2023-01-19, 09:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
1. 0845-0856: Telefonsamtalen med MB måtte gjennomføres som planlagt. Siste dag i måneden måtte lønn kjøres, og MB ringte AE hver måned denne morgenen for å få timeliste.
3. 0856-0905: TH dreper AE i 2. etasje og tilkaller ryddehjelpen som kommer fra andebrygga.
4. 0906: TH forlater S4 samtidig som ryddehjelp ringer til datter. Det blir lagt på, så dette var trolig signal: Vi er i gang.
5. 0910: Ryddehjelp sender SMS fra AE’s telefon til samme datter.
6. 0914: AE’s telefon telefon ringer sønnen i samme minutt som TH’s bil parkerte ved Futurum.
7. 0930: AE’s telefon registrerer fall i trapp.
Osv.

Jo tightere tidsskjema, desto verre blir det å mistenke TH. Alibiet gikk ut på å flytte drapstidspunktet fra kl 09-0930 da «fallet» skjedde og TH beviselig var på jobb.

Ved hjelp av stoppeklokkepresisjon slapp aktørene å kommunisere unødig og legge igjen spor. Alt var nøye innøvd på forhånd.

Ang SMS 0910: Dette var en kode for:

1. Det var hyggelig på teater i går=Alt går etter planen
2. Hytteturen blir visst utsatt= Bortsett fra en liten forsinkelse, kan være 1 time(0756-bilen) eller 6 minutter(0900-0906).

Ingen kan vel mistenke at barna skulle finne på å være med på et sånt grusomt komplott mot sin egen mor, eller hva?

Jeg tenker du er inne på noe. HHB2 sitt brev kan tolkes dithen at det var HHB1, ikke HHB2, som
kalte mora for "Nullet". Pappas øyensten, arveprinsessen. Hvis ektemann plutselig stakk av på våren.
Også, beleilig nok, talsperson for alle tre "barna" overfor bistandsadvokat Kihle.
Citera
2023-01-19, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tenker du er inne på noe. HHB2 sitt brev kan tolkes dithen at det var HHB1, ikke HHB2, som
kalte mora for "Nullet". Pappas øyensten, arveprinsessen. Hvis ektemann plutselig stakk av på våren.
Også, beleilig nok, talsperson for alle tre "barna" overfor bistandsadvokat Kihle.
Du virker litt misunnelig på den «arveprinsessen» Hvem vet, kanskje TH er åpen for adopsjon og du på den måten kan komme inn i arverekken ?
Citera
2023-01-19, 10:08
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du virker litt misunnelig på den «arveprinsessen» Hvem vet, kanskje TH er åpen for adopsjon og du på den måten kan komme inn i arverekken ?

Jeg misunner ingen i den familien. Utsagnet ditt vitner om at du er tom for saklige argumenter.

Man kan jo spørre seg hvorfor du så iherdig forsøker å beskytte dem?
Citera
2023-01-19, 10:22
Medlem
Citat:

Her er et utdrag fra brevet. I tilfelle noen som leser i tråden, ikke har vet hva dere baserer "tolkningene" på.
Verken min mor eller far får forsvart seg mot usannheter og ting tatt ut av sammenheng. Det eneste avhøret gikk ut på, var å svartmale min far. At politiet i det hele tatt tar det steget mot meg som nærmeste pårørende var tungt. Jeg fikk følelsen av at de ville ha meg til å si noe som ikke var sant, de vrir og vender på ting og utsagn. I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX».
Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt. På gjennomlesningen ba jeg om å få høre opptak av den aktuelle påstanden og det er umulig at politiet misforstår meg. Det vil si at politiet med overlegg har løyet om hva jeg har sagt og manipulert oss i avhør. Et annet tilfelle var at jeg fikk følgende spørsmål av avhører der hun gjenforteller meg hva et annet vitne har uttalt at det var ikke bra hjemme. Der jeg gjentar spørsmålet og svaret etter hverandre: «var ikke bra hjemme? Det var i alle fall bra når jeg var hjemme.» Dette er i avhøret blitt til at jeg sier at: «Det var ikke bra hjemme.»
Citera
2023-01-19, 10:27
Medlem
Citat:
Likevel glemte de punkt 2.

Dette er så godt tenkt! Det bare MÅ ha foregått sånn. Uansett om de har glemt punkt 2 eller flere er denne planen så genial at den aldri kan bli gjennomskuet.
Citera
2023-01-19, 10:28
Medlem
Citat:
Jeg misunner ingen i den familien. Utsagnet ditt vitner om at du er tom for saklige argumenter.

Jeg tror det er noe AEH ville ha gjort.
Citera
2023-01-19, 10:30
Medlem
Citat:

Det finnes ingen saklige motargumenter mot fantasi. Tror du virkelig politiet tenker i de samme banene som deg?
Citera
2023-01-19, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Tror vi kan glemme denne tyrkeren - at kun sladderbladet Dagbladet valgte å bruke spalteplass på ham sier egentlig sitt…

Politiet har bedre muligheter til å sjekke om opplysningene kan stemme enn det media har. Han kom med svært konkret informasjon, og da tar det nok ikke lang tid før politiet finner ut om det bare var sprøyt, eller om det kan være informasjon som kan føre til at saken blir oppklart.
Citera
2023-01-19, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Her er et utdrag fra brevet. I tilfelle noen som leser i tråden, ikke har vet hva dere baserer "tolkningene" på.
Verken min mor eller far får forsvart seg mot usannheter og ting tatt ut av sammenheng. Det eneste avhøret gikk ut på, var å svartmale min far. At politiet i det hele tatt tar det steget mot meg som nærmeste pårørende var tungt. Jeg fikk følelsen av at de ville ha meg til å si noe som ikke var sant, de vrir og vender på ting og utsagn. I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX».
Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt. På gjennomlesningen ba jeg om å få høre opptak av den aktuelle påstanden og det er umulig at politiet misforstår meg. Det vil si at politiet med overlegg har løyet om hva jeg har sagt og manipulert oss i avhør. Et annet tilfelle var at jeg fikk følgende spørsmål av avhører der hun gjenforteller meg hva et annet vitne har uttalt at det var ikke bra hjemme. Der jeg gjentar spørsmålet og svaret etter hverandre: «var ikke bra hjemme? Det var i alle fall bra når jeg var hjemme.» Dette er i avhøret blitt til at jeg sier at: «Det var ikke bra hjemme.»
Interessant å få innside informasjon om hva «avhør» går ut på. Hele saken, alle aspekter av den er faktisk veldig lærerik, uansett om man er politi, mistenkt, journalist eller noe annet.
Citera
2023-01-19, 10:46
Medlem
Citat:
Interessant å få innside informasjon om hva «avhør» går ut på. Hele saken, alle aspekter av den er faktisk veldig lærerik, uansett om man er politi, mistenkt, journalist eller noe annet.

Det er vel mer skremmende enn interessant.
Citera
2023-01-19, 11:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horgen
Det finnes ingen saklige motargumenter mot fantasi. Tror du virkelig politiet tenker i de samme banene som deg?

De mistenker jo TH, og mener han ikke har gjort dette helt alene, men hatt medhjelpere.
Familien gjemmer seg bak en bistandsadvokat som har opptrådt nærmest som en forsvarer
for deres far.

Som nevnt mange ganger i tråden - THs "bunnsolide" alibi står og faller på personer i hans
aller nærmeste krets. Da er det ikke bare "fantasi" som gjør familien mistenkelig.

"Fantasiene" bør tilskrives brukere som f.eks. OleStoltenberg, som prøver å skape forestillinger
om en slags "Spøkelseskladd" som ifølge hen ikke er spesielt smart, supergjerrig, men samtidig
evner å kidnappe en 68-åring uten å legge igjen spor.
Citera
2023-01-19, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen

En datter som dekker over for sin far og velger å ikke komme inn på problemene mellom foreldrene. Noe barna, av alle, burde ha fanget opp gjennom det meste av oppveksten.

Alternativt at hun faktisk svarte "Det var ikke bra hjemme", men har i etterkant forstått at dette burde hun ikke ha sagt, etter samtale med far.

Det brevet har ikke støttet THs sak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in