2023-01-13, 19:56
Medlem
Är bara att passa en (hyfsat dresserad) hund ett par dagar för att inse hur fantastiskt härlig djurart det är och hur livskvaliten höjs av att ha en. Men tyvärr måste man ju jobba och skit.

Det här är grejer som måste upplevas men jag skall försöka förklara dem i ord, en hund blir som en person (en väldigt retarderad person iofs) som man umgås med. Det går inte att känna sig ensam med den hund, tex. katt, gris, akvariefiskar, häst, det är inte alls samma sak. De är djur, men en hund är mänskligare, eller åtminstone får man känslan av det. Det är en person med sina egenheter, sitt beteende och kan ersätta mänskligt sällskap på ett helt annat sätt än andra djur kan.
Citera
2023-01-16, 01:51
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Är bara att passa en (hyfsat dresserad) hund ett par dagar för att inse hur fantastiskt härlig djurart det är och hur livskvaliten höjs av att ha en. Men tyvärr måste man ju jobba och skit.

Det här är grejer som måste upplevas men jag skall försöka förklara dem i ord, en hund blir som en person (en väldigt retarderad person iofs) som man umgås med. Det går inte att känna sig ensam med den hund, tex. katt, gris, akvariefiskar, häst, det är inte alls samma sak. De är djur, men en hund är mänskligare, eller åtminstone får man känslan av det. Det är en person med sina egenheter, sitt beteende och kan ersätta mänskligt sällskap på ett helt annat sätt än andra djur kan.
Om hunden blir som en retarderad person man trivs med då är man ganska retarderad själv. Visst höjs livskvaliteten av gå plocka upp bajs om dagarna och få sin omgivning nerpissad.

Folk som inte är sinnessjuka eller efterblivna skaffar barn istället, då känner man sig inte ensam. Det här är grejer som måste upplevas och går inte jämföra med en retarderad hund.
Citera
2023-01-16, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
varför förbjuder man inte hundar? Det känns lite primitivt att ha djur som kan bita ihjäl en som springer omkring på gatorna. Inte som med katter precis.

5000-6000 personer blir hundbitna varje år, och nu i år så blev en pojke ihjälbiten av en hund. Jag blir ofta skrämd pga jävla hundar som skäller och hoppar mot mig, och jag är inte den ända. Har sett andra som blivit, känner många som blivit och har själv blivit jagad av hundar ett par gånger.
Hundarna skrämmer också vilda djur i naturen.

De lämnar stora jävla berg med piss och avföring på gatorna som luktar skit. Undra hur många gånger jag trampat i hundskit och förstört skorna. Flera tusen kronor går åt varje år pga folk trampat i hundskit eller förstört kläderna. Inte bara det, utan hundavföring kan smitta småbarn som äter snö.

Och vi borde faktiskt tänka på nyanlända muslimer. Deras religion är emot hundar.

Så varför inte förbjuda Hundar? Det är ju så enkelt att förbjuda fyrverkerier, som skrämmer folk , förstör miljön, skräpar ner och skrämmer andra djur och förstör byggnader. Men precis det gör ju hundar också och flera gånger värre.

jag förväntar mig mycket intelligenta svar från arga hundägare, som absolut inte består utav bara påhopp för att jag har en annan åsikt. Och jag förväntar mig också motargument varför.
make me proud

Jag har mer problem med folk som tycker sig äga rätten att ha sin hund lös mitt i stan. Oavsett vart, de är ett djur. Håll din hund kopplad.
Citera
2023-01-16, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swentr.site
Om hunden blir som en retarderad person man trivs med då är man ganska retarderad själv. Visst höjs livskvaliteten av gå plocka upp bajs om dagarna och få sin omgivning nerpissad.

Folk som inte är sinnessjuka eller efterblivna skaffar barn istället, då känner man sig inte ensam. Det här är grejer som måste upplevas och går inte jämföra med en retarderad hund.

Hunden är ett flockdjur som passar bättre i en familj än hos en ensam människa. Om familjen delar på ansvaret blir det dessutom mindre jobbigt. Annars är det väl egentligen bara pensionärer som har tid med en hund.

Har aldrig förstått mig på folk som ser det som att man väljer mellan barn och hund, som om man inte kunde ha både och.
Citera
2023-01-16, 02:49
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hunden är ett flockdjur som passar bättre i en familj än hos en ensam människa. Om familjen delar på ansvaret blir det dessutom mindre jobbigt. Annars är det väl egentligen bara pensionärer som har tid med en hund.

Har aldrig förstått mig på folk som ser det som att man väljer mellan barn och hund, som om man inte kunde ha både och.
Hur kan en familj vara så dumma i huvudet att de skaffar en hårig bajsmaskin som sällskap? Kan svennar inte hålla varandra sällskap?
Citera
2023-01-16, 02:54
Medlem
Citat:
Hur kan en familj vara så dumma i huvudet att de skaffar en hårig bajsmaskin som sällskap? Kan svennar inte hålla varandra sällskap?

För att de är söta och lär barn empati, medkänsla och ansvar.

Det du skrev beskriver väl annars de flesta husdjur.
Citera
2023-01-16, 11:47
Medlem
Citat:

Vi har haft hund som sällskap såväl som bruksdjur sedan äldre stenåldern, så det är nedärvt (märks på att hundar sällan skäller och morrar på vita människor om vi inte är påtända eller sinnessjuka eller hunden är satt att vakta ett revir vi inkräktar på. De har inte alls samma tolerans för andra raser utan måste präglas genom träning för att tolerera tex. en arab eller afrikan).

Så hunden är en del av oss, och sällskapet kommer väldigt naturligt. Ungefär som med er och kameler, fast utan att vi har sex med hunden.
Citera
2023-01-16, 13:41
Medlem
Förbjud människor som hatar hundar. Ändo empatilösa typer.
Citera
2023-01-16, 20:20
Medlem
kaylawolfgirls avatar
döda dom om ilskna

vår granes hund attackera mej å min kompis

han fick avvila den
Citera
2023-01-16, 20:40
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
De lämnar stora jävla berg med piss och avföring på gatorna som luktar skit. Undra hur många gånger jag trampat i hundskit och förstört skorna. Flera tusen kronor går åt varje år pga folk trampat i hundskit eller förstört kläderna. Inte bara det, utan hundavföring kan smitta småbarn som äter snö.

Och vi borde faktiskt tänka på nyanlända muslimer. Deras religion är emot hundar.
Jag brukar plocka upp bajset efter min hund, men efter att ha sett en äcklig jävel som grät efter att ha fått hundbajs på sina fula jävla sneakers som han köpt för sina äckliga knarkpengar har jag bestämt mig för att sluta plocka bajs. Ju fler äckel som får gråta över sina patetiska horskor desto bättre. Om barn blir smittade av hundbajs är det också bra. Kan inte föräldrar hålla ordning på sina äckliga jävla ungar utan de måste äta hundskit så förtjänar de inte bättre.

När det gäller muslimer är hundar emot deras religion och därför ska den bara tillåtas på vilkor att de börjar tycka om hundar. Annars ska den förbjudas. Det gäller för övrigt alla andra jävla skitreligioner också utom de som tillber Hunden.
Citera
2023-01-16, 21:40
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Folk som inte gillar djur och däribland hundar borde skickas på läger för omskolning.
Citera
2023-01-17, 12:56
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Forskning visar att hundar betingar betydande positiva effekter på människors välbefinnande. Det handlar allt ifrån minskad stress, ger rutiner, sänker blodtrycket, ökar den fysiska aktiviteten m.m.

Utöver det så är de fantastiska och roliga familjemedlemmar som skänker enormt mycket glädje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in