2023-01-16, 07:59
Medlem
Hej

Köpte nyligen en pixel 6a och ville fortsätta använda mina 3.5mm hörlurar så jag köpte en (billig) liten adapter till usb-c

Nu är det hopplöst att använda hörlurarna eftersom det knastrar på ungefär samma vis som det brukar (brukade) göra när man typ kom för nära en stereo eller dylikt med sin mobil förr i tiden. Det är därtill väldigt brusigt. Vad beror nu detta på?

Är det den här billiga dongeln som är av dålig kvalitet? Kan jag köpa en annan eller är det bättre att glömma mina gamla hörlurar investera i nya med usb-c? Vill absolut inte ha airpods.

Tack för råd!
Citera
2023-01-16, 08:24
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnemanic
Vill absolut inte ha airpods.
Säkert dålig kontakt. Och alla blåtandslurar är inte airpods.

Den här typen tycker jag funkar bra, och vettigt pris dessutom: SONY WI-C100 Trådlösa Hörlurar - Svart, https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-wi-c100-tr%C3%A5dl%C3%B6sa-h%C3%B6rlurar-svart-1347546.html
Citera
2023-01-16, 11:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Säkert dålig kontakt. Och alla blåtandslurar är inte airpods.

Den här typen tycker jag funkar bra, och vettigt pris dessutom: SONY WI-C100 Trådlösa Hörlurar - Svart, https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-wi-c100-tr%C3%A5dl%C3%B6sa-h%C3%B6rlurar-svart-1347546.html
Du kunde väl tipsat om ett par True Wirless ändå?

Med det sagt, så finns det alla typer av hörlurar med Bluetooth. Jag har fyra olika par snäckor och säkert fyra over-ear. Finns dessutom i alla prisklasser. Faktum är att jag precis köpte ett par från AliExpress för 25 spänn. Dom kommer förmodligen att suga, men det är okej.
Citera
2023-01-16, 11:58
Medlem
BananShans avatar
Dålig kontakt, när de får kontakt med luft bildas elektricitet mer än det "ska" som ger upphov till ljudet du hör.
Citera
2023-01-16, 14:48
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du kunde väl tipsat om ett par True Wirless ändå?
Vad innebär det?
Citera
2023-01-16, 17:06
Moderator
Rassas avatar
Telefoni —> Ljud och ljudutrustning /Moderator
Citera
2023-01-16, 20:22
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnemanic
Hej

Köpte nyligen en pixel 6a och ville fortsätta använda mina 3.5mm hörlurar så jag köpte en (billig) liten adapter till usb-c

Nu är det hopplöst att använda hörlurarna eftersom det knastrar på ungefär samma vis som det brukar (brukade) göra när man typ kom för nära en stereo eller dylikt med sin mobil förr i tiden. Det är därtill väldigt brusigt. Vad beror nu detta på?

Är det den här billiga dongeln som är av dålig kvalitet? Kan jag köpa en annan eller är det bättre att glömma mina gamla hörlurar investera i nya med usb-c? Vill absolut inte ha airpods.

Tack för råd!

Knastrar det när du rör på kontakten, eller är det ett ständigt knaster? Jag köpte en med inbyggd DAC för 70-80 kr som fungerar bra.

Jag slutade att använda den till telefonen, för jag misstänker att det är lätt att förstöra uttaget i telefonen om man är oförsiktig.

Jag använder istället en Bluetooth mottagare till mina hörlurar med 3,5 mm uttag. Min kostade 50-60 kr och fungerar bra, men börjar bli gammal (10 år). Jag funderar på att köpa en bättre och det finns med HD-Audio från några hundra till flera tusen.

Den här kostar drygt 400 med alla koder & rabatter. Det finns fler fabrikat, så jag ska kolla vidare och läsa recensionerna.

UGREEN Bluetooth 5.0 Receiver USB DAC 3.5mm
Citera
2023-01-16, 21:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Vad innebär det?
Såna som är helt trådlösa, du vet typ AirPods.
Citera
2023-01-16, 21:23
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Såna som är helt trådlösa, du vet typ AirPods.
Ingen sladd mellan höger och vänster, alltså?

Kanske jag tolkade ts önskemål fel, men jag kan inte använda den typen för att det alltid försvinner en eller två när jag somnat. Enklare med en sladd emellan.
Citera
2023-01-16, 21:30
Medlem
Ichwills avatar
Kan rekommendera dessa: https://se.creative.com/p/headphones-headsets/creative-outlier-air-v3
Kostar endast 350 spänn, har juste ljud för det priset.
Citera
2023-01-16, 21:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ingen sladd mellan höger och vänster, alltså?

Kanske jag tolkade ts önskemål fel, men jag kan inte använda den typen för att det alltid försvinner en eller två när jag somnat. Enklare med en sladd emellan.
Det där är ju en så kallad outlier, ett extremfall. Men ja, om man sover med lurarna så är den där varianten bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Kan rekommendera dessa: https://se.creative.com/p/headphones-headsets/creative-outlier-air-v3
Kostar endast 350 spänn, har juste ljud för det priset.
Var kostar dom 350 spänn? För 350 köper jag just for teh lulz och för att ha ett till par hörlurar, men jag hittar dom bara för 650.
Citera
2023-01-17, 00:58
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Var kostar dom 350 spänn? För 350 köper jag just for teh lulz och för att ha ett till par hörlurar, men jag hittar dom bara för 650.

Jag skulle köpa dem av samma anledning för det priset. Jag tror att jag vet var Ichwill hittade dem för 350 kronor inklusive frakt.

Tyvärr så är de tillfälligt slut i lager. Man får förslag på en ny produkt, men den är också slut i lager.

https://nordic.creative.com/p/headphones-headsets/creative-outlier-air-v3
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in