2023-01-18, 01:10
Medlem
KallePiggs avatar
Kan inte lösa problemet med att mina trådlösa Philips-hörlurar inte synkas korrekt med laptopen.

Det är Windows 11.

Ljudet kommer precis efter att munnarna börjar röras när nån pratar.
Citera
2023-01-18, 01:27
Medlem
BackToHegels avatar
Oftast kan man justera ljudets fördröjning i den mediaspelare man använder.
Citera
2023-01-18, 01:47
Medlem
Hade liknande problem tidigare, problemet är att hurlurar över bluetooth har en latens, ibland på 0,5+ sekunder. Även om det är lätt att synca i VLC så kunde jag inte fixa det i t.ex. youtube, twitch etc.

För mig var trådlösa hörlurar mest jobbigt, hög latens, batterier som tog slut eller blev dåliga över tid. Massor av pill för att få igång lurarna i olika program som discord, zoom, teams trots att de redan fungerade i windows eller föregående session/möte.

Lösningen för mig var att gå tillbaka till trådade hörlurar, kan få ganska bra hifi hörlurar för bra pris där allt krut gått på komfort/ljudkvalitet istället för massor av features. Skaffade separat mikrofon dessutom (vmoda boom pro).

Men till problemet, kan eventuellt förbättras genom att ändra bluetooth codec från AAC till aptx/aptx LL. Googla någon variant på ”change bluetooth from aac to aptx” och googla också om din setup har stöd för aptx/aptx LL. Jag är inget proffs på detta så någon får gärna rätta mig.
Senast redigerad av fakeentity 2023-01-18 kl. 02:04.
Citera
2023-01-18, 02:06
Medlem
SMART4SSs avatar
Jag har aldrig varit med om ditt problem, installera Av/om ljudkortet och bluetooth"kortet" installera sedan dom senaste drivrutinerna.

Senast redigerad av SMART4SS 2023-01-18 kl. 02:09.
Citera
2023-01-18, 02:09
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeentity
Hade liknande problem tidigare, problemet är att hurlurar över bluetooth har en latens, ibland på 0,5+ sekunder. Även om det är lätt att synca i VLC så kunde jag inte fixa det i t.ex. youtube, twitch etc.

För mig var trådlösa hörlurar mest jobbigt, hög latens, batterier som tog slut eller blev dåliga över tid. Massor av pill för att få igång lurarna i olika program som discord, zoom, teams trots att de redan fungerade i windows eller föregående session/möte.

Lösningen för mig var att gå tillbaka till trådade hörlurar, kan få ganska bra hifi hörlurar för bra pris där allt krut gått på komfort/ljudkvalitet istället för massor av features. Skaffade separat mikrofon dessutom (vmoda boom pro).

Men till problemet, kan eventuellt förbättras genom att ändra bluetooth codec från AAC till aptx/aptx LL. Googla någon variant på ”change bluetooth from aac to aptx” och googla också om din setup har stöd för aptx/aptx LL. Jag är inget proffs på detta så någon får gärna rätta mig.

Måste varit en herrans massa år sedan du körde blåtandslurar om du upplevde alla dessa problem?
Senast redigerad av SMART4SS 2023-01-18 kl. 02:14.
Citera
2023-01-18, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Kan inte lösa problemet med att mina trådlösa Philips-hörlurar inte synkas korrekt med laptopen.

Det är Windows 11.

Ljudet kommer precis efter att munnarna börjar röras när nån pratar.

Hade precis samma problem under förra veckan med mina trådlösa bluetooth lurar på Windows 11. Lurarna kostar 5000 spänn så jag var lagomt nöjd den dagen.. Löste det dock genom att backa versionen på drivrutiner för ljudkortet.
Citera
2023-01-18, 07:59
Medlem
Bluebeast72s avatar
Win 11 är problemet,inte lurarna.

Gå tillbaka till win 10, backa drivrutiner för ljudkort o kolla ms, millisekund,är på 0..annars ber du ju om fördröjning.

På min msi Katana med Razer Opus lurar kan jag dra det till hela 160 ms fördröjning.

Då blir talet osynkat o går ej ihop med filmen tex.
Citera
2023-01-19, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Måste varit en herrans massa år sedan du körde blåtandslurar om du upplevde alla dessa problem?

Jag har precis skaffat nya blåtandslurar och har liknande problem (latent/fördröjning, eko, tunnelljud, batterier som tar slut oförutsett, lurarna funkar olika i olika program trots att de redan fungerade i windows eller föregående möte (temas/zoom etc). Har haft dem en vecka och kommer slänga ut dem nu, har lånat ett par andra som pluggas in som funkar bra. Ska beställa mig ett par likadana.
Citera
2023-01-19, 05:04
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Jag har precis skaffat nya blåtandslurar och har liknande problem (latent/fördröjning, eko, tunnelljud, batterier som tar slut oförutsett, lurarna funkar olika i olika program trots att de redan fungerade i windows eller föregående möte (temas/zoom etc). Har haft dem en vecka och kommer slänga ut dem nu, har lånat ett par andra som pluggas in som funkar bra. Ska beställa mig ett par likadana.

Märke modell?
Citera
2023-01-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Märke modell?

JLab GO Work Pop
Citera
2023-06-25, 19:07
Medlem
KallePiggs avatar
Hur och var "backar" man drivrutiner till ljudkort?

Gå tillbaka till Windows 10??
Citera
2023-06-25, 19:09
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
kolla ms, millisekund,är på 0..annars ber du ju om fördröjning.

Var gör jag det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in