2023-01-19, 13:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ja exakt. Det var precis så jag menade.👍
Kollade lite tidig gameplay, det ser fan inte alls illa ut på något sätt. Förhoppnings är det så bra att man kan strunta i att det är HP om man vill.
Citera
2023-01-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Kollade lite tidig gameplay, det ser fan inte alls illa ut på något sätt. Förhoppnings är det så bra att man kan strunta i att det är HP om man vill.

Eller hur?! Jag tror ambitionen ligger i att också locka icke-frälsta. En god vän till mig som på sin höjd har sett en ynka Harry Potter film ska också köpa spelet.
Citera
2023-01-19, 17:10
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Var någonstans har jag påstått att det kommer vara i klass med RDR2?

Det skrev du inte uttryckligen förstås, det var en tolkning och påbyggnad av ditt inlägg. Du behöver inte slå dig i pannan för det. Nu är jag ju som sagt inget Potter fan men spelet ser dock intressant ut rent spelmässig. Du menade (vilket jag förstod) enbart hypen inför en release och inte att jemföra dessa två.

Så för ett ickefan av loren så krävs det ju ett bra spel utöver fan blinkningar. Vilket jag ändå tycker mig se möjlighet till i detta spel. Blir ingen pre order för min del men absolut följa det och se hur det blir.
Senast redigerad av Neroxx 2023-01-19 kl. 17:12.
Citera
2023-01-20, 07:01
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det skrev du inte uttryckligen förstås, det var en tolkning och påbyggnad av ditt inlägg. Du behöver inte slå dig i pannan för det. Nu är jag ju som sagt inget Potter fan men spelet ser dock intressant ut rent spelmässig. Du menade (vilket jag förstod) enbart hypen inför en release och inte att jemföra dessa två.

Så för ett ickefan av loren så krävs det ju ett bra spel utöver fan blinkningar. Vilket jag ändå tycker mig se möjlighet till i detta spel. Blir ingen pre order för min del men absolut följa det och se hur det blir.
Finns det ens lore inom Harry Potter? Känns som att JK mest har skrivit saker och tagit det för vad det är med väldigt lite bakgrund bakom grejerna. Minns jag fel nu, men det är väl t.o.m så att var magi kommer ifrån inte nämns någonstans utan den "bara finns" i HP-universumet, till skillnad från franchises som Sagan of Ringen, Warcraft osv som har omfattande förklaringar vad magi är.

Det är väl därför också som det inte gjorts så många spel som inte är licensierade på filmerna. Det har helt enkelt inte funnits något material, och att vi nu äntligen får något ska väl mer ses som någon slags fan fiction och utvecklarnas eget tagna friheter?

Kan ha fel, men tycker det verkar som att Harry potters lore och sånt bortom böckerna och filmerna har varit papperstunn.
Citera
2023-01-24, 09:57
Medlem
kola-rapaces avatar
När kommer recensioner från kritikerna? Är taggad men vill se hur det rankas före det blir ett köp.

Kommer Media Markt och dom andra aktörerna höja sitt pris närmre release och är det bättre att förköp nu och istället avbryta ordern om mottagandet är kasst?
Citera
2023-01-24, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Finns det ens lore inom Harry Potter? Känns som att JK mest har skrivit saker och tagit det för vad det är med väldigt lite bakgrund bakom grejerna. Minns jag fel nu, men det är väl t.o.m så att var magi kommer ifrån inte nämns någonstans utan den "bara finns" i HP-universumet, till skillnad från franchises som Sagan of Ringen, Warcraft osv som har omfattande förklaringar vad magi är.
Ja en del men världsbyggandet är erkänt dåligt och motsägelsefullt. Med magiska drycker och mackapärer som dyker upp senare i serien som man kan undra varför de aldrig använts innan trots att de är välkända och hur man använder det som introducerats. Man har drycker som tvingar folk att tala sanning men har rättegångar med långgående konsekvenser där dessa inte används osv. Tidsresor som delas ut till småbarns skolgång (om än med byråkrati) och inte verkar användas för allvarligare ting (en inte helt genomtänkt sak) och som du säger en del saker förklaras inte, de bara är, som magin i sig.

Världen är rolig och intressant men inte väl uppbyggd och konsekvent alla gånger, stör man sig så gör man, annars får man helt enkelt ha nöje med den.
Citera
2023-01-24, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ganska många som ser det som en fördel snarare än en nackdel.

Varför?
Citera
2023-01-24, 10:32
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Varför?

Så att de kan fokusera på singleplayer?
Citera
2023-01-24, 11:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja, lite så. Jag har alltid spelat för att slippa ha med andra människor att göra.
Citera
2023-01-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Aa okej. Jag tänker att det ena inte hade behövt utesluta det andra. Jag spelar främst singleplayer men kan tycka det är jäkligt kul med multiplayer ibland, så jag hade gärna sett båda alternativen.
Citera
2023-01-24, 12:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Aa okej. Jag tänker att det ena inte hade behövt utesluta det andra. Jag spelar främst singleplayer men kan tycka det är jäkligt kul med multiplayer ibland, så jag hade gärna sett båda alternativen.
Problemet är att MP går lätt att göra till en tjänst, som konstant drar in pengar till utvecklarna. Så pass mycket att dom hellre fokuserar på att göra snabbt och billigt innehåll till MP och inte ger SP-spelarna i stort sett något.

Rockstar, jag tänker på er här. GTA IV hade två feta expansioner. GTA V har GTA Online.
Citera
2023-01-25, 22:12
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ser onekligen väldigt spännande o kul ut..lär bli ett köp, senaste trailern i 4k:

https://www.youtube.com/watch?v=NthGfn_ddRQ

Släpps den 10 februari till pc, Playstation 5 och Xbox Series. Därefter PS4 och XB1 4 april, Switch 25 juli.
Hur ska jag kunna hålla mig undan spoilers till April?
Jag är ganska taggad på detta och ett plus är ju att man hjälper till att reta gallfeber på LGTBQ+-dårarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in