2023-01-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Dagboksblad

Edit:
Här är dagboksbladet från 5 Jan
https://delafil.se/d662db7061f05458/Lunds_TR_B_2105-22_Dagboksblad_2023-01-05.pdf

Blev lite förvånad att T*m. A, fosterhemssonen skall vittna till fördel för Donia? När de blir kallade som vittnen så, har de hörts innan?, eller är det för att de vill fråga ut honom? (ursäkta om jag inte är helt insatt i hur allt går till) ....
Citera
2023-01-16, 22:02
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
🙏🏻 Har du några handlingar att dela med dig av?
Tyvärr inte
Citera
2023-01-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Blev lite förvånad att T*m. A, fosterhemssonen skall vittna till fördel för Donia? När de blir kallade som vittnen så, har de hörts innan?, eller är det för att de vill fråga ut honom? (ursäkta om jag inte är helt insatt i hur allt går till) ....

Jag vet inte heller hur det funkar i ett sånt här mål när ingen ”objektiv” åklagare styr upp. Mycket intresssant fall på många sätt.
Citera
2023-01-16, 23:40
Medlem
Citat:

Han vittnar troligen som stödbevisning för hur fosterföräldrar och kommunens socialtjänst fungerar för honom. Dvs. att hans vittnesmål kommer att påvisa fall mot fosterföräldrarnas försvar och socialtjänstens utsaga. Det är bra att någon av de andra barnen vågar vittna mot dem då han troligen vet om att hans umgänge med sina egna föräldrar kommer att ryka som straff för att han vittnar.
Citera
2023-01-18, 07:46
Medlem
Christopher.s avatar
https://swebbtube.se/w/xa4PFK9ai1E4enx1nVjfuH
Citera
2023-01-18, 07:50
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Tack!

Intressant. Jag tänkte vara på plats på fredag, men nån video blir det inte 🙂

Skriftlig rapportering dock
Citera
2023-01-18, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Tack för videon!
Har tyvärr ingen möjlighet att komma dit eftersom jag jobbar så det är guld värt med er rapportering.
Citera
2023-01-18, 15:41
Medlem
Citat:

T*m är biologisk son och ingen fosterhemsson
Citera
2023-01-19, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viallan
T*m är biologisk son och ingen fosterhemsson
Ja det vet jag skrev kanske otydligt. Men menade sonen till Donias fosterhems"föröldrar".......(men föräldrar kan man ju knappast kalla dem dock anser jag....)
Citera
2023-01-19, 15:22
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Tack!
Vilken enorm administration… Håller du dig uppdaterad och skriver här? Är oerhört intresserad av fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1
Tack för videon!
Har tyvärr ingen möjlighet att komma dit eftersom jag jobbar så det är guld värt med er rapportering.

Tidningen Ystads Allehanda har reporter på plats och skriver/uppdaterar med jämna mellanrum. Det är dock låsta artiklar och på tok för mycket att bara citera delar från.

Tips💡
För dom som inte är prenumeranter har tidningen nu ett erbjudande om 3:- för 3 månader för dom som är intresserade av uppdatering från reporter på plats.
Citera
2023-01-19, 15:40
Medlem
BoISarens avatar
Jag kommer att vara där imorgon (åtminstone på förmiddagen) och kommer att skriva i pauserna. Man får ju inte att sitta och fippla med mobilen i salen om man inte är journalist.
Citera
2023-01-19, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Tidningen Ystads Allehanda har reporter på plats och skriver/uppdaterar med jämna mellanrum. Det är dock låsta artiklar och på tok för mycket att bara citera delar från.

Tips💡
För dom som inte är prenumeranter har tidningen nu ett erbjudande om 3:- för 3 månader för dom som är intresserade av uppdatering från reporter på plats.

Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag kommer att vara där imorgon (åtminstone på förmiddagen) och kommer att skriva i pauserna. Man får ju inte att sitta och fippla med mobilen i salen om man inte är journalist.

Ser fram emot det och fixar en prenumeration 🙏🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in