2023-01-17, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Säkert dålig kontakt. Och alla blåtandslurar är inte airpods.

Den här typen tycker jag funkar bra, och vettigt pris dessutom: SONY WI-C100 Trådlösa Hörlurar - Svart, https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-wi-c100-tr%C3%A5dl%C3%B6sa-h%C3%B6rlurar-svart-1347546.html

Fattar - men vad jag menar är att jag vill ha sladd. Dels för att jag har en massa sladdhörlurar för olika ändamål, dels för att jag bara känner mig allmänt skeptisk.

Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
Dålig kontakt, när de får kontakt med luft bildas elektricitet mer än det "ska" som ger upphov till ljudet du hör.

Är slutsatsen då att jag har en kass adapter eller att det är ofrånkomligt när jag använder adapter, oavsett fabrikat?

Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Knastrar det när du rör på kontakten, eller är det ett ständigt knaster? Jag köpte en med inbyggd DAC för 70-80 kr som fungerar bra.

Jag slutade att använda den till telefonen, för jag misstänker att det är lätt att förstöra uttaget i telefonen om man är oförsiktig.

Det knastrar från och till men upplever inte det som att det hänger ihop med att jag rör den.

Varför tror du att det förstör uttaget, mer än tex en laddare i samma uttag?
Senast redigerad av mnemanic 2023-01-17 kl. 07:29.
Citera
2023-01-17, 10:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag skulle köpa dem av samma anledning för det priset. Jag tror att jag vet var Ichwill hittade dem för 350 kronor inklusive frakt.

Tyvärr så är de tillfälligt slut i lager. Man får förslag på en ny produkt, men den är också slut i lager.

https://nordic.creative.com/p/headphones-headsets/creative-outlier-air-v3
Oh well, det där kommer jag aldrig att komma ihåg att hålla koll på.
Jag köpte istället två par TWS från Kina för knappa 40 spänn, ska bli spännande att se hur kassa dom är.

På den tiden en bra mp3-spelare låg på 1GB, så hade jag ett par trådade lurar från Creative som kostade 350 spänn. Nånting säger mig att man får mer och bättre hörlur för dom pengarna från Creative idag.
Citera
2023-01-17, 12:24
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnemanic
Fattar - men vad jag menar är att jag vill ha sladd. Dels för att jag har en massa sladdhörlurar för olika ändamål, dels för att jag bara känner mig allmänt skeptisk.
Kände mig också skeptisk till för ett knappt år sedan, då jag testade en modell som den på bilden, helt enkelt för att mitt usb-c på mobilen gav allt sämre kontakt.

I dag skulle jag inte byta tillbaka.

Men om du i dag har massor lurar med sladd så förstår jag att du vill fortsätta använda dem.
Citera
2023-01-17, 16:21
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnemanic
Det knastrar från och till men upplever inte det som att det hänger ihop med att jag rör den.

Varför tror du att det förstör uttaget, mer än tex en laddare i samma uttag?

USB-C kontakten på telefonen känns mycket skörare än 3,5mm kontakten. När telefonen laddas, så ligger den stilla utan att belastas. Det känns inte som en bra idé att gå runt med telefonen i fickan med en USB-C kontakt som hela tiden böjs fram och tillbaks.

Det följde med en USB-C till 3,5 mm adapter till min telefon och den höll inte länge när jag bar telefonen i fickan.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Oh well, det där kommer jag aldrig att komma ihåg att hålla koll på.
Jag köpte istället två par TWS från Kina för knappa 40 spänn, ska bli spännande att se hur kassa dom är.

På den tiden en bra mp3-spelare låg på 1GB, så hade jag ett par trådade lurar från Creative som kostade 350 spänn. Nånting säger mig att man får mer och bättre hörlur för dom pengarna från Creative idag.

Jag skrev in min e-postadress på sidan och får en påminnelse när produkten finns i lager. Jag är lite intresserad av lurens Ambient Mode.

Är det på Aliexpress som du har köpt lurar för 40 kr? Det är bara där som jag hittar trådlösa för den summan. I appen så finns det ett ställe där man kan köpa tre produkter för 6 dollar inklusive frakt. Där kan man hitta mycket prylar som annars kostar mycket mera.

Det finns också ett annat ställe i appen "exclusive coins deals" och där beställde jag en Lenovo LP1S för 7 dollar inklusive frakt.

Det är en uppgraderad version med "dual hosts" för ökad stabilitet, samt ett speciellt 10 mm element.

Ska bli intressant att testa Lenovos lurar.
Citera
2023-01-17, 18:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag skrev in min e-postadress på sidan och får en påminnelse när produkten finns i lager. Jag är lite intresserad av lurens Ambient Mode.
Jag hittade inte var man gjorde det, men jag letade inte heller så noga.

Citat:
Är det på Aliexpress som du har köpt lurar för 40 kr? Det är bara där som jag hittar trådlösa för den summan. I appen så finns det ett ställe där man kan köpa tre produkter för 6 dollar inklusive frakt. Där kan man hitta mycket prylar som annars kostar mycket mera.
16,97 och 18,96 eller nåt sånt där, har faktiskt aldrig sett så billiga innan. Jag köpte dom faktiskt från en vendor. Dom hade även såna där "smarta" träningsklockor för typ.. 35 spänn. Jag slog även till på en webkamera för 29 spänn, och en musmatta i modiga 400x900mm. Med RGB. För 55 spänn. Allt med frakt.

Citat:
Det finns också ett annat ställe i appen "exclusive coins deals" och där beställde jag en Lenovo LP1S för 7 dollar inklusive frakt.
v
Det är en uppgraderad version med "dual hosts" för ökad stabilitet, samt ett speciellt 10 mm element.

Ska bli intressant att testa Lenovos lurar.
Jag har faktiskt aldrig sett såna lurar som är brandade med Lenovo på Ali, på just Lenovos hemsida om jag ska vara ärlig. Men för sju dollar spelar det ju ingen roll.
Citera
2023-01-17, 19:37
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Jag hittade inte var man gjorde det, men jag letade inte heller så noga.

Det finns en knapp där det står "Notify Me" och där kan man skriva in e-postadressen för påminnelse när produkten finns i lager.

Citat:
16,97 och 18,96 eller nåt sånt där, har faktiskt aldrig sett så billiga innan. Jag köpte dom faktiskt från en vendor. Dom hade även såna där "smarta" träningsklockor för typ.. 35 spänn. Jag slog även till på en webkamera för 29 spänn, och en musmatta i modiga 400x900mm. Med RGB. För 55 spänn. Allt med frakt.

Det finns liknande priser hos Ali där man kan köpa 3 varor för 6 dollar. Jag köpte en lödpenna, mätinstrument, samt en 4-slots batteriladdare.

Kolla den där arean i appen, för där finns det en massa prylar för 20 kr styck. Allt som jag har köpt hittills har varit bra kvalitet.

Citat:
Jag har faktiskt aldrig sett såna lurar som är brandade med Lenovo på Ali, på just Lenovos hemsida om jag ska vara ärlig. Men för sju dollar spelar det ju ingen roll.

Det finns en hel drös med olika Lenovo TWS för 6-8 dollar styck i appen under "Limited coin offers". Normalpriset är flera gånger mer.
Citera
2023-01-17, 19:59
Medlem
Ichwills avatar
Citat:

Var kostar dom 350 spänn? För 350 köper jag just for teh lulz och för att ha ett till par hörlurar, men jag hittar dom bara för 650.
Klickar du på länken och beställer där så kostar dom 34,99 Euro, frakten är fri.
Nu beställde jag iofs när Euron va billigare.
Citera
2023-01-17, 20:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Klickar du på länken och beställer där så kostar dom 34,99 Euro, frakten är fri.
Nu beställde jag iofs när Euron va billigare.
Ja, jag har ju fått svar på det nu. Problemet verkar ju vara att dom aldrig har dom i lager. Det brukar betyda att dom inte tillverkas längre. Nåja, får se om dom har liknande deal på nästa modell.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in