Citat:
Ursprungligen postat av
Realisten73
Gammal tråd - Nytt svar.
Lenny är bror till Kenny. Lenny jobbar som lokalvårdare på det sjukhus som Rudolf hamnar på när hans fru Carin av misstag backar över hans fot med husvagnen.
Lenny har över sommaren fått lov att besöka och låna hans brors husvagn på Tofta Strand. Kenny har lånat ut denna p g a arbete. Meningen är att Lenny och hans familj (Fru Bettan och dotter Cornelia) ska få bo där 1 vecka under deras semester.
När sedan Kenny bror till Lenny kommer en dag tidigare ner till Tofta Strand så avslöjas Lenny. Kenny säger även att ”gipsa folks fötter ska fan inte amatörer göra”.
Han är även lite smått irriterad över att Lenny bjudit familjen Andersson på hela hans vin och spritförråd, vilket också in höras i filmen när han säger ”och vinskåpet har ni hittat också ...”
Det enda jag funderade på i början av om även Lenny ”lånat” Kennys familj. Alltså att Bettan och Cornelia är Kennys fru och dotter.
I så fall är ju Lenny en riktig looser som försöker sig på att se rik och välbärgad på sin brors bekostnad samtidigt som han får familjen Andersson och tro att hans sällskap är hans familj. Funderat kring detta, men tror nog att Bettan och Cornelia tillhör Lennys familj.
Andra scener man inte förstod när man var yngre var givetvis
”Tulo mellan knäna” men den förstår vi ju alla idag.
Sen finns det en scen jag alltid ogillat och som förstör halva filmen med Peter Haber och det är under basketmatchen när han sen efter säger till Sune o Håkan att han var 2 meter lång under matchen, för att sen efter matchen få en hiss i skallen och få normal längd. Vem skrev in dessa scenerna i manus? Var nån full?
Visst att filmen ska vara galen och komedi, men just där tappar den ju helt. T o m en lysande Peter Haber förlöjliga sig själv och sänker sig under hans värdighet som seriös skådespelare.
Den scenen kan man verkligen få mig att ligga sömnlös och fundera över, varför?
Vet fortfarande inte vad Tulo mellan knäna betyder?
Det om att han va två meter lång minns jag stod med i nån av Suneböckerna. Därav hamnade det nog i filmen.