Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Ja men vad bra! Tänker om fler också sitter med gamla saker är det bara och lägga upp här.
För övrigt blir man nästan själv snudd på hög bara att läsa om allt missbruk dessa människor pyssla med.
Ja det är en märklig värld det där. De tyngsta missbrukarna (de som blandar och prioriterar missbruket framför barn jobb och bostad) går inte att förstå, om man inte har levt så själv.
Da Costa hade sin egen cocktail: primärt heroin, som toppades med benso och barbiturater (för att optimera ruset), och hasch i nödfall ... av heroinet, tabletterna och haschet blev hon antagligen för j-a seg och dimmig. Omöjligt att göra de enklaste grejer i det tillståndet. Då behövdes antagligen affe eller kola, för att komma upp ur dvalan ..... och när det blev för mycket uppåt, blev det väl en näve tabletter, för att kunna sova.... osv osv. En totalt sanslös karusell.
Jag antar att affe eller kokain ingick i da Costas diet. Om man går på heroin, tabletter och röker på, blir man ju bara nerdragen. Omöjligt att vara vaken hela nätter med den blandningen ....
Apropå nåt annat ...... jag såg nyligen att da Costa hade nån sorts övervakare i januari 1984. Intressant. En sån får man inte pga "småbrott", som Leif GW Persson kallade da Costas brott.
Personen ifråga jobbade inom kriminalvården iaf. Det bör betyda att da Costa åkte dit i slutet av 1983, efter hemkomsten från Portugal. Jag gissar att hon åkte dit för narkotikabrott. Det bör också betyda att polisen hade ögonen på henne innan hon kom hem till Sverige.