2023-01-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Det va ju exakt vad man gjorde i Tyskland. I mellanöstern har man inte förslavat dem det är sant, man har bombat ihjäl dem istället. För den goda sakens skull. Hur många oskyldiga liv tror du har gått åt i alla USAs bombräder och i alla militärkupper de initierat och sponsrat. Its ok when we do it. Hycklare.

Exakt Nej.

Vesttyskland har været en selvstændig stat siden 1949.
Citera
2023-01-16, 14:50
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Exakt Nej.

Vesttyskland har været en selvstændig stat siden 1949.
Lol, briljera mer med din okunskap snälla.

Förövrigt talar vi om ett land vars hela existens bygger på att man annekterat och utrotat ursprungsbefolkningen, så denne diskussionen har ni ju förlorat innan den ens börjat.
Senast redigerad av HLundborg 2023-01-16 kl. 14:59.
Citera
2023-01-16, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Igen, bullshit. Man ockuperade och annekterade Hawaii. Californien tror jag också togs militärt från Mexico. Jag kan ha fel, men det är väl egentligen skit samma.

Jag skulle säga att det är mer ansvarsfullt att annektera ett territorium och bygga upp det igen istället för USA's modus operandi: bomba länder til stenåldern och sedan dra därifrån och önska folket lycka till med att bygga upp allt igen.

Varför vi inte är mer kritiska till USA? Därför att vi så kallade västländer är USA's bitches, eller lydstater på mer diplomatiskt språk, och därmed har under lång tid hjärntvättat befolkningen att tycka att allt USA gör är bra. Allt USA's motståndare gör är dåligt.

Om USA bombar ett sjukhus och äter dagisbarn till frukost medan Ryssland bygger upp sjukhuset och försöker skydda barnen så lyckas västmedia ändå vinkla det till att USA är bra och Ryssland dåliga.

Som sagt, vi är amerikanska resurser som de använder som de önskar.

Nej

Alle frie demokratier arbejder sammen med hinanden og med USA frivilligt og til fælles bedste.

Win Win situation.

Når Rusland anekterer resulterer det i forslavning og diktatur.

Lose Lose situation.
Citera
2023-01-16, 14:57
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Well om nu inte Usa hade krigat något i mellanöstern och Afrika så hade de ändå krigat mot varandra har ju typ varit 1000 inbördeskrig där nere så flyktingar hade kommit minst lika många ändå.Tror knappast heller att det är en person som fixat mångkulturen utan Det är förmodligen Socialdemokratin som ligger bakom i stort eftersom de satt i regering mesta delen av 70-80-90 talet.Usa lägger väl sig i lite för mycket men känns ändå som det finns mycket värre länder i världen!

De har ändå krigat där nere i typ 1000 år så vi kan lika bra bomba dem? Varför har vi inte haft de flyktingströmmarna till Europa tidigare då? Ni counterjihadister är inte jättesmarta.
Jag talade om en grupp lobbyister och nämnde ett av de mer kända exemplet, jag sa alltså inte att en person "fixat" något.

Det är förvisso sant att det va Palmes regering som klubbade igenom att Sverige skulle bli en mångkultur, men det SD-tjafset om sossarna håller inte, vi som varit med ett tag vet att det alltid varit under borgliga regeringingar som man tagit in flest invandrare.
Citera
2023-01-16, 15:02
Medlem
Citat:
Nej

Alle frie demokratier arbejder sammen med hinanden og med USA frivilligt og til fælles bedste.

Win Win situation.

Når Rusland anekterer resulterer det i forslavning og diktatur.

Lose Lose situation.

Här är ett tydligt exempel på total hjärntvätt som jag påpekade i mitt tidigare inlägg.

Inte ett uns till kritiskt tänkande, eller tänkande öht.

Allt USA gör är bra. Allt Ryssland (eller andra stater som är minsta emot USA) gör är dåligt.
Citera
2023-01-16, 15:08
Medlem
Citat:
Här är ett tydligt exempel på total hjärntvätt som jag påpekade i mitt tidigare inlägg.

Inte ett uns till kritiskt tänkande, eller tänkande öht.

Allt USA gör är bra. Allt Ryssland (eller andra stater som är minsta emot USA) gör är dåligt.

Nej - men det er dårligt at annektere og forslave andre lande ved imperial angrebskrig som Rusland gør i Ukraine.
Citera
2023-01-16, 15:15
Avstängd
Citat:
Oavsett vilket har USA fortfarande inte annekterat andra länder och förslavat deras folk som Ryssland gör i Ukraina.
Hur långt tillbaka i tiden får vi gå? USA är skapat genom slaveri och annektering av andras land. Än idag är det ett kolonialvälde där inte alla har fulla medborgerliga rättigheter.
Citera
2023-01-16, 15:17
Medlem
Citat:
Nej - men det er dårligt at annektere og forslave andre lande ved imperial angrebskrig som Rusland gør i Ukraine.

Ja, det bestrider jag inte. Sedan kan man diskutera om de förslavar någon men det är en annan diskussion och off-topic här.

Bara för att jag och andra påpekar hyckleriet kring USA betyder inte det att vi ingår i Putin Fanclub.

Jag personligen försöker förhålla mig neutral och störs faktiskt rejält av all kritik mot Ryssland och den totala frånvaron av kritik mot USA.

Det är ju dessutom USA som till lika stor eller större del är ansvariga för kriget i Ukraina. Hade man gett fan i att göra Ukraina till en lydstat till USA hade Ryssland aldrig invaderat.
Senast redigerad av GrayPagan 2023-01-16 kl. 15:20.
Citera
2023-01-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ja, det bestrider jag inte. Sedan kan man diskutera om de förslavar någon men det är en annan diskussion och off-topic här.

Bara för att jag och andra påpekar hyckleriet kring USA betyder inte det att vi ingår i Putin Fanclub.

Jag personligen försöker förhålla mig neutral och störs faktiskt rejält av all kritik mot Ryssland och den totala frånvaron av kritik mot USA.

Det är ju dessutom USA som till lika stor eller större del är ansvariga för kriget i Ukraina. Hade man gett fan i att göra Ukraina till en lydstat till USA hade Ryssland aldrig invaderat.

Du forholder dig ikke neutral.

Dem der ene og ale er ansvarlig for krigen i Ukraine er magthaverne i Rusland som har givet ordren til imperialistisk angrebskrig - ordren om imperialistisk angrebskrig er ikke givet de russiske tropper af noget andet land.

Ukraine er en suveræn stat som selv bestemmer hvem de vil samarbejde med.

Vil Rusland samarbejde med Ukraine må de være attraktive troværdige samarbejdspartnere som alle andre lande er som vil samarbejde.

Ingen lande skal forslaves af Rusland under trusler om atomkrig hvis Rusland ikke får sin vilje.
Citera
2023-01-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
USA har mördat, startat krig och elände världen över i decennier men ändå sitter folk, främst på Flashback och försvarar USAs agerande i allt.

USA har kommit undan med allt medan om detta hade varit nåt annat land som hade gjort samma sak då hade det varit kaos och folk hade gått upp i skyarna.

Exempelvis är det ok för USA att starta krig och invadera länder men inte ok om Ryssland skulle göra det. Nu säger jag inte att det ena är bättre än den andra men bara påpeka dubbelmoralen här.

Flashbacks rasister som kritiserar invandring men samtidigt är på USAs sida men det de glömmer är att det är USAs krig och inflytande i Mellanöstern som har gjort så folk på flykt.

Européer tror att USA styrs av vita och därför är det naturligt att man är på deras sida men i själva verket styrs USA både inrikes och utrikes av judar.

Svara nu här varför denna kuk avsugning på USA?

Din trovärdighet åkte rakt up i brunhålet när du började raviljera om judar. Försök igen
Citera
2023-01-16, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
De har ändå krigat där nere i typ 1000 år så vi kan lika bra bomba dem? Varför har vi inte haft de flyktingströmmarna till Europa tidigare då? Ni counterjihadister är inte jättesmarta.
Jag talade om en grupp lobbyister och nämnde ett av de mer kända exemplet, jag sa alltså inte att en person "fixat" något.

Det är förvisso sant att det va Palmes regering som klubbade igenom att Sverige skulle bli en mångkultur, men det SD-tjafset om sossarna håller inte, vi som varit med ett tag vet att det alltid varit under borgliga regeringingar som man tagit in flest invandrare.
Vi har förmodligen inte haft flyktingströmmar tidigare för att Sverige var ganska fattigt från 1900 och bakåt i tiden och inte lika snälla heller Så inte så lockande att flytta hit då+ att det inte var så lätt att färdas från Afrika till Norra Europa förr i tiden.

Ok då var det kanske borgarnas fel då det var i alla fall inte en ensam person.
Citera
2023-01-16, 22:17
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Jag håller inte med att USA aldrig kritiseras, ser ju USA-kritik precis överallt. Och under omtrentligen alla kriger från Vietnam-kriget har det varit massiv kritik, och i många fall stora protester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in