2023-01-18, 22:04
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SickMan
Hur gör du då? Klär du av dig då? Det låter omständligt.

Jasså där ser man, bra att veta du!

Jag klär alltid av mig när jag ska skita så är det bara att hoppa in i duschen. Man känner sig mycket renare efteråt.
Citera
2023-01-18, 22:07
Medlem
Underkläder tvättas i 90 grader.
Citera
Avslutad
Använda trosor är ju hårdvaluta, finns tråd för intresserade här på Flashback, speciellt viktigt att veta i dessa ekonomiska tider.
OBS tillhör EJ själv gruppen intresserade!
Vill bara ge goda råd.
(FB) Sälja trosor - Den stora och enda tråden
Citera
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Har alltid tvättat separat har också läst någonstans att det minskar bakteriespridning då underkläder kan innehålla flera miljoner, det är av den anledningen inte lämpligt att blanda dessa med tex. handdukar. Har även läst att det motverkar irritationsproblem/eventuella allergiska reaktioner och minskar risken för eventuella urinvägsinfektioner om man tvättar underkläderna separat.
Det där skulle jag gärna se en källa på!
Citera
2023-01-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Åkte buss idag för första gången på över 10 år, kom in ett gäng tjejer ( 4st runt 16-17 år ) och det stank parfym. Va tvungen och dra upp jackan över näsan för dom stank parfym. Vidriga jävlar
Jag älskar när tjejer luktar parfym!
Citera
2023-01-18, 22:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Åhlens har väl alltid satt upp fingret i luften o försökt känna varifrån det blåser.

Var de inte ute o skippade julen för något år sedan.

Så att i ”Magda vinterns” tid så är det att spara el som gäller.
Att jobba för ett återtåg till skit o snusk sverige tycks inte bekymra dem.

Gick förbi Mästersamuelsgatan för några veckor sedan. Då var det skyltar med 70% REA o att man sålde ut för att man fått nya ägare…
Så så lysande tycks det inte gå…
Citera
2023-01-18, 22:24
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Herregud.

Jag hoppas detta är ett skämt.
Citera
2023-01-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag använder inte samma kalsonger när jag jobbar som jag gör hemma. Taxikalsongerna kan jag använda i en månad i streck. Jag är oftare hemma än i bilen och jag pruttar aldrig när jag jobbar så kalsongerna håller sig rena.

Vad är det för jävla idiotresonemang? Du fattar väl att snoppen inte är kliniskt ren efter att du kissat och att lite urin omärkbart hamnar i kallingarna, samt att det dagligen kommer lite flytningar ur röv och snopp som du inte ser, vilket är helt normalt? Du måste ju styra upp din hygien människa, du lär ju sitta och lukta äcklig gammal dement gubbe där i din taxi och dina "taxikalsonger"!!
Senast redigerad av Florman 2023-01-18 kl. 22:28.
Citera
2023-01-18, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Det där skulle jag gärna se en källa på!

Ena källan är från en doktorand i mikrobiologi andra kunde jag inte hitta källorna till

Citera
2023-01-18, 22:27
Medlem
Men bättre att tvätta såklart. Fast tycker inte man behöver vara manisk med hygien under vintertid. Man får slänga på sig sin halvotvättade tjocktröja om man bara ska ut och handla. Lager på lager. Vi behöver inte ha nyaste fräshaste underkläderna på oss hela tiden.
Allt vi behöver är att ställa upp för varandra ibland.
Citera
2023-01-18, 22:27
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Har alltid tvättat separat har också läst någonstans att det minskar bakteriespridning då underkläder kan innehålla flera miljoner, det är av den anledningen inte lämpligt att blanda dessa med tex. handdukar. Har även läst att det motverkar irritationsproblem/eventuella allergiska reaktioner och minskar risken för eventuella urinvägsinfektioner om man tvättar underkläderna separat.

Man ska tvätta underkläderna i 60 grader för att de ska bli rena o bakteriefria. Merparten av annan tvätt rekomenderas lägre temperatur.

Strumpor kan tvättas med underkläder. Men bör tvättas separat då de kan innehålla partiklar (sand, spån, flisor, barr, glas, asbest etc ).
Senast redigerad av Sam.Boyd 2023-01-18 kl. 22:30.
Citera
2023-01-18, 22:31
Medlem
En fin flicka använder trosor en dag sedan slänger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in