2023-01-19, 12:34
Medlem
Shrimp-guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Det som manliga feminister lyssnar på. Vet inte vad de lyssnar på, men kolla upp det.

Ps. Det är inget fel med att vara homo.

Då är det väll modern pop, zara Larsson, Veronica magio och typ Beyonce
Citera
2023-01-19, 12:37
Medlem
fululfs avatar
Body.
Citera
2023-01-19, 12:38
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
DANSband finns ju till för dans. I min värld är den fylld med exakt 50% män och 50% kvinnor, så ett dansband ett bra exempel på normativ hetero-musik som är lika anpassad för män och kvinnor.

Men jag har ingen aning om gays går ut och dansar. Kändes inte så på min tid, jag dansade extremt mycket ett tag men det är 20 år sedan. Ett dansgolv var 100% hetero på den tiden.
Tvivlar stark på att något dansgolv är 100% hetero i dagens samhälle med alla läggningar hit och dit.
Citera
2023-01-19, 12:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Tvivlar stark på att något dansgolv är 100% hetero i dagens samhälle med alla läggningar hit och dit.
Just dans har ju problemet att herr-stegen och dam-stegen är olika så då måste en kille/tjej lära sig motsatta könets steg. Och dessutom kan de två gay-herrarna som går ut inte bjuda upp fler herrar, de måste ta resterande dans med damer, jag vet inte hur en sådan kväll skulle kännas. Ingen aning om hur det känns, men pardans för mig är extremt hetero.
Citera
2023-01-19, 12:41
Medlem
Shrimp-guys avatar
Jag tror personligen att power metal är den genrer där det finns mest bögar, varför? Ta ett band som twilight force, dom e utklädda till alver, och har tingeling ljud i låtar som flight of the sapphire dragon. Tycker man tjocka gubbar i roliga kostymer är bögiga vad fan är då de här?
Citera
2023-01-19, 12:42
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
I helvete det var. Även Udo. Fast ingen brydde sig och inte nu heller. Ingen annan i banden är/var bög. Bögar brukar heller inte gilla metal och man dansar inte till det.
Bögar gillar sånt som tjejer gillar och som går att dansa disco till. Distade gitarrer tycker de låter elakt. Det är därför metal aldrig blev störst; endast manliga fans som är hetero men tjejer lyser med sin frånvaro i publiken på konserter. Musiken är ekvilibristisk och de som spelar kan spela. Det är främst det som drar fansen, men det tilltalar främst nördiga killar.

Det intressanta är att rockmusiken uppfanns för att dansa till och det fanns många tjejer som gillade den, men när AC/DC drog det ett varv till med allt tyngre och hårdare guror så försvann tjejerna och troligen även bögarna. Det är dock fortfarande rockmusik som går att dansa till om man skulle vilja.
Är Udo bög?
Citera
2023-01-19, 12:43
Medlem
Flashbacks representant från HBTQ-rörelsen inställer sig!

Svar: bögar lyssnar oftast på 1) disco och eurodisco 2) schlager. Dessa två spelas oftast på klubbarna. 3) Indiepop och åttiotalspop. 4) Musikal. Det förra gäller mest de yngre förmågorna, det senare de äldre. De som föreslår power metal har blandat ihop koncepten, då det existerar enbart för att heterosexuella män skall få leva ut sina MÖP- och/eller LOTR-fantasier i en tuff miljö.
Citera
2023-01-19, 12:46
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimp-guy
Jag tror personligen att power metal är den genrer där det finns mest bögar, varför? Ta ett band som twilight force, dom e utklädda till alver, och har tingeling ljud i låtar som flight of the sapphire dragon. Tycker man tjocka gubbar i roliga kostymer är bögiga vad fan är då de här?
Är dessa bögar? https://www.mynewsdesk.com/se/soundp...records-984926
Citera
2023-01-19, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimp-guy
Men glamrockarna och pudel killarna, är väll rätt bögiga. Jag menar långt hår, läder, smink.
Det var lite olika yttringar som skapades med syftet att få med tjejerna på tåget. Till viss del lyckat. Så länge det var en frontman som gick hem hos tjejerna. Bögarna har alltid varit för få för att intressera branschen men man kan ju som sagt utgå från att de finns där tjejerna finns.
Exempel: Monsters of rock på Råsunda. Mötley Crüe först, sedan Van Halen vilka då hade släppt monsterhiten Jump och AC/DC som headline. Scenen vid ena långsidan.

Jag har för mig att biljetterna var slutsålda. Så fort Van Halen hade bränt av Jump så såg jag från min framskjutna position på gräsmattan när jag vände mig om att det glesnat bland de sittande på motsatt långsida. När de spelat klart och bara AC/DC återstod, vilket inte var så bara för mig, så tänkte jag för mig själv att nu var det bara de riktiga rockfansen kvar. När AC/DC spelade var också publiktrycket på gräsmattan hårdare än tidigare. Det ansågs i kretsarna att synthar var lite tveksamt vill jag minnas, men vi vande oss.
Citera
2023-01-19, 12:50
Medlem
Shrimp-guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Är dessa bögar? https://www.mynewsdesk.com/se/soundp...records-984926

Ja. Den största rörelsen inom just gay rörelsen är den så kallade ”Björn rörelsen” som lite kort är, stora håriga män som gillar andra stora håriga män. Ta sen ett band som wind rose, håriga killar som sjunger om dvärgar. Tror till och med att de ett av dom minst använda orden inom power metal är ”tjej” tänker att de borde va bevis nog.
Citera
2023-01-19, 12:50
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipansexuell
De som föreslår power metal har blandat ihop koncepten, då det existerar enbart för att heterosexuella män skall få leva ut sina MÖP- och/eller LOTR-fantasier i en tuff miljö.
Antagligen nåt sånt.
Citera
2023-01-19, 12:52
Medlem
Shrimp-guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Nog du som är helt jävla slut i skallen din inavlade babian. Att behöva lägga fram argument för att dansband är värdelöst behövs inte,räcker med att det kommer en ton av denna musik så blir man spyfärdig.

Ja det låter skit men är det bögar som spelar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in