2023-01-16, 22:34
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
hoppas tyska polisen spöar upp henne rejält
Ska tyska polisen åka till Stockholm och göra det då?
Hon är väl hemma redan.
2023-01-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Kanske inte smärtstillande förresten, men lugnande. Det kan man behöva ute på Atlanten.

Absolut, det syntes ju också tydligt i filmen om Greta där hon satt ute på Atlanten och grät för att hon hade fått så stort ansvar. Antar att Svante per omgående tryckte i henne några ångestdämpande piller därefter. Malena var f.ö. ganska öppen i sin bok om att familjen fått olika psykofarmaka utskrivna.

För övrigt kan man bara konstatera att Greta visat sannerligen dåligt omdöme ännu en gång. Efter hyllningståget med ”small dick”-skämtet kritiserar hon den tyska, demokratiskt valda regeringen och deras poliskår offentligt. Undrar om hon blir inbjuden att tala i EU fler gånger efter detta? Vad kostar det lilla ”jippot” de tyska skattebetalarna?

”Vi ger aldrig upp!” ropade hon stöddigt och åkte sedan hem till Stockholm. Hur har hon tänkt föra kampen därifrån? Tror hon att den tyska regeringen kommer att följa hennes ”message” till dem?

Greta Thunberg är och förblir en katastrof.
2023-01-17, 15:39
Medlem
Giant Squids avatar
Jag får rätta mig själv.
Greta är tydligen kvar i Tyskland. I dag tisdag dök hon upp på en demonstration i Keyenberg i närheten av Lützerath.
Många dagar borta ifrån skolan.

Citat:
On Tuesday, she surprisingly marched in a climate protection demonstration that had started in Keyenberg near Lützerath.

A Thunberg spokesman said when asked that the climate activist was still in the region and would "participate in various activities"
https://kurier-at.translate.goog/politik/ausland/luetzerath-greta-thunberg-bei-neuen-kohle-protesten/402294773?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_x _tr_pto=wapp
Senast redigerad av Giant Squid 2023-01-17 kl. 15:42.
2023-01-17, 15:41
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Greta har blivit mer av en lallande byfåne, än något annat.
På bilderna från Tyskland ser hon lite ut som gänget som hänger utanför Systembolaget.
2023-01-17, 16:46
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag får rätta mig själv.
Greta är tydligen kvar i Tyskland. I dag tisdag dök hon upp på en demonstration i Keyenberg i närheten av Lützerath.

https://kurier-at.translate.goog/politik/ausland/luetzerath-greta-thunberg-bei-neuen-kohle-protesten/402294773?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_x _tr_pto=wapp

Skulle inte förvåna mig om detta räknas som en fältstudie i Gretas utbildning. Studie, som kommer att avslutas med en rapport. Så det blir kanske inte så många dagar från "skolan", bara från boendeorten.

EDIT: Artikeln dateras idag, men jag kan inte entydigt se att Gretas vistelse i utkanten av gruvan skulle ha skett idag. Ibland har journalister en underlig förmåga att uttrycka sig lika otydligt som oraklet i Delfi.
Senast redigerad av AcchiaHe 2023-01-17 kl. 16:53.
2023-01-17, 16:52
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig
På bilderna från Tyskland ser hon lite ut som gänget som hänger utanför Systembolaget.

Tror inte att man sätter på sig finkläder om man ska sitta och kräla i lera. :-)
2023-01-17, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig
Håller helt med dig. På vissa bilder från Tyskland ser hon ur som en 5 åring som är ute och leker.
2023-01-17, 17:17
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Skulle inte förvåna mig om detta räknas som en fältstudie i Gretas utbildning. Studie, som kommer att avslutas med en rapport. Så det blir kanske inte så många dagar från "skolan", bara från boendeorten.

EDIT: Artikeln dateras idag, men jag kan inte entydigt se att Gretas vistelse i utkanten av gruvan skulle ha skett idag. Ibland har journalister en underlig förmåga att uttrycka sig lika otydligt som oraklet i Delfi.
Det verkar vara idag. Fler medier rapporterar om detta. Greta och en grupp på ca 70 pers har blivit omringade av polisen.

Citat:
Even after the evacuation, the resistance around Lützerath did not give up. Climate activist Greta Thunberg is surrounded by the police

On Tuesday, an unusually broad alliance of initiatives called for a day of action

In front of the church in Keyenberg, Greta Thunberg, like the other participants, writes down the telephone number of the investigation committee, which they can call if they are arrested. A fear that later turned out to be not entirely unfounded when Thunberg was surrounded by the police with dozens of other demonstrators near the edge of the demolition line.

The end of Lützerath is celebrated frenetically in right-wing chats.
https://www-fr-de.translate.goog/politik/weiter-proteste-in-luetzerath-vertraute-gesichter-im-schlamm-92033245.html?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=s v&_x_tr_pto=wapp
2023-01-17, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag får rätta mig själv.

Jag har läst artikeln. Men blev lite osäker på om hon är kvar. Eller om dom skrivit fel dag.

Du har helt rätt Hon är kvar I Tyskland
Hon har blivit bortförd av polisen igen
Senast redigerad av tindraninni 2023-01-17 kl. 17:24.
2023-01-17, 17:31
Avslutad
https://www.expressen.se/nyheter/greta-thunberg-bortlyft-av-polis-igen/

Vad i helvete håller hon på med
Hon skämmer ut sig helt
Många kommer vända henne ryggen
För min del kan hon stanna i Tyskland
Jag skäms över att vara svensk just nu.
Skiter I skolan,spelar pajas

Hon och några demonstranter hade rört sig till kanten av brunkolsgruvan. Vad har man i hjärnan då. Superkrafter,nej vacum.
Senast redigerad av tindraninni 2023-01-17 kl. 18:00.
2023-01-17, 17:35
Medlem
Jofs avatar
Tja, vad ska en klimataktivist göra om inte demonstrera mot klimatförstöring😀.
Greta är uthållig, men hon ju superkrafter 😜.
2023-01-17, 17:38
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Har hon förlorat oskulden eller inte till någon stor snabel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in