2023-01-16, 18:35
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Tack vare en annan användare fick jag veta att "Nyårsraketen (Napp #183) Lidköping/Partille" blivit intervjuad av SVT för fem år sedan (edit: sex år sedan... Det är ju 2023 nu och artikeln är från 2017.)

Så här såg han ut då:
https://imgur.com/a/7RBmov1
Han sitter i vad jag antar är en Saab och kragen på hans KIZZ-tshirt stramar åt runt den feta halsen.

Från chattloggen:
“Känns du tillräckligt öppen i rumpan så knullar jag dej”
“Nä säg att du älskar mig o vill ha min kuk i rumpan”

Förstår att de som blir utsatta för dessa gubbar löper större risk att bli narkomaner, begå självmord osv. Tänk er själva att få kört er i röven av en gubbe när ni var 13 år samtidigt som ni ser den dallriga dubbelhakan gunga upp och ner framför ansiktet.
Nää, stackars liten som bad om stock och fick stock. Synd att det bara hände i din (och gubbens) fantasi.
Citera
2023-01-16, 18:48
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jämför polisens arbete med narkotika. De hittar ett parti som de byter ut mot vetemjöl eller motsvarande. Den som hämtar ut ”vetemjölet” kommer inte undan med att det inte var riktig narkotika. Varför skulle då de som söker barn komma undan på samma dåliga ursäkt?
För att ett brott ska kunna begås måste det finnas ett utbud, fiskandet bevisar inte att det finns ett utbud.

Är mycket tveksamt att det finns något större utbud av underåriga, därmed fångar Dumpen i stort sett alla som är intresserade, då Dumpen förmodligen utgör 99% av utbudet (det falska utbudet).

Hittas det knark, så finns det ett utbud, det är skillnaden.

Lägger till; Saras och Patriks erfarenhet av att blivit utsatt som underårig kan inte tas för en sanning för alla underåriga i Sverige.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-01-16 kl. 18:53.
Citera
2023-01-16, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Tack vare en annan användare fick jag veta att "Nyårsraketen (Napp #183) Lidköping/Partille" blivit intervjuad av SVT för fem år sedan (edit: sex år sedan... Det är ju 2023 nu och artikeln är från 2017.)

Så här såg han ut då:
https://imgur.com/a/7RBmov1
Han sitter i vad jag antar är en Saab och kragen på hans KIZZ-tshirt stramar åt runt den feta halsen.

Från chattloggen:
“Känns du tillräckligt öppen i rumpan så knullar jag dej”
“Nä säg att du älskar mig o vill ha min kuk i rumpan”

Förstår att de som blir utsatta för dessa gubbar löper större risk att bli narkomaner, begå självmord osv. Tänk er själva att få kört er i röven av en gubbe när ni var 13 år samtidigt som ni ser den dallriga dubbelhakan gunga upp och ner framför ansiktet.

Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nää, stackars liten som bad om stock och fick stock. Synd att det bara hände i din (och gubbens) fantasi.
Gyn: ditt inlägg här fattar inte jag.
Citera
2023-01-16, 18:57
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsen-99
Gyn: ditt inlägg här fattar inte jag.
Jag påstår att sexbrott primärt inträffar i sektmedlemmars fantasi.
Citera
2023-01-16, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
För att ett brott ska kunna begås måste det finnas ett utbud, fiskandet bevisar inte att det finns ett utbud.
Hur menar du att fiskandet bevisar att det inte finns ett utbud?
Citera
2023-01-16, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Skillnaden är att det då fanns riktig narkotika på platsen. De hade inte kunnat göra som så att de går och lägger vetemjöl på en plats och sen falskt tipsar någon om att det finns narkotika där.

En jämförbar situation skulle då kunna vara att en gädda har chattat med ett barn och de har bestämt träff, men innan träffen får barnets föräldrar reda på det hela och åker dit istället. Detta säger lagen:
[K23]1 § Har någon påbörjat utförandet av visst brott utan att detta kommit till fullbordan, skall han i de fall särskilt stadgande givits därom dömas för försök till brottet, såframt fara förelegat att handlingen skulle leda till brottets fullbordan eller sådan fara endast på grund av tillfälliga omständigheter varit utesluten.
I både ditt och mitt exempel är det en tillfällig omständighet som gör att fara för brottets fullbordan är utesluten. När dumpen arbetar är det inte tillfälliga omständigheter. Det fanns aldrig någon fara från första början.
Självklart fanns det ”narkotika” i form av ett barn på 13 eller 6 år. Det trodde gäddan och avsåg att förgripa sig på dem.
Försök inte blanda om korten här. Uppsåtet är solklart.
Det enda som saknas är en förstärkt lagändring och dit ska vi nå.
Citera
2023-01-16, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Inget av det du skrev står som motsats till mitt inlägg så jag vet inte riktigt vad du vill förmedla?
Det var du som påstod annat när jag skev detta, dålig koll eller?
Citera
2023-01-16, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Självklart fanns det ”narkotika” i form av ett barn på 13 eller 6 år. Det trodde gäddan och avsåg att förgripa sig på dem.
Försök inte blanda om korten här. Uppsåtet är solklart.
Det enda som saknas är en förstärkt lagändring och dit ska vi nå.
Ja, gäddan trodde det och ja uppsåtet fanns. Men det fanns inget barn. För att kunna fällas för försök till ett brott måste det både finnas uppsåt OCH fara att brottet fullbordas.

Som sagt, om situationen hade varit så att polisen inte hade hittat något knark, utan helt på eget initiativ lägger ut några mjölpåsar på ett gömställe och sedan "tipsar" en knarkare om att det finns droger där, tror du att knarkaren fälls då? Svaret är nej.

Du får tycka vad du vill om det, men det är så lagen ser ut.
Citera
2023-01-16, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen

Är mycket tveksamt att det finns något större utbud av underåriga, därmed fångar Dumpen i stort sett alla som är intresserade, då Dumpen förmodligen utgör 99% av utbudet (det falska utbudet).

Hittas det knark, så finns det ett utbud, det är skillnaden.

Lägger till; Saras och Patriks erfarenhet av att blivit utsatt som underårig kan inte tas för en sanning för alla underåriga i Sverige.
Du snackar skit.
25% av alla barn har råkat ut för predatorer.
Det behövs bara att regga ett konto där du anger att du är ett barn så får du taskiga förslag.
Likaså inom olika aktiviteter riktade till barn och ungdomar. Dumpen visar otaliga exempel men du vill förståss att dessa ska misstros.
Det får en ju onekligen att fundera om du själv ägnar sig åt ljusskygga intressen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Det är straffbart, det kallas sexuellt ofredande eller grooming.

Håller dock inte med om att Polisen ska ägna sig åt honey traps på det sätt som Dumpen förespråkar.

Och jag som trodde Dumpen bara var ett sätt för två i övrigt marginaliserade individer att få uppmärksamhet / inkomst.
Polisen behöver medel för att bekämpa de här individerna, det finns inte möjlighet att lagföra dem annars och det är inte honeytraps, för barn och unga ska man ge fan i, det är dock nödvändig provokation.
Citera
Medlem
Citat:
Men detta gäller ju inte de gäddor som dumpen har att göra med.
Jo ett flertal, de flesta, har inte uppgett rätt ålder t.ex.
Citera
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Hur menar du att fiskandet bevisar att det inte finns ett utbud?
fiskandet bevisar inte att det finns ett utbud, skrev jag..

Skrev inte; just att fiskandet bevisar detta, utan fiskandet bevisar inget. Det bevisar lika mycket som att fiskandet aldrig gjorts.

Det dumpen visat är att det finns en efterfrågan, men ingen vet hur utbudet är, och jag påstår att det är litet. Dumpens fiskande talar inte om hur stort utbudet är.

Det är vad jag menar med det jag skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in