Citat:
Ursprungligen postat av
flodafloda
Enligt en bekant till mig som fick handla alkohol på den tiden fanns ett systembolag på Vikingagatan exakt där du beskriver.
Ni menar alltså mellan korsningen Karlbergsvägen/Vikingagatan och Lilla solvändan? Intressant.
Anledningen till att jag tjatat om Systemet vid Vasaparken, är att alla alkisar och pundare brukade hänga i den parken och just det Systemet måste ha varit mycket populärt. Stackars Monika behövde ju bara gå ett par hundra meter när hon ville "tanka".
Monikas lgh hade fö svängdörrar på 80-talet. Pundare och alkisar slogs, missbrukade, sov och strulade hemma hos henne hela tiden. När vi nu kan knyta ihop henne med Robert och Erkki (och andra rövare vi inte har ID på) från Vinofs krets, kan vi lugnt anta att Vinof hamnade hemma hos henne ibland. Hon och Vinof var ju som gjorda för varandra - de var primärt alkisar som toppade med tabletter.
Att M körde i sig nån sorts narkotika är troligt men vad det var, har jag ingen aning om.
Hon hade en kronisk ryggskada. Och vad brukar ryggskadade missbrukare alltid äta?
Opiater.