Citat:
Ursprungligen postat av
Neroxx
Det skrev du inte uttryckligen förstås, det var en tolkning och påbyggnad av ditt inlägg. Du behöver inte slå dig i pannan för det. Nu är jag ju som sagt inget Potter fan men spelet ser dock intressant ut rent spelmässig. Du menade (vilket jag förstod) enbart hypen inför en release och inte att jemföra dessa två.
Så för ett ickefan av loren så krävs det ju ett bra spel utöver fan blinkningar. Vilket jag ändå tycker mig se möjlighet till i detta spel. Blir ingen pre order för min del men absolut följa det och se hur det blir.
Finns det ens lore inom Harry Potter? Känns som att JK mest har skrivit saker och tagit det för vad det är med väldigt lite bakgrund bakom grejerna. Minns jag fel nu, men det är väl t.o.m så att var magi kommer ifrån inte nämns någonstans utan den "bara finns" i HP-universumet, till skillnad från franchises som Sagan of Ringen, Warcraft osv som har omfattande förklaringar vad magi är.
Det är väl därför också som det inte gjorts så många spel som inte är licensierade på filmerna. Det har helt enkelt inte funnits något material, och att vi nu äntligen får något ska väl mer ses som någon slags fan fiction och utvecklarnas eget tagna friheter?
Kan ha fel, men tycker det verkar som att Harry potters lore och sånt bortom böckerna och filmerna har varit papperstunn.