2023-01-16, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kromosomxyz
https://www.svtplay.se/video/j4JXyb6...110&id=j4JXyb6

Tackar!
Hann bara se slutet, intervju med Nils.. Vem annars?

Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Ja, hon talade i varma ordalag om honom i eftersnacket.

Okej, kanske en hole in one senare då?
Citera
2023-01-16, 23:15
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Förut? Han var ju mycket bättre den här säsongen. Helt plötsligt vinner han ingenting. Logiken?

Det finns ingen logik när man jämför olika idrotter med varandra. De andra gjorde också storartade insatser. Min personliga favorit var Marcus Eriksson men jag måste ändå säga att jag är förvånad att han gick så långt som att vara med bland de tre sista.
Citera
2023-01-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Tackar!
Hann bara se slutet, intervju med Nils.. Vem annars?

Okej, kanske en hole in one senare då?

Ja inte lär det bli Nils som rider, men han kanske blir riden som en dalahäst.

Hoppas de blir ihop tror de passar bra tillsammans båda går sina egna vägar. Bra att hon fick priset var rädd att hon skulle bli utan för att hon inte tagit covidvaccinet.
Citera
2023-01-16, 23:24
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Det de svenska ryttarna har gjort är en jäkla bragd. Bara att se vilka efternamn du måste ha som amerikan för att tävla på hög nivå.

Sa du efternamn? Von Eckermann...
Citera
2023-01-16, 23:31
Medlem
hittanemoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Sa du efternamn? Von Eckermann...

Löjligt att jämföra svensk lågadel med amerikansk finanselit. Som sagt som att Ali från Casablanca som aldrig sett snö hela sin uppväxt vinner över Kläbo. Skidor är också en jävla materialsport. Och då tänker jag inte ens gå in på hur de som inte tävlar i storlagen inte har någon chans pga vallning...
Citera
2023-01-16, 23:33
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
För övrigt är Van der Poel överskattad som "tänkare". Blir väldigt mycket föreläsare på jobbkonferens över honom. Bara för att den retoriska konkurrensen är så otroligt låg, blir det ett överdrivet hyllande av hans personlighet.

Yepp I hear you! Jag har fan stört mig lite på honom faktiskt. Han är så satans hyvens men också en besserwisser i en och samma person.
Trycker ur sig klokskaper som om han vore nittio år och så är han född -96

Det var nåt osympatiskt över det där när han vann sina OS-guld och direkt efter tyckte att det räckte. Han la av för att sedan ”dela med sig” av ett helt manifest så att alla andra människor på jorden kanske kanske kanske skulle ha en millimeters chans att bli så stor som honom.
INGEN skulle klara det han hade klarat om han inte varit så sympatisk å delat med sig av hemligheten.
En självgod liten en, den där 26-åringen tror jag. Med det sagt så har han åstadkommit sina OS-guld och bör förstås äras för det. Men där stannar sedan ovationerna för mig.

Tack för mig ☝️
Citera
2023-01-16, 23:41
Medlem
outback4s avatar
Nisse gjorde rätt att sluta på topp. Men han börjar bli en karikatyr av sig själv mer och mer känns som han försöker säga något smart och genomtänkt varje gång och konkurrensen är inte så stark vad gäller intelligenta uttalande från svenska idrottsstjärnor. Vi har några stora tänkare inom idrotten genom historien
Tomas Brolin, Björn Borg, JO Waldner, Glenn Hysén, Patrik Sjöberg, Zlatan sätter standarden.
Citera
2023-01-17, 00:01
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Jag har själv hållit på med hästsport stora delar av mitt liv. Sättet folk här förminskar sporten är löjligt. Det är ändå en av Sveriges största sport sett till utövar. Sedan är det en betydligt större världssport än t.ex. längdåkning, därav att det är mycket större vinstsummor osv. Det de svenska ryttarna har gjort är en jäkla bragd. Bara att se vilka efternamn du måste ha som amerikan för att tävla på hög nivå. Nej, många av de svenska ryttarna sliter på sina gårdar. Att ha psyket att utöva sporten ska inte underskattas (även om folk antyder att är hästen som gör det mesta fysiskt...).

MEN trots det tycker jag Nils var kung med sin kommentar. Det är hästfolket som tidigare år gjort att även om Eckermann skulle ha vunnit så skulle folk aldrig sett honom som värdig. Men om vi ska vara ärlig så är Eckermanns bedrift större på världsnivå. I de flesta länder vet nog inte de flesta ens om att man kan tävla i skridskor men många miljoner har som dröm att tävla i hästhoppning.

MEN jag tror att även Nils var trött på att hålla tal och sa därför en kort och sarkastisk kommentar. Jag hoppas dock inte Henrik tar det personligt.

Jo, men det räcker nu. Kul om något annat än hästarna vinner.
Citera
2023-01-17, 00:09
Medlem
Den storhet Nisse visade i sista varvet i 5000-loppet där han tog in drygt en sekund och vann ser man sällan.
Björn Borg i utsatt läge i Wimbledon, bl a då han kom igen och vann efter 1-2 i set och 2-4 i game mot en indier, kan man tänka på. Och Stenmarks psykiska kraft.
Finns givetvis fler svenskar, både kvinnor och män, som visat styrka - bl a Caroline K i 7-kamp under OS efter två övertramp i längd och formidabla Sara Sjöström och C Kalla m fl.

Men just Nisses sista varv när han visste han låg en sekund efter holländaren tangerar Borgs upphämtning i Wimbledon.
Det är mental styrka - nästan allt i sportens värld.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2023-01-17 kl. 00:11.
Citera
2023-01-17, 00:10
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Von Eckermann vann trots allt VM-guldet, mer kan han inte göra. Rätt respektlöst kan jag tycka.
Eckerman vann därför att han har en överlägsen häst.
Man pratar om det varje gång på Sportnytt så detta är fakta.
Citera
2023-01-17, 00:14
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Vad ska Mondo göra? Ska han uppfinna ett till VM samma år så att han kan vinna två guld? Hur ska det gå till när han som stavhoppare bara kan vinna ett guld?
Nu var det ju vinter-OS och då blir det extra många vinteridrottare som kommer i fokus.
Citera
2023-01-17, 00:19
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Den storhet Nisse visade i sista varvet i 5000-loppet där han tog in drygt en sekund och vann ser man sällan.
Björn Borg i utsatt läge i Wimbledon, bl a då han kom igen och vann efter 1-2 i set och 2-4 i game mot en indier, kan man tänka på. Och Stenmarks psykiska kraft.
Finns givetvis fler svenskar, både kvinnor och män, som visat styrka - bl a Caroline K i 7-kamp under OS efter två övertramp i längd och formidabla Sara Sjöström och C Kalla m fl.

Men just Nisses sista varv när han visste han låg en sekund efter holländaren tangerar Borgs upphämtning i Wimbledon.
Det är mental styrka - nästan allt i sportens värld.
Svårt att jämföra sporter men man ska veta att det i princip skriker i varje fiber av kroppen att lägga av efter några varv på skridsko, klara den smärtan under så lång tid och tom öka farten är otroligt. Killen slår världsrekord på banor som de trodde var omöjligt pga vart mot havsnivån banan ligger mot tidigare satta rekord på höghöjdsbanor, sånt tjafs brydde sig inte NvdP om. Grym idrottsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in