Citat:
Ursprungligen postat av
urbanjjj90
Tack för ditt svar. Då är det ju helt onödigt att byta namn. Ville liksom inte att folk skulle söka på mig och få upp mig, men nu spelar det ju ingen roll för att dom kan hitta en ändå? Är det bara på mr koll det kommer upp?
Ingen aning, har inte fördjupat mig i det. Oavsett lär det ju vara offentlig uppgift så att det går att ta reda på hos Skatteverket för den som vill, om du inte har skyddad identitet.
Om det är onödigt att byta namn får du avgöra själv, de som gör det för att de t ex gifter sig tycker kanske inte att det är lika förfärligt att de går att hitta via det gamla namnet.
Du har ju fortfarande ditt nya namn i alla kontakter med folk och samhället. Du får fundera på hur stor roll det egentligen spelar att det eventuellt går att ta reda på vad du hetat innan.
Jag kollade nu efter en person som bytte namn för ca 10 år sedan. Från ett ovanligt efternamn till ett annat ovanligt efternamn. Det finns inget spår av honom på de första Google-sidorna och enligt MrKoll finns inget byte av efternamn på personen.