2023-01-19, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horgen
Ja, da er jeg enig med deg. Enten er han uskyldig eller så er familien med på hele greia.. men hvorfor skulle de det. Helt utenkelig.

Hvorfor det? Æresdrap skjer stadig vekk.
Citera
2023-01-19, 13:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Tror du datteren hadde skrevet og offentliggjort brevet hvis politiet satt med dokumentasjon (opptak av avhør m.m.), som beviste at det hun skrev var løgn?

Hun har såvidt meg bekjent ikke skrevet under på at avhørene er gjennomlest, i likhet med sin far.
Om hun lyver eller snakker sant vet hun vel best selv. Jeg tror ikke hun synes det var særlig smart
å offentliggjøre brevet. Om jeg må gjette, var publiseringen kanskje ikke på hennes initiativ.
Hvis hun ikke mente riksadvokaten burde lese det, er det vel også tvilsomt om alle i Norge burde lese det.
Citera
2023-01-19, 13:58
Medlem
Citat:
Det er vel bare her på Fb at disse sprøe tolkningene av brevet eksisterer. Det kan være smart å forsøke å lese brevet uten å fantasere, og tolke ting i verste mening. Brevet er en gjennomgang av feil og tabber politiet har gjort i løpet av etterforskningen. Dette er helt sikkert dokumentert med opptak av avhør, og ved kommunikasjon mellom de involverte i ettertid. Derfor er det ingen grunn til å tro at datteren lyver om noe av det hun skriver.

Hele brevet er bare tull, hun fikk rettet det som hun mener var feil i avhøret så problemet ble løst der og da.
Det er jo det som er poenget med gjennomlesing før man signerer.
Citera
2023-01-19, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Tror du TH hadde vært villig til å benekte for hele Norges befolkning i beste sendetid på NRK at skilsmisse ikke hadde vært aktuelt for AE hvis politiet satt med både dokumentasjon og flere vitner som beviste at det var ren løgn? Interessant å høre svaret - nå som vi har fasiten...

Ja, jeg tror han kunne benektet for at skilsmisse var aktuelt, selv om han visste det var det. Jeg tror også han kan ha tenkt at skilsmisse ikke var tema, selv om AE har snakket om dette med venninner.

Håper du også begynner å svare på spørsmål du får. Det kunne gjort tråden mer interessant.
Citera
2023-01-19, 14:28
Medlem
Det er litt pussig at tegneseriefiguren "Nullet" er en militær karakter fra tegneserien Billy

https://forsvaretsforum.no/billy-kultur-tegneserie/samuel-tegner-billy/120866
Citera
2023-01-19, 14:38
Medlem
Citat:
Ja, jeg tror han kunne benektet for at skilsmisse var aktuelt, selv om han visste det var det. Jeg tror også han kan ha tenkt at skilsmisse ikke var tema, selv om AE har snakket om dette med venninner.

Så hvis han er villig til å benekte realiteter eller servere en løgn til alle TV-seerne, da kan man jo gjøre seg noen tanker om hva han kan være villig til å forklare i avhør eller i andre og mye mindre sammenhenger. Allerede ser vi jo at mange av forklaringene hans ikke stemmer med fakta.
Citera
2023-01-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hun har såvidt meg bekjent ikke skrevet under på at avhørene er gjennomlest, i likhet med sin far.
Om hun lyver eller snakker sant vet hun vel best selv. Jeg tror ikke hun synes det var særlig smart
å offentliggjøre brevet. Om jeg må gjette, var publiseringen kanskje ikke på hennes initiativ.
Hvis hun ikke mente riksadvokaten burde lese det, er det vel også tvilsomt om alle i Norge burde lese det.
Akkurat som han tyrkeren. Forklaring må jo være at folk under selve «avhøret» skjønner at det er noe som ikke stemmer og derfor ikke vil skrive under på det som står skrevet. Det beste er vel å heller la seg avhøre i ordnede former i retten, hvis man i det hele tatt har noe å si.
Citera
2023-01-19, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er litt pussig at tegneseriefiguren "Nullet" er en militær karakter fra tegneserien Billy

https://forsvaretsforum.no/billy-kultur-tegneserie/samuel-tegner-billy/120866
Leser du fortsatt tegneserier ?
Citera
2023-01-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Leser du fortsatt tegneserier ?

Har du snart løst saken eller?
Citera
2023-01-19, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Har du snart løst saken eller?
Ja, det var deg
Citera
2023-01-19, 15:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Akkurat som han tyrkeren. Forklaring må jo være at folk under selve «avhøret» skjønner at det er noe som ikke stemmer og derfor ikke vil skrive under på det som står skrevet. Det beste er vel å heller la seg avhøre i ordnede former i retten, hvis man i det hele tatt har noe å si.

Har du selv noensinne vært i politiavhør?

Det kan være ganske ubehagelig. Men avhøreren er som regel veldig opptatt av at
det man sier, blir korrekt gjengitt i avhørsdokumentet. Man har også anledning til å
korrigere seg selv fortløpende, og man blir påminnet om at man ikke trenger å svare
med nøyaktighet på spørsmål som gjelder tid- og stedfesting, men at man da gir
forbehold om dette.

Nå er det nok sikkert ekstra utfordrende å bli kryssforhørt slik HHB2 beskriver i brevet.
Noe sier meg at hun har blitt "tatt på sengen", og at HHB1 kanskje ikke har vært helt ærlig.
Citera
2023-01-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Så hvis han er villig til å benekte realiteter eller servere en løgn til alle TV-seerne, da kan man jo gjøre seg noen tanker om hva han kan være villig til å forklare i avhør eller i andre og mye mindre sammenhenger. Allerede ser vi jo at mange av forklaringene hans ikke stemmer med fakta.

Her står det litt om hva som kjennetegner løgnere under avhør:

https://www.politiforum.no/forskning-forskningsdagene-marthe-lefsaker-sakrisvold/forsker-pa-logn-i-avhor---na-kan-hun-vinne-forsker-grand-prix/154655

Løgnere planlegger en forklaring ned til minste detalj, og holder seg til den i større grad enn de som snakker sant. I denne saken skulle man tro at TH, hvis han står bak, hadde forberedt en forklaring som stemte med alle detaljene på åstedet, telefonanrop m.m. Men ting tyder på at han ikke har forberedt en slik forklaring. Men han har kanskje vært så smart at han forsøker å etterligne en sann forklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in