2023-01-16, 02:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Advokatfirmaet Wulff har også uttalt seg om ektepakten, og har i tillegg begrunnet hvorfor de har vurdert ektepakten slik de har gjort. Advokatfirmaet er langt på vei enig med Advokat Randi Birgitte Bull.

I lenken nedenfor er også Advokat Yvonne Larsen m.fl. nevnt. Ryddig å vise flere sider.

I det følgende vil jeg gå nærmere inn på hvordan spørsmålet om å sette en ektepakt til side vurderes av en domstol, før jeg kommer tilbake til spørsmålet om ekteparet Hagens ektepakt.

(Advokat Randi Birgitte Bulls analyse er beskrevet i boken Lørenskog Mysteriet.)

Randi Bull er ikke dommer i denne saken. Hun er en random advokat. For alt vi vet, kan hun være hyret inn av TH
Citera
2023-01-16, 03:25
Medlem
Hon var ju bara en gammal kärring. Varför en tråd om 8000 sidor?
Citera
2023-01-16, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper

Ett unikt och komplicerat fall.
Citera
2023-01-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg har aldri sagt at TH er psykopat basert bare på han kjørte Citroen Picasso, slik flere i TT har vinklet det til.

Joda, det har du gjort. Men det er positivt hvis du nå mener det var et svakt grunnlag til å komme med slike påstander.

Citat:
Selv kjørte han rundt i en stygg gammel fransk familiebil med den minste motoren som var tilgjengelig.
Allerede her skjønte jeg at det måtte være noe alvorlig gærnt. At vi hadde med en psykopat å gjøre. Lenge før at noen av historiene om hadde kommet fram.
Citera
2023-01-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper

Hade hon inte varit gift med en rik mann så hade det inte varit så viktigt , tråkigt men sant. "Verandamordet" på Sortland i Norge , der fick GM lite øver 3 år i fengelse leste jag.
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2023-01-16 kl. 11:12.
Citera
2023-01-16, 11:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
De skyldige i denne saken er ennå ikke omtalt i denne tråden.

Noen medskyldige er omtalt.

Rent objektivt sett, hvor sikker er du på dette? Skulle gjerne lest en liten redegjørelse
om hvem av de omtalte du mener er medskyldige, og hvorfor. Hva tenker du f.eks. om PSS
og hans eventuelle rolle? Han er jo siktet for medvirkning til drap "frem til forsvinningen".
Så han har tydeligvis en rolle, men ikke i etterspillet (BTC- og mailkommunikasjon).
Citera
2023-01-16, 12:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, nå er det så mange eksperter som har analysert disse ektepaktene, og ingen har påpekt, at noe av det du nevner skaper problemer. Tvertimot mener én blant landets beste advokater, at ektepakten-93 er gyldig. Og legger til at i ytterste konsekvens, så ville ektepakten-87 uansett vært gyldig.
Eneste forskjellen på disse ektepaktene, er at S4 ville blitt i ekteparets felleseie.
Men pga tiden som har gått, og fordi TH nå har blitt betydelig rikere, så ville AEH mest sannsynlig blitt tilkjent et vederlag på kr 15-25 millioner. Uansett om ektepakten-93 var ugyldig, så ville ektepakten-87, likevel gjelde, så det er ikke noe å lage et stort nummer av, ifølge Advokat Bull.

Det er riktig at det var noe kluss med et kryss som manglet i ektepakten-93, men dette ble ordnet.
Det er "den tredje ektepakten" som ikke ble tinglyst.
Når det gjelder BB, så har han vel blitt gammel og glemsk han også. Da BB uttalte seg, om at han ikke kunne kjenne seg igjen i ordlyden i ektepakten, så forstod jeg det slik at det ble muntlig presentert (av en journalist).
Jeg tror du kan være trygg på at både ektepakten-93 og ektepakten-87 er gyldig.

BB sa ordrett: "jeg kan ikke ha satt opp en slik avtale". Ordlyden er jo ikke til å ta feil av.
Han syntes også at kontrakten er hinsides. Så hvis han hadde satt opp en slik hinsides kontrakt, så ville han husket det. Tror vi kan være trygg på at det ikke er han som har skrevet under, noe som igjen underbygger at også kontrakt nr 1 kan være klusset med. Antakeligvis kan det være flere underskrifter som har blitt forfalsket.
En tredje ekteskapskontrakt ble funnet hos datteren, så det er jo tydelig at TH har drevet og mikset og trikset, og så har han gjemt denne kontrakten for politiet.
Hvorfor kontrakten ble funnet der, vites ikke. Om politiet har hatt razzia der, eller om det er kanskje ektemannen Brow som har funnet den og levert den til politiet.
Citera
2023-01-16, 12:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Joda, det har du gjort. Men det er positivt hvis du nå mener det var et svakt grunnlag til å komme med slike påstander.

Jeg hadde mine sterke mistanker om at han var psykopat når jeg så huset og bilen, og dette var sammenliknet med hans inntekt. Det har ingen ting med om det er Citroen eller Opel å gjøre.

Du tar ting ut av kontekst og kjører stråmanns hersketeknikk.
Hvis du skal sitere noen, så ta med hele innlegget, og hvilket sidenummer man kan finne dette på.

Men nå har vi jo på mange måter fått bekreftet at TH er psykopat, så det spiller jo ingen rolle.
Citera
2023-01-16, 12:23
Medlem
Citat:
Jeg hadde mine sterke mistanker om at han var psykopat når jeg så huset og bilen, og dette var sammenliknet med hans inntekt. Det har ingen ting med om det er Citroen eller Opel å gjøre.

Du tar ting ut av kontekst og kjører stråmanns hersketeknikk.
Hvis du skal sitere noen, så ta med hele innlegget, og hvilket sidenummer man kan finne dette på.

Men nå har vi jo på mange måter fått bekreftet at TH er psykopat, så det spiller jo ingen rolle.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2023-01-16, 12:42
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Ja? Bra at du tar med innlegget i sin helhet. Sånn er det. Hvis man er så empatiløs som det TH viste seg å være, så er det ikke så mange diagnoser som passer inn. Hvis han ikke vil kjøpe en bil til kona når han har 2 milliarder, så tenker jeg at han er en empatiløs psykopat. Jeg tenkte at han er psykopat, men det gikk lang tid før at jeg fremmet det i gruppen her.
Jeg skjønte/mistenkte at vi hadde med en psykopat drapsmann å gjøre når jeg så huset og bilen i konteksten av at kona var blitt borte, og det fikk jeg rett i. Anne hadde førerkort, men ingen bil. Ikke engang en Fiesta til 30.000.
Gjerrig, empatiløs og kontrollsyk psykopat, det er det han er.
Citera
2023-01-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ja? Bra at du tar med innlegget i sin helhet. Sånn er det. Hvis man er så empatiløs som det TH viste seg å være, så er det ikke så mange diagnoser som passer inn. Hvis han ikke vil kjøpe en bil til kona når han har 2 milliarder, så tenker jeg at han er en empatiløs psykopat. Jeg tenkte at han er psykopat, men det gikk lang tid før at jeg fremmet det i gruppen her.
Jeg skjønte/mistenkte at vi hadde med en psykopat drapsmann å gjøre når jeg så huset og bilen i konteksten av at kona var blitt borte, og det fikk jeg rett i. Anne hadde førerkort, men ingen bil. Ikke engang en Fiesta til 30.000.
Gjerrig, empatiløs og kontrollsyk psykopat, det er det han er.

Enig. Alt tyder på dette og med det en svært dysfunksjonell familie som resultat av hans oppførsel.
Citera
2023-01-16, 13:03
Medlem
Noen som kan gi en kort oppsummering av de siktede, bakgrunn, hva de er siktet for og hvordan de kan knyttes til hverandre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in