2023-01-18, 01:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Den tinglyste ektepakten fra august 1987, er et slikt bevis.

Den beviser at TH, med bistand fra advokat BB, svindlet AE for hennes halvpart av felleseiet opptjent gjennom 18 års ekteskap.

Ektepakten tydeliggjør Tom Hagens pengemotiv for å drepe AE.

Ellers trenger ikke eiesyke menn noe annet motiv for å drepe kona, enn at kona vil forlate han.

Her kommer pengene i tillegg.
Beklager at jeg må skuffe deg, men ektepakten er ikke et bevis.

Det kan være mange forklaringer for hvorfor ektepakten var utformet slik.

Det må være mer krutt i beviset, hvis det skal holde i retten.
Citera
2023-01-18, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Beklager at jeg må skuffe deg, men ektepakten er ikke et bevis.

Det kan være mange forklaringer for hvorfor ektepakten var utformet slik.

Det må være mer krutt i beviset, hvis det skal holde i retten.

Det er såpass mye krutt i ektepakten, at AE ville ha blitt tilkjent halve fellesformuen ved en skilsmisse.

Såpass mye krutt, at TH så seg nødt til å drepe henne, for å hindre henne i å dra sin vei med halve formuen.

At du ikke oppfatter eller forstår kruttet i ektepakten av 1987, sier mye mer om deg, enn om ektepaktens bevisverdi.

Ektepakten spikrer Tom Hagens økonomiske motiv. Attpåtil tinglyst. Hundre-prosent-bevis.
Citera
2023-01-18, 01:48
Avslutad
Citat:
Det er såpass mye krutt i ektepakten, at AE ville ha blitt tilkjent halve fellesformuen ved en skilsmisse.

Såpass mye krutt, at TH så seg nødt til å drepe henne, for å hindre henne i å dra sin vei med halve formuen.

At du ikke oppfatter eller forstår kruttet i ektepakten av 1987, sier mye mer om deg, enn om ektepaktens bevisverdi.

Ektepakten spikrer Tom Hagens økonomiske motiv. Attpåtil tinglyst. Hundre-prosent-bevis.
Politiet er åpenbart ikke enig med deg, ellers ville saken sett annerledes ut.
Citera
2023-01-18, 02:04
Medlem
Citat:
Politiet er åpenbart ikke enig med deg, ellers ville saken sett annerledes ut.

Politiet har opprettholdt siktelse mot TH for drap, eller medvirkning til drap, i snart fire år nå.

Ektepaktene utgjør det viktigste beviset for THs økonomiske motiv for å drepe AE. Politiet har sagt at TH har emosjonelle, sosiale og økonomiske motiver for drapet.

Men, motiver alene er ikke tilstrekkelig for å ta ut tiltale mot TH for selve drapshandlingen. Heller ikke motiver sammen med biologiske beviser som knytter TH til drapshandlingen.

Holden har greid å finne en måte å avskjære politiets beviser på.

Hvordan, vet ikke jeg.

Her er det aller meste på plass. Unntatt tiltalen mot TH.
Citera
2023-01-18, 02:15
Avslutad
Citat:
Politiet har opprettholdt siktelse mot TH for drap, eller medvirkning til drap, i snart fire år nå.

Ektepaktene utgjør det viktigste beviset for THs økonomiske motiv for å drepe AE. Politiet har sagt at TH har emosjonelle, sosiale og økonomiske motiver for drapet.

Men, motiver alene er ikke tilstrekkelig for å ta ut tiltale mot TH for selve drapshandlingen. Heller ikke motiver sammen med biologiske beviser som knytter TH til drapshandlingen.

Holden har greid å finne en måte å avskjære politiets beviser på.

Hvordan, vet ikke jeg.

Her er det aller meste på plass. Unntatt tiltalen mot TH.
Det er derfor det er så viktig med forsvarsadvokater.

Det er nettopp det som er så bra med at Norge er en rettsstat.

Bevisene må holde vann.
Citera
2023-01-18, 02:22
Medlem
Citat:
Det er derfor det er så viktig med forsvarsadvokater.

Det er nettopp det som er så bra med at Norge er en rettsstat.

Bevisene må holde vann.

Som du sier, bevisene må "holde vann". Være gode nok.

Bevisene var gode nok for norsk politi, britisk politi, påtalemyndigheten, tingretten og én av tre dommere i Lagmannsretten.

Men, Holden har funnet en eller annen formalitet, et byråkratisk knep, som forhindret varetektsfengsling av Tom Hagen i mai 2020.

Et knep, som fremdeles forhindrer tiltale mot TH.

Og som ikke har noen ting med realitetene i saken å gjøre.

Det er bare skammelig. At advokater skal kunne tjene millioner på å sabotere en lovlig og rettferdig rettergang ved norske domstoler. Og således bidra til å uthule rettsstaten.
Citera
2023-01-18, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Forstår ikke sammenhengen med mitt innlegg? Feilquotet?

Och så vad? Man får väl svara på vilket inlägg man vill. Klaga inte. Förklara inte eller
Citera
2023-01-18, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Helt forståelig ditt spørsmål, men det er bare Braskamin som roter og villeder som vanlig, slik vedkommende har holdt på med gjennom hele sakens gang. Braskamin må alltid slenge ut noen random innlegg uten noen som helst mening til det som diskuteres. Hver sin lyst kan man si.

Jag säger bara min mening. Det har man rätt till.
Citera
2023-01-18, 06:38
Medlem
Citat:
Ifølge Brøske, så kan ikke politiet være inni hodet på folk.

Jeg synes det er betryggende å høre, at politiet har beina på jorden.

Hvorfor skal jeg tro deg?!

Du er ikke sannferdig.

Det er bare GM som vet hvem som er skyldig.

Dersom politiet visste at TH er skyldig, så hadde han vært tiltalt.

Jeg velger å ha tillit til politiet - ikke anonyme flashbackere.

Det er bevis som må løse saken, dermed Basta!

http://snl.no/basta#:~:text=Basta%20er%20et%20utropsord%20som,fo r%20eksempel%20%C2%ABdermed%20basta%C2%BB.

Jeg har også trua på politiet, og de sitter ikke og spiller «kløveress» om dagen. De bygger møysommelig opp en solid platform for tiltale og rettssak mot TH, og de trenger ikke lenger publikums hjelp til dette. De har samlet inn nok materiale, de har indisier og bevis, de har solide vitner som er villige til å stå frem, og de har full støtte fra påtalemakten. Tausheten fra både politiet og forsvaret(Holden) er til å ta og føle på. Stille før stormen kalles dette på norsk folkemunne🧐
Citera
2023-01-18, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
... de har solide vitner som er villige til å stå frem...
Vitner som var vitne til forbrytelsen som ble utført den 31.10.2018?
Citera
2023-01-18, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vitner som var vitne til forbrytelsen som ble utført den 31.10.2018?

I beste fall ja, men bevisførselen vil nok i hovedsak dreie seg om synliggjøring av psykisk og fysisk terror, vold, motiv, manglende alibi, løgner, drapstrusler, null empati, kontakt med kriminelle etc. etc.
Virkeligheten vil komme for en dag, og rettferdigheten vil seire til slutt. Dette hjelper dessverre ikke AEH, som er det virkelige offeret i denne saken, og som ikke nevnes av nesten noen lenger😔
Citera
2023-01-18, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
I beste fall ja, men bevisførselen vil nok i hovedsak dreie seg om synliggjøring av psykisk og fysisk terror, vold, motiv, manglende alibi, løgner, drapstrusler, null empati, kontakt med kriminelle etc. etc.
Virkeligheten vil komme for en dag, og rettferdigheten vil seire til slutt. Dette hjelper dessverre ikke AEH, som er det virkelige offeret i denne saken, og som ikke nevnes av nesten noen lenger😔

Vi er flere som tenker på AE. En endelig dom i saken vil bringe henne rettferd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in