2023-01-19, 11:14
Medlem
Slettsnokens avatar
HHB1 til politiet: Har HHB2 fortalt at pappa ba oss barna kalle mamma for «nullet»?
Politiet: Ja

HHB2: Dette er selvfølgelig ikke tilfelle. Sannheten er stikk motsatt.

Sannheten var i følge HHB2 at HUN ikke hadde fortalt det til politiet i avhør, ikke at kallenavnet ikke eksisterte.

Kallenavnet eksisterte, noe HHB2 må ha ansett som fortjent og plausibelt, all den tid hennes fokus lå på avhørsmetoden.
Senast redigerad av Slettsnoken 2023-01-19 kl. 11:34.
Citera
2023-01-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
De mistenker jo TH, og mener han ikke har gjort dette helt alene, men hatt medhjelpere.
Familien gjemmer seg bak en bistandsadvokat som har opptrådt nærmest som en forsvarer
for deres far.

Som nevnt mange ganger i tråden - THs "bunnsolide" alibi står og faller på personer i hans
aller nærmeste krets. Da er det ikke bare "fantasi" som gjør familien mistenkelig.

"Fantasiene" bør tilskrives brukere som f.eks. OleStoltenberg, som prøver å skape forestillinger
om en slags "Spøkelseskladd" som ifølge hen ikke er spesielt smart, supergjerrig, men samtidig
evner å kidnappe en 68-åring uten å legge igjen spor.

Ja, da er jeg enig med deg. Enten er han uskyldig eller så er familien med på hele greia.. men hvorfor skulle de det. Helt utenkelig.
Citera
2023-01-19, 11:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
HHB1 til politiet: Har HHB2 fortalt at pappa ba oss barna kalle mamma for «nullet»?
Politiet: Ja

HHB2: Dette er selvfølgelig ikke tilfelle. Sannheten er stikk motsatt.

Sannheten var i følge HHB2 at HUN ikke hadde fortalt det, ikke at kallenavnet ikke eksisterte.

Kallenavnet eksisterte, noe HHB2 må ha ansett som fortjent og plausibelt, all den tid hennes fokus lå på avhørsmetoden.

Man kan jo spørre seg om dette kallenavnet ble AE til del fordi de mente hun var et
null som hadde latt seg true til å skrive alle verdiene over på sin mann. Eller om det var
fordi hun ikke fortjente å ha egne penger.

Citat:
Ursprungligen postat av Horgen
Ja, da er jeg enig med deg. Enten er han uskyldig eller så er familien med på hele greia.. men hvorfor skulle de det. Helt utenkelig.

Det er ikke gitt at man forstår hvorfor barn noen ganger tar livet av sine foreldre.
Men det skjer likevel. Noen ganger på grunn av dårlige oppvekstforhold.
Andre ganger på grunn av penger og arveoppgjør.

Dette tilfellet er selvsagt litt annerledes - man har et forestående skilsmisseoppgjør
som bakteppe. Hvis det er så at familien har tatt TH sitt parti, tenker jeg motivet er
økonomisk. Men det ligger også manipulering bak dette.
Citera
2023-01-19, 11:42
Medlem
Citat:
Man kan jo spørre seg om dette kallenavnet ble AE til del fordi de mente hun var et
null som hadde latt seg true til å skrive alle verdiene over på sin mann. Eller om det var

Det er ikke gitt at man forstår hvorfor barn noen ganger tar livet av sine foreldre.

Dette tilfellet er selvsagt litt annerledes - man har et forestående skilsmisseoppgjør
som bakteppe. Hvis det er så at familien har tatt TH sitt parti, tenker jeg motivet er

Farlig å gå i bekreftelsesfella.. Hvor og hvordan hadde du tenkt deg at de fjernet kona?
Citera
2023-01-19, 11:43
Medlem
Citat:

Hva er sannsynligheten for at de stiller til nye avhør etter slike innlegg ? Men det er vel det som er poenget med innleggene.
Citera
2023-01-19, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er vel mer skremmende enn interessant.
Det folk ikke forstår er at slike samtaler bare er juks og fanteri. Du kan ved hjelp av å stille fem etterfølgende spørsmål til en person, få personen til å si eller mene noe han aldri har ment. Alle dyktige selgere kan slike triks.
Citera
2023-01-19, 11:52
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Kallenavnet var trolig ledd i en degradering og straff etter utroskap og alkoholmisbruk. Barna var små, så mishandlinga pågikk i mange år.
Citera
2023-01-19, 11:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hva er sannsynligheten for at de stiller til nye avhør etter slike innlegg ? Men det er vel det som er poenget med innleggene.

De burde stilt til nye avhør for lenge siden.
Det er tausheten deres som gir grunnlag for disse spekulasjonene, ikke omvendt.

Jeg tviler uansett sterkt på at de tar avgjørelser basert på hva som skrives i denne tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Kallenavnet var trolig ledd i en degradering og straff etter utroskap og alkoholmisbruk. Barna var små, så mishandlinga pågikk i mange år.

Ting eskalerte visst fra 1993 og fremover. HHB2 skal ha flyttet hjemmefra så snart hun ble myndig.
Det er nok TEH som har bevitnet de verste tingene.
Senast redigerad av Svartediket 2023-01-19 kl. 11:56.
Citera
2023-01-19, 12:25
Medlem
Citat:
De burde stilt til nye avhør for lenge siden.
Det er tausheten deres som gir grunnlag for disse spekulasjonene, ikke omvendt.

Jeg tviler uansett sterkt på at de tar avgjørelser basert på hva som skrives i denne tråden.
Du skjønner like godt som meg, at alle har spilt kortene feil i denne etterforskningen.
Citera
2023-01-19, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horgen
Farlig å gå i bekreftelsesfella.. Hvor og hvordan hadde du tenkt deg at de fjernet kona?
Hele denne tanken at familien har sittet rundt bordet og sagt: Vi må bli kvitt muttern, du kjører, jeg ringer osv. er helt klin kokos. Har ikke folk nok med slikt i romaner og filmer ? De vil liksom at dette skal være virkelig, et reality show de kan kose seg med.
Citera
2023-01-19, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
En datter som dekker over for sin far og velger å ikke komme inn på problemene mellom foreldrene. Noe barna, av alle, burde ha fanget opp gjennom det meste av oppveksten.

Alternativt at hun faktisk svarte "Det var ikke bra hjemme", men har i etterkant forstått at dette burde hun ikke ha sagt, etter samtale med far.

Det brevet har ikke støttet THs sak

Det er vel bare her på Fb at disse sprøe tolkningene av brevet eksisterer. Det kan være smart å forsøke å lese brevet uten å fantasere, og tolke ting i verste mening. Brevet er en gjennomgang av feil og tabber politiet har gjort i løpet av etterforskningen. Dette er helt sikkert dokumentert med opptak av avhør, og ved kommunikasjon mellom de involverte i ettertid. Derfor er det ingen grunn til å tro at datteren lyver om noe av det hun skriver.
Citera
2023-01-19, 12:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du skjønner like godt som meg, at alle har spilt kortene feil i denne etterforskningen.

Hva som er rett og galt i etterforskningen, er det vel opp til påtalemyndigheten, og etterhvert retten, å avgjøre.

Så langt kan jeg ikke si annet enn at det er TH med familie som har spilt kortene feil.
Ihvertfall hvis det skulle vise seg at de ikke har noe å skjule. Tausheten signaliserer
dessverre det motsatte. Hvis de har evne til å sette skapet på plass, har de også mulighet til det.
Så langt har de ikke benyttet denne muligheten. Selv ikke innad i slekta. Forespørsler fra enkelte
om å holde minnestund for AE har ikke blitt tatt til følge, men blitt møtt med taushet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in