Citat:
Ursprungligen postat av
mnemanic
Hej
Köpte nyligen en pixel 6a och ville fortsätta använda mina 3.5mm hörlurar så jag köpte en (billig) liten adapter till usb-c
Nu är det hopplöst att använda hörlurarna eftersom det knastrar på ungefär samma vis som det brukar (brukade) göra när man typ kom för nära en stereo eller dylikt med sin mobil förr i tiden. Det är därtill väldigt brusigt. Vad beror nu detta på?
Är det den här billiga dongeln som är av dålig kvalitet? Kan jag köpa en annan eller är det bättre att glömma mina gamla hörlurar investera i nya med usb-c? Vill absolut inte ha airpods.
Tack för råd!
Knastrar det när du rör på kontakten, eller är det ett ständigt knaster? Jag köpte en med inbyggd DAC för 70-80 kr som fungerar bra.
Jag slutade att använda den till telefonen, för jag misstänker att det är lätt att förstöra uttaget i telefonen om man är oförsiktig.
Jag använder istället en Bluetooth mottagare till mina hörlurar med 3,5 mm uttag. Min kostade 50-60 kr och fungerar bra, men börjar bli gammal (10 år). Jag funderar på att köpa en bättre och det finns med HD-Audio från några hundra till flera tusen.
Den här kostar drygt 400 med alla koder & rabatter. Det finns fler fabrikat, så jag ska kolla vidare och läsa recensionerna.
UGREEN Bluetooth 5.0 Receiver USB DAC 3.5mm