2023-01-19, 12:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SickMan
En ladyboy är biologiskt sett en man. Dock är dessa "män" många gånger vackrare och mer feminina än "vanliga" kvinnor. I alla fall i Asien. Svenska transor är väldigt fula med sin grova benstomme och långa höjd. Ser ut som en påse skit.
Asiater har mycket svagare sexuell dimorfism. Där kan det ibland lyckas att lura i folk att en transa skulle vara en kvinna.
Bland européer blir det oftast bara ett groteskt skämt när män försöker spela kvinnor.
Citera
2023-01-19, 12:23
Medlem
Witkos avatar
Schlager, disco och modern svensk autotune rap.

Av ovanstående har jag inga personliga problem med disco men de andra två pallar jag inte med.
Citera
2023-01-19, 12:24
Medlem
Böögie
Citera
2023-01-19, 12:25
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimp-guy
Är du blind eller bara dum i huvudet? I trådstarten står det att man ska argumentera varför man tycker de, så det inte blir nån jävla list tråd, MONGO!
Nog du som är helt jävla slut i skallen din inavlade babian. Att behöva lägga fram argument för att dansband är värdelöst behövs inte,räcker med att det kommer en ton av denna musik så blir man spyfärdig.
Citera
2023-01-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Disco är väl det givna svaret, inga bögar har varit lyckligare än disco-eran på 1970-talet. Sedan kom AIDS.
https://www.youtube.com/watch?v=CS9O...=VillagePeople

Men det finns bögar överallt inom musiken och kanske inte bara jag som blev överraskad att t.ex ledaren av Judas Priest, som introducerade hårdrock till nazistsymboler, coola kläder, lädermössa, boots m.m, naturligtvis leddes av en gay man. Detta var helt okänt bland oss lyssnare på 1970-80-talet. Alla män som gillar att klä ut sig är bögar.
I helvete det var. Även Udo. Fast ingen brydde sig och inte nu heller. Ingen annan i banden är/var bög. Bögar brukar heller inte gilla metal och man dansar inte till det.
Bögar gillar sånt som tjejer gillar och som går att dansa disco till. Distade gitarrer tycker de låter elakt. Det är därför metal aldrig blev störst; endast manliga fans som är hetero men tjejer lyser med sin frånvaro i publiken på konserter. Musiken är ekvilibristisk och de som spelar kan spela. Det är främst det som drar fansen, men det tilltalar främst nördiga killar.

Det intressanta är att rockmusiken uppfanns för att dansa till och det fanns många tjejer som gillade den, men när AC/DC drog det ett varv till med allt tyngre och hårdare guror så försvann tjejerna och troligen även bögarna. Det är dock fortfarande rockmusik som går att dansa till om man skulle vilja.
Citera
2023-01-19, 12:26
Medlem
Shrimp-guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Nja är inte dansband ganska heteronormativa? Ärlig fråga.

Precis, jag känner inte till några bög ikoner från dansband. Visst dom ser ju jävligt töntiga ut men dom e inte bögar
Citera
2023-01-19, 12:27
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Nja är inte dansband ganska heteronormativa? Ärlig fråga.
Beror på vem du frågar,jag är inte en av dem som ser de som hetro att lyssna på män i fåninga kostymer.
Citera
2023-01-19, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimp-guy
Precis, jag känner inte till några bög ikoner från dansband. Visst dom ser ju jävligt töntiga ut men dom e inte bögar

Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Beror på vem du frågar,jag är inte en av dem som ser de som hetro att lyssna på män i fåninga kostymer.
Jag tänkte mer på texterna.

Det kanske var fel?
Citera
2023-01-19, 12:30
Medlem
Shrimp-guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
I helvete det var. Även Udo. Fast ingen brydde sig och inte nu heller. Ingen annan i banden är/var bög. Bögar brukar heller inte gilla metal och man dansar inte till det.
Bögar gillar sånt som tjejer gillar och som går att dansa disco till. Distade gitarrer tycker de låter elakt. Det är därför metal aldrig blev störst; endast manliga fans som är hetero men tjejer lyser med sin frånvaro i publiken på konserter. Musiken är ekvilibristisk och de som spelar kan spela. Det är främst det som drar fansen, men det tilltalar främst nördiga killar.

Det intressanta är att rockmusiken uppfanns för att dansa till och det fanns många tjejer som gillade den, men när AC/DC drog det ett varv till med allt tyngre och hårdare guror så försvann tjejerna och troligen även bögarna. Det är dock fortfarande rockmusik som går att dansa till om man skulle vilja.

Men glamrockarna och pudel killarna, är väll rätt bögiga. Jag menar långt hår, läder, smink.
Citera
2023-01-19, 12:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
DANSband finns ju till för dans. I min värld är den fylld med exakt 50% män och 50% kvinnor, så ett dansband ett bra exempel på normativ hetero-musik som är lika anpassad för män och kvinnor.

Men jag har ingen aning om gays går ut och dansar. Kändes inte så på min tid, jag dansade extremt mycket ett tag men det är 20 år sedan. Ett dansgolv var 100% hetero på den tiden.

Men jag kan inte förklara Flamingokvintettens kläder, färger, namn:
https://www.powermaxx.no/products/fl...tten-besta-2cd
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-01-19 kl. 12:38.
Citera
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2023-01-19 kl. 12:37.
Citera
Medlem
Shrimp-guys avatar
Citat:

Men ingen är öppet gay, en genrer där folk vågar va öppet gay inom måste va mer bögig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in