2023-01-17, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det är Radiosportens redaktion som enväldigt utser kandidaterna. De har väl möten och diskuterar olika kandidater. Vissa är ju givna medan andra inte är så självklara.

Ok så min gissning är att det är alla någon form av V och S väljare som bor i villaområden sk white flight. Uttrycker mycket ilska mot SD eftersom de är tex emot alla former av woke.

Då det kommer till kritan åker de skidor till Åre ett par gånger om året och bor i sina fina villor och sedan infinner sig i Italien på hösten. Oavsett om någon boxare eller mma utövare har vunnit stora titlar (se Sabidou Sy) så är det irrelevant för dem utan det är alltid viktigare att utse blåögda beach volleybollspelare som övriga white privilegie människor gör.

Rena hyckleriet egentligen
Citera
2023-01-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Fritidsaktivitet?

Ja inte fan drar deras sport stora tittarsiffror och dessutom är väl Sofia Åhman mamma till en av spelarna. Fick ju bra tittarsiffror förvisso under pandemin med sin vardagsrumsträning.
Citera
2023-01-17, 11:37
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Du måste ha citerat fel, jag brinner för just bordtennis och vet att det är mycket mer än en fritidsaktivitet ifall man vill bli riktigt duktig.

Du hade citerat beach volleyboll. Trodde du menade att det var att se mer som en fritidsaktivitet jämfört med vanlig volleyboll.

Pingis tycker jag om. Samma sak med tennis. Inte för jag var bra på något av dom. Men helt klart hörde det till favoriterna och se på tv. Tennis var det mycket på tv när Björn Borg, Mats Wilander och Stefan Edberg spelade stora stora mästerskap. Och Jan-Ove Waldner i pingis.

Pingis är otroligt häftigt trots det mindre formatet jämfört med tennis.
Citera
2023-01-17, 11:41
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Stavhopp är väl nästan att betrakta som en handikapp idrott? Hoppa höjdhopp med stav? Men ok finns ju trestegs längdhopp. Men... folk undrar ju hur högt hoppar Armand Duplantis utan sin stav? Samma med dom som tar tre steg över avhoppsplankan i längdhopp, hur långt kan dom hoppa om dom hoppar som dom borde göra?

Mycket Sergej Bubka över det här med Armand Duplantis. Ok med lite uppmärksamhet. Men folk tröttnar.

Stavhoppare och höjdhoppare. Det är som ishockey och innebandy. Tänker på mästarnas mästare. Var väl en innebandyspelare med när Foppa var med? Folk tycker ju att folk ska veta sina plats. Stavhoppare kan vara med i handikapp klassen. Ihop med rullstolsrugby.

Stavhopp. För dom som hoppar höjdhopp... med stav.
.

Stavhopp har ingen jättehög konkurrens nej, för krånglig sport för att många ska kunna pyssla med den. Har man sett någon spontanhoppa stavhopp? Hela tredje världen är utesluten från sporten då den bygger så mycket på material. Alla har däremot provat att springa snabbt eller spela fotboll.
Citera
2023-01-17, 11:56
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Kalla och Van der Poel bordsgrannar. Inte illa.

Insåg nyligen att man såg Nisses syrra tävla på SM-veckan 2013. Tänk vad ovetandes man var då.

Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Duppe hade det bästa friidrottsåret en svensk någonsin kommer att ha. Överlägsen hela säsongen. Otroligt larvigt att inte ge honom priset. Men han går förstås inte hem lika väl i rutan.
Han är ju svensk i alla fall…
Citera
2023-01-17, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Hur nomineras alla egentligen?

Inför jurymötet har Riksidrottförbundets specialförbund givits möjlighet att lämna förslag till nomineringar. Nomineringsjuryn diskuterar och jämför prestationer, för att sedan nominera fyra kandidater i varje priskategori. Därefter skickas röstsedlar med alla nomineringar till Idrottsakademins medlemmar. Resultatet av akademins omröstning presenteras på Svenska Idrottsgalan i januari.
Citera
2023-01-17, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Stavhopp har ingen jättehög konkurrens nej, för krånglig sport för att många ska kunna pyssla med den. Har man sett någon spontanhoppa stavhopp? Hela tredje världen är utesluten från sporten då den bygger så mycket på material. Alla har däremot provat att springa snabbt eller spela fotboll.
Problemet med att låta folk rösta är att man tar hänsyn till massa annat än just prestationen.
Ska enbart prestation avgöra är det bättre med en jury.
Men jag tycker likt som i ett riksdagsval att demokratin ska avgöra.
Vi vet inte hur många som röstar på Ebba Busch för hur hon ser ut i förhållande till hennes politiska poäng.
Samma med Mondo . Hans flickvän skrämmer alltid några när hon försöker spegla sig i hans glans på sociala medier och annat.
Men folket röstade inte på honom och därför gick han därifrån tomhänt men han kan skratta hela vägen till banken så honom går det igen nöd på.
Hans flickvän lär inte lämna honom av den anledningen heller.
Citera
2023-01-17, 12:46
Medlem
AreYouBacks avatar
Skridsko. Ja det är ju en sport det också 😂

Skönt att inte pedofilisporten no1 inte fick priser. Ridsporten har inte haft ett bra år.
Citera
2023-01-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Du hade citerat beach volleyboll. Trodde du menade att det var att se mer som en fritidsaktivitet jämfört med vanlig volleyboll.

Pingis tycker jag om. Samma sak med tennis. Inte för jag var bra på något av dom. Men helt klart hörde det till favoriterna och se på tv. Tennis var det mycket på tv när Björn Borg, Mats Wilander och Stefan Edberg spelade stora stora mästerskap. Och Jan-Ove Waldner i pingis.

Pingis är otroligt häftigt trots det mindre formatet jämfört med tennis.

Jag råkade få med nåt citat om volleyboll av misstag.
För en detaljnörd som jag så kan jag berätta att det är olika muskelgrupper som ska användas, tennis är mer arm och pingis ska det vara mycket underkropp och höft. Funderar på att starta en tråd om bordtennis i ett syfte om att få den att växa.
Senast redigerad av Nyasalladsbladet 2023-01-17 kl. 12:59.
Citera
2023-01-17, 12:48
Medlem
Stavhopp är en konstig sport. Känner någon någon en person som utövat eller ens provat den sporten?
Det som världseliten presterar kan inte vara j närheten av vad som är max vad en människa klarar.

Konditionsidrotter såsom skridskor är en annan sak. Alla har provat det och det som presteras är mer imponerande. Nisses speciella sätt att träna gör det också extra välförtjänt.
Citera
2023-01-17, 12:54
Medlem
Citat:
Jag råkade få med nåt citat om volleyboll av misstag.
För en detaljnörd som jag så kan jag berätta att det är olika muskelgrupper som ska användas, tennis är mer arm och pingis ska det vara mycket underkropp och höft. Funderar på att starta en tråd om bordtennis i ett syfta om att få den att växa.

https://www.youtube.com/watch?v=AGbEmAMOJ0g

https://www.youtube.com/watch?v=_xELEgQ1k-4

Här kan ni se lite hur man tränar. Förutom att det även ingår otroligt mycket styrketräning. Det var det som fick svenskarna att riva den kinesiska muren 1989 med Waldner, Appelgren, Jörgen Persson och Erik Lindh.
Citera
2023-01-17, 12:58
Medlem
Jagduvidoms avatar
Jag gillar kines/japan bilden på Bengan men man undrar hur fan dom tänkte egentligen.
Världen har blivit så PK att jag fick en chock när jag titta på sen kväll med Luuk som jag tyckte var ganska oskyldigt här om kvällen.
Att välja denna bild av flera tusen till idtottsgalan när han är död är ändå så jävla roligt/tragiskt att man får kramp.
Vilka amatörer som jobbar på tv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in