2023-01-17, 06:58
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
”Jag trodde inte att jag skulle få det här, jag kan ju inte rida”!!!

Legendariskt!!
En klassiker
Citera
2023-01-17, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Fast Sarah har varit jävligt bra.

Det är ändå konstigt hur OS guld inte räcker mot mångmästerskap i simning. OS går var 4 år. Visst är det fantastiskt av Sara att ta 20 medaljer varje år i EM och VM, men hon har oxå betydligt fler chanser än tex Wallberg och Näslund, Duplantis. Sundling tog oxå 3 medaljer på 4 försök. Jag tycker nog man kunde låtit tex Walter få den. Vilken prestation att spöa fen omöjlige kanadicken!
Citera
2023-01-17, 10:08
Medlem
Hur nomineras alla egentligen?
Citera
2023-01-17, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Jaså, det var skridskosekten som kuppade igenom Jerringvinnaren i år.

Hellre det än beach volleyboll som är en sport som är överskattad. De lever med tron att bara för att de är med i OS de vill ha samma privilegium
Citera
2023-01-17, 10:27
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Märkligt att Duplantis inte vann ett enda pris. Han är ju ännu bättre nu än sist. Bra i alla fall att en idrottare fick hästpriset. Kan ju vara att kusarna fått lite dåligt rykte på sistone? Alltså den stora ansamlingen av peddon runt kusarna, menar jag.
Samtidigt belönades Falck och Karlsson som håller på med en fritidsaktivitet.
Citera
2023-01-17, 11:03
Medlem
PingPongZongs avatar
Stavhopp är väl nästan att betrakta som en handikapp idrott? Hoppa höjdhopp med stav? Men ok finns ju trestegs längdhopp. Men... folk undrar ju hur högt hoppar Armand Duplantis utan sin stav? Samma med dom som tar tre steg över avhoppsplankan i längdhopp, hur långt kan dom hoppa om dom hoppar som dom borde göra?

Mycket Sergej Bubka över det här med Armand Duplantis. Ok med lite uppmärksamhet. Men folk tröttnar.

Stavhoppare och höjdhoppare. Det är som ishockey och innebandy. Tänker på mästarnas mästare. Var väl en innebandyspelare med när Foppa var med? Folk tycker ju att folk ska veta sina plats. Stavhoppare kan vara med i handikapp klassen. Ihop med rullstolsrugby.

Stavhopp. För dom som hoppar höjdhopp... med stav.
.
Senast redigerad av PingPongZong 2023-01-17 kl. 11:08.
Citera
2023-01-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog

Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Hellre det än beach volleyboll som är en sport som är överskattad. De lever med tron att bara för att de är med i OS de vill ha samma privilegium

Fritidsaktivitet?
Citera
2023-01-17, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Hur nomineras alla egentligen?

Det är Radiosportens redaktion som enväldigt utser kandidaterna. De har väl möten och diskuterar olika kandidater. Vissa är ju givna medan andra inte är så självklara.
Citera
2023-01-17, 11:16
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Fritidsaktivitet?

Säger du samma sak om innebandy? Och utomhus bandy. Där dom både har skridskor och klubba. Men... spelar med boll. Och större mål. Nästan som ishockey. Men ändå inte. Absolut inte.

Vissa utövare av sporter kan vara så stolta och stöddiga. Värst är schackspelare. Eller idag kanske datanördarna är värre? Spelar spel. Idrottspel kanske? Eller så är det krig.

Var väl med någon sådan i mästarnas mästare. Fyfan vilken märkvärdig kille. Jag fattar det inte.

Greta var med i år. Ja jag har inte ens sett det i år. Bara bilder på twitter. Folk har konstiga idoler idag.
Citera
2023-01-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog

Är inte all sport fritidsaktivitet? Om inte så borde det vara så.
Citera
2023-01-17, 11:23
Medlem
Visst var de flesta som fick priser värdiga vinnare, men nog är det märkligt att en som Sandra Näslund inte får något pris. Hon är helt överlägsen inom sin sport.
Citera
2023-01-17, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Säger du samma sak om innebandy? Och utomhus bandy. Där dom både har skridskor och klubba. Men... spelar med boll. Och större mål. Nästan som ishockey. Men ändå inte. Absolut inte.

Vissa utövare av sporter kan vara så stolta och stöddiga. Värst är schackspelare. Eller idag kanske datanördarna är värre? Spelar spel. Idrottspel kanske? Eller så är det krig.

Var väl med någon sådan i mästarnas mästare. Fyfan vilken märkvärdig kille. Jag fattar det inte.

Greta var med i år. Ja jag har inte ens sett det i år. Bara bilder på twitter. Folk har konstiga idoler idag.

Du måste ha citerat fel, jag brinner för just bordtennis och vet att det är mycket mer än en fritidsaktivitet ifall man vill bli riktigt duktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in