2023-01-18, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterg4t4n
Det är inte så det går till heller… Förövaren känner oftast på sig när offret börjar bli redo att lämna.

Kanske det, man ska inte stanna kvar och vänta på bättre tider hursom när man väl blivit slagen.
Citera
2023-01-18, 14:10
Medlem
Det är så tragiskt och se alla dessa diskussioner om ålder och varför stannar man kvar m.m.
Liksom j är död, hon har blivit mördad. Det har kommit en bra dom.
Räcker inte det?.
Nä utan man måste dra en person som är död och mördad i skiten lite till. Har ni ingen skam i kroppen?
Vill ni kasta skit och diskutera så otroligt onödiga saker så kan ni väl göra det om han som gjort det?.
För hur den än är så har ingen annan människa rätt att mörda en person för alkohol problem eller åldersskillnad eller att man inte lämna.
Citera
2023-01-18, 14:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterg4t4n
Det är inte så det går till heller… Förövaren känner oftast på sig när offret börjar bli redo att lämna.

Fast nu hade väl hon ingen annanstans att bo och usel ekonomi pga skuldsanering osv men trots detta drack även hon en hel del alkohol samtidigt som hon tog olika mediciner.

Huset var mannens och den kanske enda anledningen att hon stannade kvar var väl tak över huvudet och att alkoholen flödade fritt? Såna här fall med två drinkare och en svartsjuk aggressiv man som tappar kontrollen när han är berusad har man sett åtskilliga av genom årens lopp. Tragiskt javisst.

.
Citera
2023-01-18, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Förhållanden där mannen är betydligt yngre än kvinnan är ovanliga. Känner faktiskt bara till ett sådant personligen, och då handlar det som i det här fallet om två missbrukare.

Din erfarenhet säger ingenting om hur det egentligen är- Det är uppenbart mycket vanligare än du tror

Jag tycker det där är en jättekonstig attityd. Det är liksom som att sitta fast i en brinnande bil för att man är rädd att bli påkörd om man lämnar den och istället hoppas på att elden ska självdö.

Oavsett hur stor hotbilden är att mördas när man lämnar (den är jättelåg när vi ser på befintlig statistik) så är det betydligt bättre än att stanna i ett dysfunktionellt och våldsamt förhållande.

Jag vet inte vilken statistik du läst men det är välkänt att de kvinnor som mördats av närstående, man eller sambo, har varit på väg att lämna förhållandet. Ibland har de till och med lämnat men blivit uppsökt av exet
Citera
2023-01-18, 16:53
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag vet inte vilken statistik du läst men det är välkänt att de kvinnor som mördats av närstående, man eller sambo, har varit på väg att lämna förhållandet. Ibland har de till och med lämnat men blivit uppsökt av exet
Jämför antalet i nära förhållanden som utsätts för våld och jämför detta med antalet som mördas varje år.

Oavsett vad - tror du en våldsam partner blir mindre våldsam över tid och efterhand som partnern blir allt mer kuvad? Ibland får man helt enkelt ta en chansning på att man inte blir någon av den där 0,01 procenten som mördas istället för att stanna i ett förhållande där man med 99 procents säkerhet kommer utsättas för fortsatt våld.
Citera
2023-01-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Klassiker
Han menar förmodligen att dom flesta som lämnar förhållanden överlever.
Vilket är ett totalt efterblivet sätt att se på saken.
Han tror att han är rationell, till skillnad från de kvinnor som mördas.
Samtidigt så vägrar han på ett irrationellt sätt att förstå hur dynamiken ser ut i såna relationer.
Han är en del av problemet, helt enkelt.
Citera
2023-01-18, 18:05
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu hade väl hon ingen annanstans att bo och usel ekonomi pga skuldsanering osv men trots detta drack även hon en hel del alkohol samtidigt som hon tog olika mediciner.

Huset var mannens och den kanske enda anledningen att hon stannade kvar var väl tak över huvudet och att alkoholen flödade fritt? Såna här fall med två drinkare och en svartsjuk aggressiv man som tappar kontrollen när han är berusad har man sett åtskilliga av genom årens lopp. Tragiskt javisst.
.

Idioter med dåligt ölsinne är den sämsta sortens människor, för när man dricker kommer ens riktiga personlighet fram. Livstid är ett lämpligt straff. Hoppas idioten dör i fängelset.
Citera
2023-01-18, 18:19
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Jag är inte hemma här på FB, men var ligger den? Kan man söka den?
FUP:en ligger i inlägg #318
Citera
2023-01-18, 18:24
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Tror det det bästa för en kvinnomisshandlare likt Mikael, är att han får ett straff av någon anhörig till kvinnan han misshandlat.
Att han själv får så mycket stryk så han bara kan få i sig föda via dropp och sugrör någon månad efter.
Då tror jag att en kvinnomisshandlare tänker till i framtiden.
Det är det nog många som tycker att han har förtjänat. Men det är nog inte så många som vill riskera flera år i fängelse för att skipa en sådan ordentlig rättvisa…
Citera
2023-01-18, 18:30
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Idioter med dåligt ölsinne är den sämsta sortens människor, för när man dricker kommer ens riktiga personlighet fram. Livstid är ett lämpligt straff. Hoppas idioten dör i fängelset.
Jag har haft funderingar på att personer som uppvisar ett aggressivt beteende i berusat tillstånd som leder till någon form av polisinsats skulle kunna dömas till att operera in antabus under viss, ibland väldigt lång tid kombinerat med någon form av samtalsterapi.
Citera
2023-01-18, 18:38
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag har haft funderingar på att personer som uppvisar ett aggressivt beteende i berusat tillstånd som leder till någon form av polisinsats skulle kunna dömas till att operera in antabus under viss, ibland väldigt lång tid kombinerat med någon form av samtalsterapi.

Jättebra förslag. Idioter ska inte dricka alkohol precis som våldtäktsmän och peddon skall kastreras. Skyddet för allmänheten är viktigare än dårars mänskliga rättigheter.

Tycker att alkisar i överlag skall kunna dömas till antabus. Gränsdragningen får någon annan ta itu med.
Citera
2023-01-18, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Jag är inte hemma här på FB, men var ligger den? Kan man söka den?

Domen finns i inlägg 497.

Och ja, sök i tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in