2023-01-15, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
THs egne forklaringer viser at det er en god del ting som ikke henger sammen.

Et eksempel er lunsjen og hvor lenge den varte. Her er det et spenn på 1,5 time.
I et avhør forklarer TH at den startet kl. 11.30. I et annet at den varte til kl. 13.00.

Innimellom skal han ha vært alene på rommet med massasjestolen, uvisst hvor lenge.

Interessant nok er det i dette tidsrommet det også blir et lengre opphold i anropene.
Etter anropet kl.11.17 går det nesten 2 timer før TH gjør et nytt anrop kl. 13.06.
Og dette kan du dokumentere med en ny link, eller?

Fatter ikke at det går an - klage over at påstander blir dokumentert med gamle linker når du selv ikke dokumenterer i det hele tatt!
Citera
2023-01-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Personligen hade jag gärna sett bilder när TH gå walk of shame, efter ett beväpnat polistillslag snarast.

Forløpig er det vel kun Fru Hagen som har måttet «gå» den. Men det er jo lov å håpe at de som sørget for akkurat det snart må «gå» noe tilsvarende.
Citera
2023-01-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Dette med motiv, er jo noe som taler for seg i denne saken.
Jeg har sagt det før, at denne saken likner svært mye på Jemtland-saken.
Janne ville skille seg, og hadde spart opp rundt 30.000 for å kunne starte opp på nytt et annet sted.
Anne ville skille seg, og hadde nettopp gått over på alderspensjon fra nav. En fast inntekt.
Janne og Svein hadde vært ute på festlig lag kvelden før.
Anne og Tom hadde også vært ute kvelden før.
Janne og Svein ble kjørt hjem i taxi kvelden før.
Anne og Svein ble også kjørt hjem i taxi kvelden før.
Anne blir plutselig borte, og ektemannen Tom ringer politiet og sier at kona er borte.
Janne blir plutselig borte, og Svein ringer politiet og sier at kona er borte.
Svein viste seg å være i besittelse av en ulovlig russiskprodusert Makarov 9mm.
Tom viste seg å være i besittelse av bl.a. en svenskprodusert Husquarna 9mm pistol.
Det finnes flere likheter, bl.a. med manipuleringen rundt det hele. Jeg har mistanke om at også Svein er psykopat, men er litt forsiktig med å påstå dette, siden vi ikke har så mye å gå på.
Men dette med motiv er klart og tydelig. Skilsmisse.
Som en av disse som var i samme forening som AE sa; "så tilfeldig er ikke verden".
Anne hadde sagt at "nå er det nok", og hun virket tydelig bestemt på å ta ut skilsmisse.
2 uker etterpå var hun borte.
Det er ikke nødvendigvis primært det økonomiske ved skilsmissen, men også dette med psykopati, at han mister kontroll over personen som han skulle ha som offer eller slave eller hva man skal kalle det.
Anne hadde sikkert godtatt at hun hadde fått 20-30 millioner, slik andre koner av rike menn har godtatt, men TH ville tydeligvis ikke dette, enda hans inntekt er på rundt 20 millioner i måneden.
Svein Jemtland som var en beinhard offiser fra den franske fremmedlegionen knakk etter kort tid.

TH som er en 68 år gammel mann uten erfaring som er i nærheten av det SJ kan skilte med knekker altså ikke.

Du vet vel hva slags bil SJ kjørte, det pleier å holde når du skal stemple folk som psykopater.
Citera
2023-01-15, 18:41
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Svein Jemtland som var en beinhard offiser fra den franske fremmedlegionen knakk etter kort tid.

TH som er en 68 år gammel mann uten erfaring som er i nærheten av det SJ kan skilte med knekker altså ikke.

Du vet vel hva slags bil SJ kjørte, det pleier å holde når du skal stemple folk som psykopater.

Bevisbildet er annerledes. Det ble funnet blod overalt, siden Svein dreiv på fylla.
Det ble funnet blod i traktorskuffa, i Jannes bil, Sveins bil, langs veien nedenfor huset til foreldrene til Svein, og på trappa til Svein.
I tillegg har vi dette vitnet som knakk, som fikk korthuset til å falle.
Kan ikke sammenliknes sånn sett med etter hvor lang tid det tok før SJ knakk.
Jemtland kjørte Subaru Forester 4wd.
Kona kjørte Yaris.
Dette må man nesten ha. Poenget mitt er at det må jo være noe galt når man har 2 milliarder og så velger man å kjøre rundt i det skaberakkelet av en fransk familiebil.
Psykopatiske diagnoser er forskjellige. Noen er f.eks. notorisk utro, andre ikke.
At en psykopat er sykelig gjerrig, betyr ikke at alle psykopater er det.
Det finnes kriterieliste for dette.
Jeg har aldri sagt at TH er psykopat basert bare på han kjørte Citroen Picasso, slik flere i TT har vinklet det til.
Citera
2023-01-15, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Ektepakt er et smalt og enkelt tema. Såpass enkelt at det ikke står som eget saksområde hos Larsen. Firmaet har likevel lang erfaring innenfor området. Les gjerne igjen hva Mette Yvonne Larsen sier om ektepakten til ekteparet Hagen - Tom Hagen ville blitt flådd, og det er riktig.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-ektepakt-har-vaert-tema-i-avhor-med-tom-hagen/11445293/

Dette handler ikke om meg, men hva en erfaren advokat som MYL mener.

Jeg forsøker ikke løse denne saken med magen. Jeg peker på hvem som har motiv. Hvem som er tjent med at AEH mest sannsynlig har gått ut av tiden. Politiet har siktet TH, noe som også gir ham rettigheter, men siktelsen ville ikke blitt opprettholdt om det ikke var skjellig grunn til mistanke.
Du forsøker å løse denne saken ut fra din egen fantasi. Det går sjeldent bra
Advokatfirmaet Wulff har også uttalt seg om ektepakten, og har i tillegg begrunnet hvorfor de har vurdert ektepakten slik de har gjort. Advokatfirmaet er langt på vei enig med Advokat Randi Birgitte Bull.

I lenken nedenfor er også Advokat Yvonne Larsen m.fl. nevnt. Ryddig å vise flere sider.

I det følgende vil jeg gå nærmere inn på hvordan spørsmålet om å sette en ektepakt til side vurderes av en domstol, før jeg kommer tilbake til spørsmålet om ekteparet Hagens ektepakt.

(Advokat Randi Birgitte Bulls analyse er beskrevet i boken Lørenskog Mysteriet.)
Senast redigerad av Havhest 2023-01-15 kl. 20:16.
Citera
2023-01-15, 20:39
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Advokatfirmaet Wulff har også uttalt seg om ektepakten, og har i tillegg begrunnet hvorfor de har vurdert ektepakten slik de har gjort. Advokatfirmaet er langt på vei enig med Advokat Randi Birgitte Bull.

I lenken nedenfor er også Advokat Yvonne Larsen m.fl. nevnt. Ryddig å vise flere sider.

I det følgende vil jeg gå nærmere inn på hvordan spørsmålet om å sette en ektepakt til side vurderes av en domstol, før jeg kommer tilbake til spørsmålet om ekteparet Hagens ektepakt.

(Advokat Randi Birgitte Bulls analyse er beskrevet i boken Lørenskog Mysteriet.)

Men nå er det vel ikke alt rundt denne kontrakten som er helt ryddig.
Den var ikke tinglyst. Manglet underskrift, ble sendt i retur fra B.Reg.
TH har også antakeligvis begått dokumentforfalskning og skrevet under med advokat BBs navn, siden BB nekter for å ha satt opp en slik avtale.
Det har også kommet fram at AE skal ha blitt truet med pistol til å signere.
En slik avtale der det er skrevet under med en annen manns navn, ville nok blitt satt til side i en rettsak.
Senast redigerad av Skaanseth 2023-01-15 kl. 20:41.
Citera
2023-01-16, 00:29
Avslutad
Citat:
Men nå er det vel ikke alt rundt denne kontrakten som er helt ryddig.
Den var ikke tinglyst. Manglet underskrift, ble sendt i retur fra B.Reg.
TH har også antakeligvis begått dokumentforfalskning og skrevet under med advokat BBs navn, siden BB nekter for å ha satt opp en slik avtale.
Det har også kommet fram at AE skal ha blitt truet med pistol til å signere.
En slik avtale der det er skrevet under med en annen manns navn, ville nok blitt satt til side i en rettsak.
Nei, nå er det så mange eksperter som har analysert disse ektepaktene, og ingen har påpekt, at noe av det du nevner skaper problemer. Tvertimot mener én blant landets beste advokater, at ektepakten-93 er gyldig. Og legger til at i ytterste konsekvens, så ville ektepakten-87 uansett vært gyldig.
Eneste forskjellen på disse ektepaktene, er at S4 ville blitt i ekteparets felleseie.
Men pga tiden som har gått, og fordi TH nå har blitt betydelig rikere, så ville AEH mest sannsynlig blitt tilkjent et vederlag på kr 15-25 millioner. Uansett om ektepakten-93 var ugyldig, så ville ektepakten-87, likevel gjelde, så det er ikke noe å lage et stort nummer av, ifølge Advokat Bull.

Det er riktig at det var noe kluss med et kryss som manglet i ektepakten-93, men dette ble ordnet.
Det er "den tredje ektepakten" som ikke ble tinglyst.
Når det gjelder BB, så har han vel blitt gammel og glemsk han også. Da BB uttalte seg, om at han ikke kunne kjenne seg igjen i ordlyden i ektepakten, så forstod jeg det slik at det ble muntlig presentert (av en journalist).
Jeg tror du kan være trygg på at både ektepakten-93 og ektepakten-87 er gyldig.
Senast redigerad av Havhest 2023-01-16 kl. 00:34.
Citera
2023-01-16, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, nå er det så mange eksperter som har analysert disse ektepaktene, og ingen har påpekt, at noe av det du nevner skaper problemer. Tvertimot mener én blant landets beste advokater, at ektepakten-93 er gyldig. Og legger til at i ytterste konsekvens, så ville ektepakten-87 uansett vært gyldig.
Eneste forskjellen på disse ektepaktene, er at S4 ville blitt i ekteparets felleseie.
Men pga tiden som har gått, og fordi TH nå har blitt betydelig rikere, så ville AEH mest sannsynlig blitt tilkjent et vederlag på kr 15-25 millioner. Uansett om ektepakten-93 var ugyldig, så ville ektepakten-87, likevel gjelde, så det er ikke noe å lage et stort nummer av, ifølge Advokat Bull.

Det er riktig at det var noe kluss med et kryss som manglet i ektepakten-93, men dette ble ordnet.
Det er "den tredje ektepakten" som ikke ble tinglyst.
Når det gjelder BB, så har han vel blitt gammel og glemsk han også. Da BB uttalte seg, om at han ikke kunne kjenne seg igjen i ordlyden i ektepakten, så forstod jeg det slik at det ble muntlig presentert (av en journalist).
Jeg tror du kan være trygg på at både ektepakten-93 og ektepakten-87 er gyldig.

Det er vel politiet og rettsvesenet som avgjør om den er ekte, gyldig eller ikke. Ikke et random advokatkontor.
Citera
2023-01-16, 01:15
Medlem
Citat:
Bevisbildet er annerledes. Det ble funnet blod overalt, siden Svein dreiv på fylla.
Det ble funnet blod i traktorskuffa, i Jannes bil, Sveins bil, langs veien nedenfor huset til foreldrene til Svein, og på trappa til Svein.
I tillegg har vi dette vitnet som knakk, som fikk korthuset til å falle.
Kan ikke sammenliknes sånn sett med etter hvor lang tid det tok før SJ knakk.
Jemtland kjørte Subaru Forester 4wd.
Kona kjørte Yaris.
Dette må man nesten ha. Poenget mitt er at det må jo være noe galt når man har 2 milliarder og så velger man å kjøre rundt i det skaberakkelet av en fransk familiebil.
Psykopatiske diagnoser er forskjellige. Noen er f.eks. notorisk utro, andre ikke.
At en psykopat er sykelig gjerrig, betyr ikke at alle psykopater er det.
Det finnes kriterieliste for dette.
Jeg har aldri sagt at TH er psykopat basert bare på han kjørte Citroen Picasso, slik flere i TT har vinklet det til.

Denne tråden er som et råttent tjern.

Det er måneder siden det kom ny informasjon i saken.

Folk flytter rundt på kjente brikker som i Cluedo og Mistenkt.

De skyldige i denne saken er ennå ikke omtalt i denne tråden.

Noen medskyldige er omtalt.

Jeg trodde politiet ville greie å løse saken da de dro avgårde langs kontantkortsporet, men det greier de åpenbart ikke.
Senast redigerad av Sandemose 2023-01-16 kl. 01:42.
Citera
2023-01-16, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Da har du ikke valgt advokat selv. Etter straffeprosessloven § 94, kan en som er siktet fritt velge hvilken advokat som skal være dennes forsvarer. Den samme retten er også nedfelt i den Europeiske Menneskerettighets konvensjon artikkel 6.
hvorfor heter det skyggeadvokat tror du. Kan ikke fritt velge.
Citera
2023-01-16, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hvorfor heter det skyggeadvokat tror du. Kan ikke fritt velge.

Om skyggeadvokat

https://www.nrk.no/norge/derfor-vil-han-ikke-bli-_skyggeadvokat_-1.12246094
Citera
2023-01-16, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Denne tråden er som et råttent tjern.

Det er måneder siden det kom ny informasjon i saken.

Folk flytter rundt på kjente brikker som i Cluedo og Mistenkt.

De skyldige i denne saken er ennå ikke omtalt i denne tråden.

Noen medskyldige er omtalt.

Jeg trodde politiet ville greie å løse saken da de dro avgårde langs kontantkortsporet, men det greier de åpenbart ikke.
Ser ut som det kokte bort i kålen det også, helt utrolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in