Citat:
Ursprungligen postat av
Inkainka5478
TS var nog inte med i bilen han irrade nog på stan eller var på en annan fest, de kan ju ha kommit överens om att träffas senare på natten TS och HA ,skulle det vara så tror jag de åkte till Sandviken och då var TS den sista hon pratade med. Men jag tror att mer på att HA genomskådade PV hon förstod att han aldrig skulle lämna sin fru samtidigt som hon säkert hade blivit utsatt för nåt på natten en våldtäkt eller nåt, han fattade nog ett beslut, han visste vad som väntade om hon nådde hemmet .
Fick en fråga vem jag tror körde,det tror jag E*ik gjorde, Jag tror också att Pe*sson var med han som sängrökte som brann inne.i det sista scenariot är man nog vid Ekudden. Det här en gissning hur det kan ha gått till ingen sanning!
Båten var nog av en snabbare sort det hade PV o Pa*rik.
Det klart att namnen du nämner i sig är ju intressant ändå, men namnen ihop med varandra tror jag inte på. Det finns inte ens skulle jag vilja påstå något egentligt fastslaget kamratskap emellan TS och PV. PV bodde i Skövde vid denna tid och var mer en ensamvarg rakt motsatt till TS sociala karaktär. Nej, jag får svårt att tro att de var vänner, den enda möjliga kontaktytan bör vara golfen i Mariestad de gånger PV var där och spelade.
Den gamla gubben Pers*son (med sin vita 740) ihop med dessa går också fet bort för mig. Detta är ingen person som Helena skulle åkt med frivilligt. Aldrig.
De som kan ha definitivt
känt varandra här är ju då TS och PR då som du nämner som Pa*rik. De båda kände ju också Helena givetvis. Men att dessa två skulle gjort detta ihop tror jag nog inte heller på.
EA som du nämner är faktiskt fortsatt intressant trots att han är utredd av Polis och frikänd i Rätten. Eller han blev släppt från häktet då i juli -aug 1992. Hans bils skall vara genomgången och han själv sade till Lotte Dalsgaard (Mardrömmen i Mariestad) att de hittade inte ens ett hundhår. Han skall förövrigt som han sade varit
mycket noggrann med sin bil vid denna tid...Nåväl, bil är jag osäker på men jag har för mig att han skulle haft en Ford Sierra enligt tråden, men jag kan ha fel. Han skall ha lämnat då blod och hår till Polisen som han sade och var beredd att hjälpa Polisen även i fortsättningen.
Alibit är ju också kanske inte 100-procentigt när han säger till Lotte Dalsgaard att han sett närmare tre filmer på natten ensam i lägenheten. Videobandet räcker ju inte riktigt till för detta. Det var "Terminator," "Rovdjuret" och kanske då "Döden på Larvfötter", Lotte säger själv i boken att hon gräver inte vidare i detta lite "oklara" videotittande. Lite märkligt ändå. Systrarna trodde dock inte på honom som inblandad för han kände inte Helena och Gabriella skrev till honom i fängelset (P4-dok.).
Det är ändå märkligt att denne EA blev då falskt utpekad då av denne 20-åring från Töreboda, när han ändå faktiskt är lite intressant trots då att han är polisiärt utredd och avförd. Man kan ändå undra varför denne 20-åring gjorde detta ? Enligt åklagare Marianne Alden (P4-dok.) var det bara för att verka lite speciell på fyllan och sen var det för sent att backa ur. Han borde väl ändå kanske fått skjuts av denne EA förut kanske då för att ändå veta vem denne var ? Lite märkligt är det ändå detta.