2023-01-16, 06:45
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
den kostade 35 förra året här, alla höjer priserna för de vet de kan komma undan med det
Om det är någon som skulle kunna sälja till lägre priser skulle de nog välja att göra det, för att då få fler kunder.
Citera
2023-01-16, 06:53
Avslutad
Är väl inte så farligt med tanke på vad det kostar att äta på en vanlig skitrestaurang/pizzeria, som för övrigt inte serverar något färskt som är gjort på svenska ingredienser.
Citera
2023-01-16, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Om det är någon som skulle kunna sälja till lägre priser skulle de nog välja att göra det, för att då få fler kunder.
Inte så säker eftersom de aldrig tänker långsiktigt, jag kan förstå att de höjde priset på de små hamburgarna eftersom de har kostat 10 spänn i över 40 år
Citera
2023-01-16, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Se mitt inlägg innan detta

Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Köp cheesburgare istället för 90 kr.
Två cheesburgare är samma köttmängd som en Big mac.
Tänk om och tänk rätt när ni räknat på detta

Exakt. Finns alltid en meny för turister och en för lokalbefolkningen som har koll på läget.
Citera
2023-01-16, 07:51
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Max Halloumiburgare är riktig goda och jag tror kycklingburgarna också, men instämmer i att hamburgerbiffarna är vedervärdiga.

Max bytte ut halloumi till grilloumi som är en billig rip off bara för att öka sina marginaler och på de högre priser. Smakar inte samma längre.
Citera
2023-01-16, 08:00
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegreus
Drar McDonalds in så jäkla lite att de måste höja priserna när det gäller deras symbol-burgare? Det hela börjar ju likna en parodi!

Smakar absolut som förr, men ministorlek och jag tappade hakan när kassakillen sa 90 kr. Vad är era reaktioner på detta? Absurda priser? Big Mac borde i mina ögon kosta 30 kr. Inte en krona mer!

Har ni övergivit Mc Donalds för att de blivit för giriga mot sina trogna och lojala kunder?

En Whopper på min lokala BK kostar 42:-. De är både större och priwvärd. 45 för en Big Macr rena rövarpriset
Citera
2023-01-16, 08:01
Medlem
kevinhoflands avatar
Är det något som är billig på McDonalds är det väl ändå deras hamburgare. En vanlig hamburgare 13 kr, cheeseburger 15 kr. Milkshake och läsk 25 kr.

Hur fan går det ihop?
Citera
2023-01-16, 08:01
Medlem
R5As avatar
Ja kunder är idioter. Plockar efter sig och använder snabbkassor som leder till att mcdonalds kan anställa färre folk och tjäna mer. Plocka inte upp efter er när ni är där, antingen sänker de priserna eller så får de fan anställa för priserna de tar idag. Samma gäller biobesök.
Citera
2023-01-16, 08:28
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hur kan de smaka "som förr" när det är mycket mer potatisflingor och andra fillers i burgarna numera? Är ju knappast 90% kött i som det var förr.

När frångick MCD 100 nötkött??? Det finns ingen info om det. Däremot Max skriver enligt nedan. ”Hemligheten är ingen hemlighet: bara svenskt nötkött blandat med ägg, potatis och kryddor”
Senast redigerad av Flugpappa 2023-01-16 kl. 08:33.
Citera
2023-01-16, 08:31
Medlem
Har beställt "dubbel Big Mac" några gånger, för många år sen.
Citera
2023-01-16, 08:40
Medlem
Ilimitados avatar
Dom gjorde om "receptet" på big mac för ett tag sen. Testade en nyligt och kom fram till att det enda som har ändrats är priset.
Nice try.
Citera
2023-01-16, 08:42
Medlem
thebandit777s avatar
Man köper inte Big Mac, man köper dubbel/trippel-cheese. Mest kött för pengarna, dessutom godast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in