2023-01-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Som sagt, det kallas grooming och är redan straffbart.

Vill du att det även ska vara straffbart att grooma påhittade barn?
Ja, för polisen behöver ett medel. Det ska vara brottsligt att grooma öht. Självklart.
Citera
2023-01-16, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jo ett flertal, de flesta, har inte uppgett rätt ålder t.ex.
Att de fuskar lite med åldern är en sak. Men samtliga gäddor har skickat ansiktsbilder.
Citera
2023-01-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Inte omgivningens hat, hot, skadegörelse osv. Det får dumpen ta på sin kappa. Informera familjen ja, men låt de få hantera det traumat utanför offentlighetens ljus.
Eller så kan förövarna låta bli att begå handlingar som är vidriga och skämmer ut deras familj? Då behövs inga åtgärder alls. Dumpen är en motreaktion.
Citera
2023-01-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ja, gäddan trodde det och ja uppsåtet fanns. Men det fanns inget barn. För att kunna fällas för försök till ett brott måste det både finnas uppsåt OCH fara att brottet fullbordas.

Som sagt, om situationen hade varit så att polisen inte hade hittat något knark, utan helt på eget initiativ lägger ut några mjölpåsar på ett gömställe och sedan "tipsar" en knarkare om att det finns droger där, tror du att knarkaren fälls då? Svaret är nej.

Du får tycka vad du vill om det, men det är så lagen ser ut.
Du får tycka vad du vill om att lagen kommer ändras. Det kommer ska räcka med att gäddan tror det är ett barn. Så ta det lugnt på internet.
Citera
2023-01-16, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
fiskandet bevisar inte att det finns ett utbud, skrev jag..

Skrev inte; just att fiskandet bevisar detta, utan fiskandet bevisar inget. Det bevisar lika mycket som att fiskandet aldrig gjorts.

Det dumpen visat är att det finns en efterfrågan, men ingen vet hur utbudet är, och jag påstår att det är litet. Dumpens fiskande talar inte om hur stort utbudet är.

Det är vad jag menar med det jag skriver.
Ah, då är jag med. Jag läste lite fel där.
Citera
2023-01-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det var du som påstod annat när jag skev detta, dålig koll eller?

Nej det finns ingen motsats mellan vad jag skrev och vad du skrev. Läs igen.
Citera
2023-01-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
fiskandet bevisar inte att det finns ett utbud, skrev jag..

Skrev inte; just att fiskandet bevisar detta, utan fiskandet bevisar inget. Det bevisar lika mycket som att fiskandet aldrig gjorts.

Det dumpen visat är att det finns en efterfrågan, men ingen vet hur utbudet är, och jag påstår att det är litet. Dumpens fiskande talar inte om hur stort utbudet är.

Det är vad jag menar med det jag skriver.
Utbud?
Barn är inte till salu så där finns inget utbud din sjuke jävul.
Barn som utsätts har inte bjudit ut sig.
Dumpens fiskare har inte heller utbjudit sig till försäljning.
Var det ditt argument, utbud?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-01-16 kl. 19:58.
Citera
2023-01-16, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Du får tycka vad du vill om att lagen kommer ändras. Det kommer ska räcka med att gäddan tror det är ett barn. Så ta det lugnt på internet.
Ytterligare en patetisk liten dumpling som inte kan hålla sig ifrån att anklaga alla meningsmotståndare för att vara pedofiler.

Varför kan du inte diskutera som folk? Är det verkligen en för utmanande tanke att någon kan ha motsatt åsikt i detaljfrågor utan att för den delen vilja ha sex med barn? Är du även en sådan idiot som tror att alla som vill legalisera knark är knarkare? Eller att alla som vill att bögar ska få gifta sig är bögar?
Citera
2023-01-16, 19:59
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Du snackar skit.
25% av alla barn har råkat ut för predatorer.
Det behövs bara att regga ett konto där du anger att du är ett barn så får du taskiga förslag.
Likaså inom olika aktiviteter riktade till barn och ungdomar. Dumpen visar otaliga exempel men du vill förståss att dessa ska misstros.
Det får en ju onekligen att fundera om du själv ägnar sig åt ljusskygga intressen?
Som svar kan du läsa #48485

Det jag hävdar att ytterst få underåriga reggar sig, de som utnyttjar är främst de som kommer i direkt kontakt med de underåriga. Och om någon reggat sig utan sexuell preferens så kommer de ignorerar en överårigs förslag.

Du som vet, hur många i % av underåriga bjuder ut sig på nätet (för det är vad dumpen gör), nej det vet du inte, du bara tror det är enormt många.

Vart finns det att 25% råkat ut för en predator via nätet, länka om du har länk.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-01-16 kl. 20:06.
Citera
2023-01-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ytterligare en patetisk liten dumpling som inte kan hålla sig ifrån att anklaga alla meningsmotståndare för att vara pedofiler.

Varför kan du inte diskutera som folk? Är det verkligen en för utmanande tanke att någon kan ha motsatt åsikt i detaljfrågor utan att för den delen vilja ha sex med barn? Är du även en sådan idiot som tror att alla som vill legalisera knark är knarkare? Eller att alla som vill att bögar ska få gifta sig är bögar?
Oj vad du kan vrida dig!
Barn ska få vara fredade från vuxnas snedvridna sexuella böjelser. De ska varken kontaktas sexuellt av vuxna på nätet eller IRL. Vuxna som gör så ska lagföras med hårt straff.
Sug på den!
Citera
2023-01-16, 20:06
Avslutad
Citat:
Oj vad du kan vrida dig!
Barn ska få vara fredade från vuxnas snedvridna sexuella böjelser. De ska varken kontaktas sexuellt av vuxna på nätet eller IRL. Vuxna som gör så ska lagföras med hårt straff.
Sug på den!
Ja, jag håller helt med om att vuxna som kontaktar barn i sexuellt syfte ska bestraffas. Har jag sagt emot det en enda gång eller är det bara något du har hallucinerat ihop att jag inte tycker?

Du hittar ju på en hel del. Det märks även i dina svar till Ankan-mannen där du totalt missförstått det du läst.
Citera
2023-01-16, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Javisst finns det en rebus!
Gäddans återkomst (Napp #120) 16 juli 22
https://dumpen.se/2022/07/16/gaddans-aterkomst-napp-120/

Förnamn 1: Gift med kronprinsessan Victoria.
Förnamn 2: Jungfru Marias far. Stenrik farbror i Kalle Anka.
Efternamn: Längdskidåkare Nils Arne Torgny med ett OS- och fyra VM-guld.
Född samma år som Älskade Spion och Star Wars hade premiär.

Som enligt kommentarerna där var anställd som jurist på Migrationsverket när detta utspelade sig.
Och sedan på grund av detta utköpt därifrån:
24 juli, 2022 kl. 12:41
Han är på Migrationsverket i Kristianstad. Han får jobba kvar trots att han gjorde detta på arbetstid och han får även jobba hemifrån för det är så ”synd” om honom. Jurist i grund & botten

&
25 september, 2022 kl. 14:24
Ja, äcklet fick till sist avsluta sin anställning. Det verkar som att han blev utköpt med alla våras skattepengar. Han påstår sig nu vara på god väg att ”komma ur sitt missbruk” och att han gör “framsteg varje dag”. En saftigt fallskärm från staten, jämte narcissistens offerkofta, gör nog det hela ganska smärtfritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in