2023-01-16, 12:04
Medlem
BananShans avatar
Kriget i Ukraina gör att köttpriset gått upp.
Citera
2023-01-16, 12:43
Medlem
Nya Big Mac smakar ju skit. Men tycker man om skit så.
Alla de nya burgarna med uppdaterat recept smakar skit numera. Förr kunde man ändå ta en dubbel cheese om det krisande, nu slickar jag hellre på stolparna utanför om jag vill släcka törsten. Sen 90 spänn för 2st är väl helt överkomligt pris.
Citera
2023-01-16, 12:56
Medlem
swebarbs avatar
Alltså snabbmat var ju fan även dyrt innan kriget i ukraina o allt.. tiderna när man kunde köpa en meny för 50 spänn var jättemånga år sen jag minns inte när det var.. inget tyder på att det blir bättre framöver... men billigast är absolut göra egna burgare hemma det är sanslöst dyrt äta ute även skräpmat idag. Lunchbufe är dock var man ska gå på istället även om dom kostar lite över en hundring så är det lätt värt.
Citera
2023-01-16, 12:59
Medlem
covf33fs avatar
Använd appen nästa gång, där brukar det finnas bigmac för 35kr erbjudande var och varannan dag
Citera
2023-01-16, 12:59
Moderator
Parongatans avatar
Det är urlöjligt och småaktigt. Ibland har ju McDonald's erbjudanden, och då kan man komma betydligt billigare undan. Typ 29 kronor för en BigMac har jag sett relativt nyligen. Och det är det ju absolut värt.

Cheeseburgarna borde kosta max 15 kronor och BigMac max 25-30 kronor. Eller max 100 kronor för tre stycken. Ibland när jag bilar genom Sverige, är det en klassiker att köpa tre stycken BigMac.

Pepsin har vi redan på kylning i bilen. Har alltid med mig minst en, ibland två stora flaskor. Går aldrig in i restaurangerna, utan äter alltid hellre i bilen - eller ute om vädret är på det humöret.

Är jag riktigt hungrig, sitter tre stycken BigMac perfekt. Hade ingen koll på att de kostar 45 kronor numera. Skulle hellre köpa en kebabpizza för 135 kronor, än tre BigMac - för samma pengar.

Och det är där vi är idag. Att det inte längre är värt 135 kronor för att äta sig riktigt mätt på McDonald's. En rejäl kebabpizza känns mer värt pengarna, i jämförelse.

Men jag håller absolut med TS att nostalgivärdet med BigMac slår allt. Smaken är grym. Så jag kommer nog att smyga in på McDonald's även framöver. Men! Då blir det bara TVÅ stycken BigMac. 90 kronor får jag ändå stå ut med - för att bli nästanmätt.
Citera
2023-01-16, 13:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starlink
Vad pratar du om?

Max däremot fyller ut sina hamburgare med potatis. Detta är vad dom fyller sina hamburgare med.

Ändå så har Max mage till att påstå att dom serverar ”Sveriges godaste burgare
Ironiskt nog så är Max den kedjan som tar mest betalt för sina hamburgare, om man nu ens kan kalla dom för hamburgare.
Ingen har ännu luckats förklara för mig varför McDonalds smakade mer som riktiga puck-köttburgaren från Sibylla som när jag var liten/ung jämfört med Play-Do'n från idag. Någonting har ju förändrats....
Citera
2023-01-16, 13:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Dom gjorde om "receptet" på big mac för ett tag sen. Testade en nyligt och kom fram till att det enda som har ändrats är priset.
Nice try.
Eller hur?!? Det smakar ju Hamburger Helper för fan.
Citera
2023-01-16, 13:09
Medlem
g-in-a-gis avatar
Har nog inte så mycket med att det går dåligt för MCD, utan snarare sk "pricing power", de kan helt enkelt sätta nästan vilket pris som helst, folk kommer ändå att handla.
Alla råvaror har ju blivit dyrare som allt annat just nu, och då läggar man helt enkelt det på kunden.
Citera
2023-01-16, 13:13
Medlem
Är ju knappast dyrt, en pizza idag kostar mer än 100 men som du sa har dom kampanjer ibland där de kostar 35. Använder du appen så får du en meny + happy meal för hundra och det är inte dyrt. Sen har dom ändrat sitt koncept också, innan var det rännor där du kunde massproducera burgare, idag gör dom efter beställning, likt en vanlig restaurang
Citera
2023-01-16, 13:40
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Hehe ja då kan vi dra av 150 kcal

1521 kcal för tre stycken. Det förklarar varför jag håller mig mätt hela vägen till Göteborg, från Stockholm. Haha..
Citera
2023-01-16, 13:40
Medlem
Som nån annan skrev så har de kostat 45 hur länge som helst. Köp dubbel eller trippel cheese för valutaburgare, eller kolla erbjudanden på appen.

Tyvärr så vill de alltid att du ska köpa en meny, för det är främst på pommes och läsk som de drar in enorma marginaler på…

Äh, skippa skräpet helt, för 90kr kan du laga fem vettiga matlådor för istället
Citera
2023-01-16, 14:42
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Max bytte ut halloumi till grilloumi som är en billig rip off bara för att öka sina marginaler och på de högre priser. Smakar inte samma längre.
Nja ingen ripoff bara att osten får bara heta halloumi om den kommer från Cypern, jämför feta från Grekland. Precis som det finns många vitostar som är minst lika goda som grekisk feta finns där motsvarande lika många goda grilloumi-ostar. Sänker dessutom priset när den inte måste komma från Cypern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in