• 6
  • 7
2023-01-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Beställde från Foodora idag. Raketforskaren från dem klarade inte av våran porttelefon så jag var tvungen att gå ned och hämta maten.

Men budet fick dricks av mig. Jag har en begynnande förkylning eventuellt influensa. När jag kom ned och fick maten så lyckades jag nysa och spray ned budet i ansikte.

Till saken hör att jag hade varnat budet och sagt att jag var sjuk när han ringde upp mig.

Briljant! Du har inte testat för covid för lite extra ”tack för servicen”?
Citera
2023-01-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Briljant! Du har inte testat för covid för lite extra ”tack för servicen”?

Jag testade positivt för covid dagen efter så risken är att han fick lite extra.
Citera
2023-01-09, 23:51
Medlem
swebarbs avatar
Dom har väl så pressade scheman köra kors o tvärs från ena änden stan till den andra att dom helst vill bara dumpa påsen utanför dörren nedanför och åka vidare. Inte så att jag försvarar dom självklart om hela deras ide är att man ska få maten hem till dörren och man betalar för det så ska man förvänta sig precis det också men foodora anställer ju utländska klåpare som knappt hittar med gps ens eller pratar 2 ord svenska. Sen om man nu får maten så är den halv kall....
Citera
2023-01-16, 20:00
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Foodora har kollektivavtal vad det nu säger. Allt pekar väl på att övriga motsvarande, typ Wolt och Uber eats, är sämre. Jag nyttjar ingen av dem själv.
Nej, det är inte så många hos Foodora som har kollektivatal. Enbart cykelbuden och mopedbuden.
Cykelbud med lång anställningstid, fick tidigare vettig ersättning. Men inte efter att avtalet hade kommit på plats. Då hade de att välja mellan, att gå ner i lön eller att avsluta sin anställning.

Bilbuden anställs genom ett dotterföretag, för att kunna ges sämre villkor än avtalet.
Lagerarbetarna anställs genom ett annat dotterföretag, för att även de skall kunna ges sämre villkor än avtalet.

https://www.gigwatch.se/2022/03/04/f...ett-ar-senare/
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/foodora
Citera
2023-01-23, 09:58
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Nej, det är inte så många hos Foodora som har kollektivatal. Enbart cykelbuden och mopedbuden.
Cykelbud med lång anställningstid, fick tidigare vettig ersättning. Men inte efter att avtalet hade kommit på plats. Då hade de att välja mellan, att gå ner i lön eller att avsluta sin anställning.

Bilbuden anställs genom ett dotterföretag, för att kunna ges sämre villkor än avtalet.
Lagerarbetarna anställs genom ett annat dotterföretag, för att även de skall kunna ges sämre villkor än avtalet.

https://www.gigwatch.se/2022/03/04/f...ett-ar-senare/
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/foodora

Aha, så pass. Det var ju mycket prat om deras kollektivavtal förut. Jag antog att de hade det generellt. Jag hörde också det där att vissa blev irriterade över kollektivavtalet eftersom de fick sämre betalt när det började gälla. Det är väl ingen högoddsare att de myglar med det, det måste väl vara knepigt att få det där att gå runt om man ska betala alla buden vettigt. Jag undrar lite hur det ska gå på sikt överlag nu när alla kostnader går upp. Det är fan dyrt att beställa mat via Foodora, om jag började få risigt med stålar är det en av de första sakerna jag skulle sluta med. Själv beställer jag inte via dem, är omgiven av restauranger på några minuters promenadavstånd så att betala en hundring eller mer extra känns inte så attraktivt jämfört med att gå dit och hämta maten själv.
Citera
2023-01-23, 13:44
Medlem
Började beställa foodora för ett år sen ungefär, när jag flyttade från landet till en större stad. I början var det inga problem alls, de hittade alltid till dörren och körde kontaktfri leverans. Sen en månad tillbaka ringer de alltid för att de vill att jag ska gå ner och öppna dörren, ibland står de i trappen och fastnar där ”för de hittar inte”. De har alltså inte ens tagit sig upp till min våning… hos en kompis kunde de inte ringa på porttelefonen så att vi kunde öppna, utan insisterade på att vi skulle gå ner. Jag vägrade och fick pedagogiskt instruera hur man ringer upp. Det är väl ett i-lands problem, känner mig gnällig som ens klagar, men man betalar väl också för en service man inte får…? Förstår verkligen inte den här helomvändningen hos buden.
Citera
2023-01-24, 14:12
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Inte hänt mig i Göteborg. Dock på annan ort.

Däremot blev jag ombedd att recensera min tidigare beställning av Foodora-budet. Var dock väldigt missnöjd med min mat så struntade i det.
Citera
2023-02-02, 15:28
Medlem
hennevilljagknullas avatar
jag skulle inte ge ut portkoden till vem som helst
Citera
2023-02-02, 15:33
Medlem
Haha fattar inte alla som skriver i den här tråden! Hur i helvede kan ni låta er bli lurade att gå ner och hämta er mat som ni har betalat hemleverans för?? Flera gånger försöker de ringa och säga att det inte går att öppna men jag förklarar på engelska att de måste ringa på intercom för att jag ska kunna öppna dörren. Alltid så lyckas de sen hitta funktionen som gör att jag kan öppna! Vägra acceptera att gå ner! Bara klaga i appen oxå så får ni leveransen gratis!
Citera
2023-02-03, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Dom har väl så pressade scheman köra kors o tvärs från ena änden stan till den andra att dom helst vill bara dumpa påsen utanför dörren nedanför och åka vidare. Inte så att jag försvarar dom självklart om hela deras ide är att man ska få maten hem till dörren och man betalar för det så ska man förvänta sig precis det också men foodora anställer ju utländska klåpare som knappt hittar med gps ens eller pratar 2 ord svenska. Sen om man nu får maten så är den halv kall....

Precis, man får en halvkall skrovmål.

Köper aldrig igen.

Enda som fungerar är snacks, men vem fan beställer olw sour cream för 70 kr för att man inte orkar köpa det själv?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in