2023-01-16, 22:42
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Von Eckermann vann trots allt VM-guldet, mer kan han inte göra. Rätt respektlöst kan jag tycka.

Gött med en frispråkig kille som säger det alla tänker…
Citera
2023-01-16, 22:43
Medlem
hittanemoos avatar
Citat:
Von Eckermann, Nils Van der Poel och Duplantis var solklara topp 3. Förstår inte riktigt agget. Vad Markus Eriksson gjorde där uppe är däremot helt obegripligt.

Jag är med dig! Att folk tror att Henrik bara kom topp två tackvare "hästmaffian" är tråkigt. Hoppas han inte tar det personligt.

MEN detta var Nils farvälgala och för prisets legitimitet så var det bra att en hästperson inte vann - oavsett prestation.
Citera
2023-01-16, 22:44
Moderator
Hjv9s avatar
Aha, Linn siktar in sig på Nils ikväll. Intressant.
Citera
2023-01-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Jag har själv hållit på med hästsport stora delar av mitt liv. Sättet folk här förminskar sporten är löjligt. Det är ändå en av Sveriges största sport sett till utövar. Sedan är det en betydligt större världssport än t.ex. längdåkning, därav att det är mycket större vinstsummor osv. Det de svenska ryttarna har gjort är en jäkla bragd. Bara att se vilka efternamn du måste ha som amerikan för att tävla på hög nivå. Nej, många av de svenska ryttarna sliter på sina gårdar. Att ha psyket att utöva sporten ska inte underskattas (även om folk antyder att är hästen som gör det mesta fysiskt...).

MEN trots det tycker jag Nils var kung med sin kommentar. Det är hästfolket som tidigare år gjort att även om Eckermann skulle ha vunnit så skulle folk aldrig sett honom som värdig. Men om vi ska vara ärlig så är Eckermanns bedrift större på världsnivå. I de flesta länder vet nog inte de flesta ens om att man kan tävla i skridskor men många miljoner har som dröm att tävla i hästhoppning.

MEN jag tror att även Nils var trött på att hålla tal och sa därför en kort och sarkastisk kommentar. Jag hoppas dock inte Henrik tar det personligt.
Hur tycker du att detta är ett argument för din sak?? Det är ju snarare frånstötande. Det är just det fundamentala kravet på extrem pengakran som gör hästsportelitens prestationer så svårvärderade och allmänt ovärdiga ur ett genuint idrottsligt perspektiv
Citera
2023-01-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Jag är med dig! Att folk tror att Henrik bara kom topp två tackvare "hästmaffian" är tråkigt. Hoppas han inte tar det personligt.

MEN detta var Nils farvälgala och för prisets legitimitet så var det bra att en hästperson inte vann - oavsett prestation.

Trots att jag inte är någon hästmänniska på långa vägar så såg jag hans VM-guld och det var mäkta imponerande. Hans guld, Van Der Poels guld, Duplantis guld och handbollslandslagets EM-guld är de största svenska idrottsbedrifterna 2022.
Citera
2023-01-16, 22:49
Medlem
hittanemoos avatar
felstavning

Citat:
Ursprungligen postat av erimsund
Hur tycker du att detta är ett argument för din sak?? Det är ju snarare frånstötande. Det är just det fundamentala kravet på extrem pengakran som gör hästsportelitens prestationer så svårvärderade och allmänt ovärdiga ur ett genuint idrottsligt perspektiv

Nja visar väl snarare än de som inte heter Gates, Jobs osv i efternamn gör en sinnessjuk jävla prestation. (Och hörni, de lyckas ändå inte vinna trots sina miljarder att köpa hästar för).

Ungefär som att en person från t.ex. Marocko skulle vara en sjuk jävla bragd om den vann i skidor. Skulle Ali slå Kläbo skulle det fan vara årets bragd alla kategorier (trots vilken liten sport skidor är).
Senast redigerad av hittanemoo 2023-01-16 kl. 22:52. Anledning: felstavning
Citera
2023-01-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Aha, Linn siktar in sig på Nils ikväll. Intressant.

Alltså Linn Grant?

Finns det nån eftersändning att kolla på?🤔
Citera
2023-01-16, 22:53
Medlem
kromosomxyzs avatar
Någon som orkar sätta samman ett videoklipp med Nils van der Poels alla tal från galan?
Citera
2023-01-16, 22:54
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Alltså Linn Grant?

https://www.svtplay.se/video/j4JXyb6...110&id=j4JXyb6
Citera
2023-01-16, 22:57
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Alltså Linn Grant?

Ja, hon talade i varma ordalag om honom i eftersnacket.
Citera
2023-01-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Där måste jag upplysa om att regler och åsikter är två olika saker.

Det är forumets regler som väger tungt, inte din åsikt i frågan.

Självklart står min åsikt över din om den även är enligt reglerna och därmed kommer verkställas och inte någon sorts foliehatts värdelösa åsikt som ingen någonsin kommer ta på allvar.
Citera
2023-01-16, 23:02
Medlem
Amors avatar
Citat:
Von Eckermann vann trots allt VM-guldet, mer kan han inte göra. Rätt respektlöst kan jag tycka.

Håller med, onödigt att slå in det öppna målet. Hade kunnat sagt nåt sånt om han inte vunnit. Men man borde vara större som vinnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in