2023-01-17, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Var någon som skrev att återfallsfrekvensen bland pedofiler som dömts till fängelse var låg. Då tänker jag så här. Att dom inte åker fast fler gånger beror på att dom blir försiktigare och mer raffinerade i sitt sätt att våldta barn. Med andra ord så syns inte det i statistiken.

Vet att jag frågade tidigare i tråden vad återfallsrisken var då någon skrev att den var hög och fick svaret 2-3% enligt kriminalvårdens statestik.

Klart att de kan bli både försiktigare och mer raffinerade efter ett fängelsestraff, men i sammanhanget blir det ju också spekulationer om de återfaller eller inte för vi vet inte. Personligen tror jag en del återfaller och en del gör det inte (lagom neutralt )

Som en sidenote, Dumpen har ju nu fångat 184 gäddor. Man borde väl kunna kolla vilka av dem som är återfallare? Lysturken kanske sitter på den informationen, har verkar ha hyffsat register på gäddorna. Tänker att om man kollar hur många av Dumpens fångster som suttit tidigare ger det ju också en fingervisning 🤷
Citera
2023-01-17, 15:47
Medlem
Djuphavsfisks avatar
Domen finns på Mr koll. Enligt 🌴 visste han inte att barnet var under 15. Nä, för en nioåring är så lätt att missta för en tonåring va? Hoppas han aldrig får återse sina ungar som han verkar ha en drös av. MördarMicke.
Citera
2023-01-17, 15:54
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunePavlov
Vet att jag frågade tidigare i tråden vad återfallsrisken var då någon skrev att den var hög och fick svaret 2-3% enligt kriminalvårdens statestik.

Klart att de kan bli både försiktigare och mer raffinerade efter ett fängelsestraff, men i sammanhanget blir det ju också spekulationer om de återfaller eller inte för vi vet inte. Personligen tror jag en del återfaller och en del gör det inte (lagom neutralt )

Som en sidenote, Dumpen har ju nu fångat 184 gäddor. Man borde väl kunna kolla vilka av dem som är återfallare? Lysturken kanske sitter på den informationen, har verkar ha hyffsat register på gäddorna. Tänker att om man kollar hur många av Dumpens fångster som suttit tidigare ger det ju också en fingervisning 🤷
Var ditt inlägg jag läste och blev då förvånad att återfallsfrekvensen var så låg som 2–3%. Personligen tror jag inte det stämmer alls. Tror det är mycket högre i verkligheten men dom undviker att åka fast. Vi får se om Lysturken har någon statistik.
Citera
2023-01-17, 15:57
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Peddo Micke verkar inte ha något samvete alls. Han borde ju känna till att hans senaste offer tog sitt liv, ändå fortsätter han som inget. Kan det vara så sjukt att Mikael går igång lite extra på att veta att barnen han förgriper sig på kanske kan komma att ta sitt liv?

Den här människan är så pass sjuk att han inte ska gå ute i samhället. Man borde smälla upp affisher på svinet i varje ny stad han flyr till. En sån människa förtjänar aldrig glädje i sitt liv.
Det sjuka i sammanhanget är att familjen eller vilka det nu är som han bor hos. Har också små barn. Då undrar man, hur tänker dom han bor hos.
Citera
2023-01-17, 16:03
Avslutad
Citat:
Det sjuka i sammanhanget är att familjen eller vilka det nu är som han bor hos. Har också små barn. Då undrar man, hur tänker dom han bor hos.
Känner dom till att hans övergrepp på barn har gjort att en liten flicka tog sitt liv och att han fullständigt skiter i det och är ute och jagar nya barn att förstöra livet för?

I så fall är det lika sjuka människor de, som tillåter en sådan vidrig jävel att få bo under samma tak som sina egna barn.
Citera
2023-01-17, 16:11
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Känner dom till att hans övergrepp på barn har gjort att en liten flicka tog sitt liv och att han fullständigt skiter i det och är ute och jagar nya barn att förstöra livet för?

I så fall är det lika sjuka människor de, som tillåter en sådan vidrig jävel att få bo under samma tak som sina egna barn.
Tjejen han bodde hos har stängt av att visa sina vänner nu. Men innan stod han som vän till henne. Så troligtvis känner hon till det.
Citera
2023-01-17, 16:20
Medlem
BeachBobs avatar
Är väl ingen som har FUP på Gädda #184 där han våldtog en 9 åring.
Citera
2023-01-17, 16:24
Medlem
Citat:
Var ditt inlägg jag läste och blev då förvånad att återfallsfrekvensen var så låg som 2–3%. Personligen tror jag inte det stämmer alls. Tror det är mycket högre i verkligheten men dom undviker att åka fast. Vi får se om Lysturken har någon statistik.

Här är statestiken personen troligtvis fått 2-3% ifrån: https://www.kriminalvarden.se/forskning-och-statistik/statistik-och-fakta/aterfall/

Jag tror också den är högre vad statestiken visar. Kriminalvårdens statestik visar ju enbart dömda återfallsförbrytare och det finns säkerligen intagna som återfallit utan att bli påkommen igen.
Återfall är ju en svår variabel att mäta tyvärr. Synd det inte gjorts någon studie där de särskillt. T.ex återfall där personen blivit dömd, återfall där personen varit misstänkt osv.

Att det finns ett mörkertal är ganska givet, men hur stort det mörkertalet de facto är bråkar de lärda spåkvinnorna om 😂 Svårt att veta exakt då det heter mörkertal av en anledning..
Senast redigerad av RunePavlov 2023-01-17 kl. 16:40.
Citera
2023-01-17, 16:34
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuphavsfisk
Domen finns på Mr koll. Enligt 🌴 visste han inte att barnet var under 15. Nä, för en nioåring är så lätt att missta för en tonåring va? Hoppas han aldrig får återse sina ungar som han verkar ha en drös av. MördarMicke.
I denna tråd får du inte lägga upp domen, men kan du inte lägga upp domen i tråden om Jenny som tog sitt liv? (FB) Adoptivbarnet Jenny våldtogs låstes in våldtogs -tog sitt liv
Citera
2023-01-17, 17:00
Medlem
BeachBobs avatar
Personligen tror jag att dom upplever en oerhört stark eufori när dom våldtar ett barn. Därför fortsätter dom att våldta barn dom jagar helt enkelt den känslan av eufori igen. Finns ju ett talesätt som säger att har du en gång smakat lammkött då vill du inte ha något annat. Vem vet det ligger kanske något i det.
Citera
2023-01-17, 17:04
Medlem
TILL ALLA PEDOFILKRAMARE OCH DUMPEN-kritiker här:

Bara spana in senaste konfrontationen: https://dumpen.se/2023/01/17/mannen-utan-samvete-napp-164/?fbclid=PAAaabjUf-lBzEyDsUmEh7nX-ZSGuUFIfwa-EFDyjHxlKIFWKJ0czpEwdi2eA

Där står det om att äcklet 2019 kommit i kontakt med en liten, VERKLIG flicka via Kik, och mött upp henne, för att sedan våldta henne. 2022 tog hon livet av sig

https://www.expressen.se/nyheter/jenny-lastes-in-pa-hem-efter-valdtakterna-tog-sitt-liv/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/anitas-dotter-tog-sitt-liv-pa-ett-sis-hem-mitt-liv-har-tappat-sin-mening
Citera
2023-01-17, 17:07
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allexx2
TILL ALLA PEDOFILKRAMARE OCH DUMPEN-kritiker här:

Bara spana in senaste konfrontationen: https://dumpen.se/2023/01/17/mannen-utan-samvete-napp-164/?fbclid=PAAaabjUf-lBzEyDsUmEh7nX-ZSGuUFIfwa-EFDyjHxlKIFWKJ0czpEwdi2eA

Där står det om att äcklet 2019 kommit i kontakt med en liten, VERKLIG flicka via Kik, och mött upp henne, för att sedan våldta henne. 2022 tog hon livet av sig

https://www.expressen.se/nyheter/jenny-lastes-in-pa-hem-efter-valdtakterna-tog-sitt-liv/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/anitas-dotter-tog-sitt-liv-pa-ett-sis-hem-mitt-liv-har-tappat-sin-mening
Menar du att det finns ett samband mellan dessa händelser, eller vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in