Citat:

Ursprungligen postat av 
Shrimp-guy

Men glamrockarna och pudel killarna, är väll rätt bögiga. Jag menar långt hår, läder, smink.

Det var lite olika yttringar som skapades med syftet att få med tjejerna på tåget. Till viss del lyckat. Så länge det var en frontman som gick hem hos tjejerna. Bögarna har alltid varit för få för att intressera branschen men man kan ju som sagt utgå från att de finns där tjejerna finns.
Exempel: Monsters of rock på Råsunda. Mötley Crüe först, sedan Van Halen vilka då hade släppt monsterhiten Jump och AC/DC som headline. Scenen vid ena långsidan.
Jag har för mig att biljetterna var slutsålda. Så fort Van Halen hade bränt av Jump så såg jag från min framskjutna position på gräsmattan när jag vände mig om att det glesnat bland de sittande på motsatt långsida. När de spelat klart och bara AC/DC återstod, vilket inte var så bara för mig, så tänkte jag för mig själv att nu var det bara de riktiga rockfansen kvar. När AC/DC spelade var också publiktrycket på gräsmattan hårdare än tidigare. Det ansågs i kretsarna att synthar var lite tveksamt vill jag minnas, men vi vande oss.