Citat:
Ursprungligen postat av
MacReady
Nog för att jag köper resonemanget i grunden, men det är lätt att övervärdera betydelsen också. Det är inte så att Jonna är kass på nån del egentligen och hon var ju bra som ringrostig tvåa i Dresden i fjol. En bana som även Fähndrich rönt framgångar på och hennes kännetecken är knappast som enorm i flat terräng. Så i grunden, ja, men Maja något under topp och Jonna inte allt för långt från sin topp och det är definitiv match dem emellan. Men den som både har (haft iaf) form och styrka i terrängen är ju Ribban så inte orimligt ha henne hacket före i slutändan trots allt.
Annars som frankan är inne på blir ju Anger enormt spännande att se. Är såna här tävlingar folk slår igenom totalt i, resultatmässigt. Han kan rent av vinna.
På damsidan skulle jag säga att det är väldigt öppet om både segrare och bästa svenska. Hagström visade ju klass i Davos i ett liknande lopp tidigare i säsongen. Ribom och Sundling frågetecken pga sjukdomarna, Dahlqvist likaså pga svajande formkurva och Svahn naturligtvis största frågetecknet av dem alla. Hagström den enda som gjort topplopp nyligen (undantaget möjligen Dahlqvist i Val Müstair). Lundgren och Hallquist får dock nog nöja sig med sina vanliga kvartsfinal-resultat tror jag.
Spådom:
1) Faehndrich
2) Hagström
4) Sundling
Ut i Semi) Dahlqvist, Svahn, Ribom
Ut i Kvart) Lundgren, Hallquist