Citat:
Ursprungligen postat av
Moentos
Oavsett vilket har USA fortfarande inte annekterat andra länder och förslavat deras folk som Ryssland gör i Ukraina.
Igen, bullshit. Man ockuperade och annekterade Hawaii. Californien tror jag också togs militärt från Mexico. Jag kan ha fel, men det är väl egentligen skit samma.
Jag skulle säga att det är mer ansvarsfullt att annektera ett territorium och bygga upp det igen istället för USA's modus operandi: bomba länder til stenåldern och sedan dra därifrån och önska folket lycka till med att bygga upp allt igen.
Varför vi inte är mer kritiska till USA? Därför att vi så kallade västländer är USA's bitches, eller lydstater på mer diplomatiskt språk, och därmed har under lång tid hjärntvättat befolkningen att tycka att allt USA gör är bra. Allt USA's motståndare gör är dåligt.
Om USA bombar ett sjukhus och äter dagisbarn till frukost medan Ryssland bygger upp sjukhuset och försöker skydda barnen så lyckas västmedia ändå vinkla det till att USA är bra och Ryssland dåliga.
Som sagt, vi är amerikanska resurser som de använder som de önskar.
Sen om man påpekar hyckleriet som du gjorde nu så dröjer inte länge innan någon kommer och snackar om "what-aboutism" som om det vore något fel att belysa hyckleri.