2023-01-18, 13:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Jag är inne på att det bara måste, måste, måååååste bli top notch. Finns inget annat spel jag drömt om så mycket som det här sen jag var liten och växte upp med HP böckerna, filmerna och spelen. Finns inget större än HP och till viss del Pokemon som jag identifierar min barndom med, så jag är beredd att säga att om det här råkar bli dåligt så kommer det nog fan leda till den största besvikelsen jag upplevt i mitt liv.

Jag har skyhöga förhoppningar, återstår att se hur det blir...
Den vise gläder sig åt solsken, men bereder sig på regn.

Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Världens största antiklimax att det saknar multiplayer...
Det är ganska många som ser det som en fördel snarare än en nackdel.
Citera
2023-01-18, 16:47
Avslutad
Citat:
Som jag minns det, när första nyheterna om detta släpptes, var tanken att det skulle bli ett MMORPG, sen någonstans på vägen ändrades det?

Jag hoppas det också är tillräckligt bra för att avnjutas ensam - däremot tycker jag det är konstigt att spelet har alla aspekter av eett mmorpg, fast utan att vara multiplayer..

HP universumet/världen känns inte stor nog för ett mmo. Skulle bli ganska contentfattigt tror jag.
Citera
2023-01-18, 19:47
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Som jag minns det, när första nyheterna om detta släpptes, var tanken att det skulle bli ett MMORPG, sen någonstans på vägen ändrades det?

Jag hoppas det också är tillräckligt bra för att avnjutas ensam - däremot tycker jag det är konstigt att spelet har alla aspekter av eett mmorpg, fast utan att vara multiplayer..
Nej då, från första reveal så var tanken ett single player-RPG.
Citera
2023-01-18, 19:48
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Nej då, från första reveal så var tanken ett single player-RPG.

Då har jag och flera andra drömt ihop att det var lanserat som mmorpg
Citera
2023-01-18, 22:46
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Den vise gläder sig åt solsken, men bereder sig på regn.

Det är ganska många som ser det som en fördel snarare än en nackdel.

Absolut är det så, men har svårt att hålla mig den här gången

Citat:

Njae, inte vad jag minns. Det snackades om ett stort open world spel från första läckan.

Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
HP universumet/världen känns inte stor nog för ett mmo. Skulle bli ganska contentfattigt tror jag.

Håller inte med. Finns väldigt mycket att jobba med, några exempel såhär på rak arm är

- 4 olika elevhem, ordna olika sorters tävlingar mellan dem
- Finns en väldans massa potions
- Finns en väldans massa trollformler
- Olika kvastar
- Olika trollstavar
- Drakar och en massa beasts som kan användas till för boss fights, mounts, raids
- Samlarobjekt så som famous witches and wizards cards
- pvp som påverkas och tweakas lite beroende på vilken stav man har, vilka spells den ena har vs den andra
- Phoenix order & death eaters - går att göra något liknande som alliance vs horde i WoW, man kanske tom skulle kunna ha goblins som spelbar ras

mm mm.
Citera
2023-01-19, 06:12
Medlem
Embas avatar
10 feb fortfarande aktuellt?
Citera
2023-01-19, 06:20
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
På pappret så har dom bara bytt ägare. Förvisso inte inom spelbranschen men den erfarenhet jag har av bolagsbyten så brukar det ändå tillkomma nån form av integration bolagen emellan så som nya system,programvaror, anskaffande av arbetsresurser bolagen emellan. Men vi får väl se. Jag är förhoppningsfull på ett spel för första gången sen RDR2 släppet

Låter farligt att sätta ribban så högt som RDR2, det öppnar upp för beavikelse. Kommer det upp halvägs så har man visserligen ett bra spel på halsen.
Citera
2023-01-19, 09:50
Medlem
BigFatCones avatar
Jag såg ett par skärmdumpar. Eh, kommer det här till Switch? För texturerna var lågupplösta och polygonerna få på dom bilderna.
Citera
2023-01-19, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Låter farligt att sätta ribban så högt som RDR2, det öppnar upp för beavikelse. Kommer det upp halvägs så har man visserligen ett bra spel på halsen.
Var någonstans har jag påstått att det kommer vara i klass med RDR2?

Citat:
Jag såg ett par skärmdumpar. Eh, kommer det här till Switch? För texturerna var lågupplösta och polygonerna få på dom bilderna.

Det kommer till switch men det är senarelagt än de övriga releaserna.
Citera
2023-01-19, 10:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Var någonstans har jag påstått att det kommer vara i klass med RDR2?
Du menar väl att du hoppas att du kommer att ha lika roligt med det här, som du hade med RDR2, snarare än att det mer objektivt och på ett tekniskt plan är lika bra?

Citat:
Det kommer till switch men det är senarelagt än de övriga releaserna.
Phew.
Citera
2023-01-19, 12:53
Medlem
Citat:
Du menar väl att du hoppas att du kommer att ha lika roligt med det här, som du hade med RDR2, snarare än att det mer objektivt och på ett tekniskt plan är lika bra?

Phew.

Ja exakt. Det var precis så jag menade.👍
Citera
2023-01-19, 12:56
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ser onekligen väldigt spännande o kul ut..lär bli ett köp, senaste trailern i 4k:

https://www.youtube.com/watch?v=NthGfn_ddRQ

Släpps den 10 februari till pc, Playstation 5 och Xbox Series. Därefter PS4 och XB1 4 april, Switch 25 juli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in