Citat:
Ursprungligen postat av
akademikerfyllo
Västerländsk ekonomi, i synnerhet EU:s, har drabbats betydligt hårdare än Rysslands.
Nej, det har den inte. Ekonomin i väst går bättre än den ryska. Ryssland har snart passerat det första året av sanktioner- det är bara fyra år kvar till dess att sanktionerna fullständigt lamslagit det ryska samhället. Under tiden fortsätter den västliga ekonomin växa och styra bort från all gas- och oljeanvändning. Jag sa
styra bort- inte helt sluta- det är många år dit ännu.
Rysslands export är sjunkande, Rysslands import är sjunkande, Rysslands produktion är sjunkande, Rysslands befolkningstillväxt är sjunkande. Allt pekar just nu nedåt för Ryssland. Jag vet att ni proryssar ställer ert hopp till fattigmansorganisationen BRICS men de är oförmögna att handla av Ryssland på ens de halva nivåer som väst tidigare gjorde. Brasilien är nära konkurs. Sydafrika är fattigt. Indien handlar vad de precis måste ha- om det är billigt o realiserat tillräckligt nog. Kina köper och säljer i den mån de vågar... för att ej hamna i någon sorts embargo från väst.
Allt det jag anfört är förenklat men det är ungefär så det ser ut. BRICS är bara en fantasi för våra konspirationsteoretiker.