spanar
i kikaren på Anna 14 år (pedofil då hon inte byxis, annars hebbefil) iförd baddräkt i simring
och illustrativt för att det handlar om sexlust får han en bryggplanka uppslagen på snoppen av Rudolf.

Och "Leffe ja" han är 30+ och får ihop det med Anna i slutet där dom obrytt håller varandra i handen
inför föräldrarnas parningsdans

Sedan undrar jag om det finns någon annan än jag som i mogen ålder nu kan se en viss scen för vad den egentligen alltid har varit.
Spännande interacial gruppsex när Mamma Karin bjuder ut sig själv och
ropar "varsågoda" och basketspelarna tar sig in på led
(tänker på Jägarna 1 scenen) in husvagnen (huruvida Anna 14, är med där inne vet jag inte) och tar för sig under hennes tjo och tjimande medans dom upprepar "yo yo yo", sedan hör man på rösten att hon är rufsig i håret när hon sedan ropar "mat pojkar!"
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-06-17 kl. 01:30.
Citera
2019-06-17, 10:32
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Själv var jag så begåvad som barn att jag förstod att Benny var den riktige läkaren

Nån annan som tänkt på att filmen är ganska gubbsjuk, vi har Nils Moritz som står och spanar
i kikaren på Anna 14 år (pedofil då hon inte byxis, annars hebbefil) iförd baddräkt i simring
och illustrativt för att det handlar om sexlust får han en bryggplanka uppslagen på snoppen av Rudolf.

Och "Leffe ja" han är 30+ och får ihop det med Anna i slutet där dom obrytt håller varandra i handen
inför föräldrarnas parningsdans

Sedan undrar jag om det finns någon annan än jag som i mogen ålder nu kan se en viss scen för vad den egentligen alltid har varit.
Spännande interacial gruppsex när Mamma Karin bjuder ut sig själv och
ropar "varsågoda" och basketspelarna tar sig in på led
(tänker på Jägarna 1 scenen) in husvagnen (huruvida Anna 14, är med där inne vet jag inte) och tar för sig under hennes tjo och tjimande medans dom upprepar "yo yo yo", sedan hör man på rösten att hon är rufsig i håret när hon sedan ropar "mat pojkar!"

Ja vad ska man säga, en tid då PK inte var så PK och skitnödiga Sverige inte var så skitnödigt
Citera
2019-06-17, 14:21
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Ja vad ska man säga, en tid då PK inte var så PK och skitnödiga Sverige inte var så skitnödigt
Dom nya filmerna är både PK och hade genomusel sörjalistisk dialog där "skämten" riktades sig till samtidens barn och inte är skrivet för föräldrarna vilken Sunes sommar var
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-06-17 kl. 14:38.
Citera
2019-06-21, 11:57
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Dom nya filmerna är både PK och hade genomusel sörjalistisk dialog där "skämten" riktades sig till samtidens barn och inte är skrivet för föräldrarna vilken Sunes sommar var

Ja de nya filmerna är usla på alla sätt
Citera
2019-07-03, 17:48
Medlem
Vilken nöt och knäcka . Hajjade jag redan när jag såg filmen på biograf vid ringa ålder .

För övrigt odödlig klassiker . Fungerar alltid.
Citera
2021-07-20, 22:13
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Helt galet hur bra filmen fortfarande håller. Svårt att komma på en bättre svensk sommarfilm på rak arm. Kanske lite OT, men ville bara skriva det.
Citera
2021-07-20, 22:31
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Helt galet hur bra filmen fortfarande håller. Svårt att komma på en bättre svensk sommarfilm på rak arm. Kanske lite OT, men ville bara skriva det.
Jag föredrar En på miljonen och Svensson Svensson filmen före Sunes sommar. Sunes jul tycker jag däremot är helt briljant, det är mer sune för mig än sunes sommar
Citera
2021-07-20, 22:51
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag föredrar En på miljonen och Svensson Svensson filmen före Sunes sommar. Sunes jul tycker jag däremot är helt briljant, det är mer sune för mig än sunes sommar

Var så länge sen jag såg dem, ska kolla igen, tack!
Citera
2023-01-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Gammal tråd - Nytt svar.

Lenny är bror till Kenny. Lenny jobbar som lokalvårdare på det sjukhus som Rudolf hamnar på när hans fru Carin av misstag backar över hans fot med husvagnen.

Lenny har över sommaren fått lov att besöka och låna hans brors husvagn på Tofta Strand. Kenny har lånat ut denna p g a arbete. Meningen är att Lenny och hans familj (Fru Bettan och dotter Cornelia) ska få bo där 1 vecka under deras semester.

När sedan Kenny bror till Lenny kommer en dag tidigare ner till Tofta Strand så avslöjas Lenny. Kenny säger även att ”gipsa folks fötter ska fan inte amatörer göra”.

Han är även lite smått irriterad över att Lenny bjudit familjen Andersson på hela hans vin och spritförråd, vilket också in höras i filmen när han säger ”och vinskåpet har ni hittat också ...”

Det enda jag funderade på i början av om även Lenny ”lånat” Kennys familj. Alltså att Bettan och Cornelia är Kennys fru och dotter.

I så fall är ju Lenny en riktig looser som försöker sig på att se rik och välbärgad på sin brors bekostnad samtidigt som han får familjen Andersson och tro att hans sällskap är hans familj. Funderat kring detta, men tror nog att Bettan och Cornelia tillhör Lennys familj.

Andra scener man inte förstod när man var yngre var givetvis

”Tulo mellan knäna” men den förstår vi ju alla idag.

Sen finns det en scen jag alltid ogillat och som förstör halva filmen med Peter Haber och det är under basketmatchen när han sen efter säger till Sune o Håkan att han var 2 meter lång under matchen, för att sen efter matchen få en hiss i skallen och få normal längd. Vem skrev in dessa scenerna i manus? Var nån full?
Visst att filmen ska vara galen och komedi, men just där tappar den ju helt. T o m en lysande Peter Haber förlöjliga sig själv och sänker sig under hans värdighet som seriös skådespelare.

Den scenen kan man verkligen få mig att ligga sömnlös och fundera över, varför?

Vet fortfarande inte vad Tulo mellan knäna betyder?
Det om att han va två meter lång minns jag stod med i nån av Suneböckerna. Därav hamnade det nog i filmen.
Citera
2023-01-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contains
Vet fortfarande inte vad Tulo mellan knäna betyder?
Det om att han va två meter lång minns jag stod med i nån av Suneböckerna. Därav hamnade det nog i filmen.
Om du som tjej kniper igen om en tulo (godistablett) mellan knäna... vad är det som blir svårt att genomföra en då...?
Citera
2023-01-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Om du som tjej kniper igen om en tulo (godistablett) mellan knäna... vad är det som blir svårt att genomföra en då...?

Aha 😉
Citera
2023-01-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart

Turkiet kanske passar dig bättre, definitivt inte PK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in