2023-01-16, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starlink
Vad för resturanger äter du på?

Med lokala restaurangen menade jag på min egna ort, Löddeköpinge.
Citera
2023-01-16, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Jag tycker kvalitén på macdonalds är väldigt ojämn. Ibland smakar det skit dock är det inte så ofta men allt för oftare så öser de på enorma mängder ketchup som också förstör burgaren.

Jag har inte köpt mycket där sedan priserna började gå upp men det som fick mig att sluta äta där helt var hur äcklad jag vart när jag skulle gå in och beställa och det luktade piss i hela jävla restaurangen.

Det är bidragsjobbare och datorer och piper och väsnas framme vid kassan konstant så det är inte heller ett trevligt ställe att besöka på något sätt.

Håller med, väldigt ojämn. Känns som slumpen varje gång avgör hur det ska smaka.
Citera
2023-01-16, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av febojentan
1 st: Big Mac and Co kostar 90 kronor (om ts menar 2st för 90, så var då isåfall)

https://mcdonaldsprices.com/mcdonalds-meny-priser/

Menade inte meny, utan två enkla Big Macs.
Citera
2023-01-16, 01:32
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegreus
Max har inte den där klassiker-smaken som man förknippar barndomen med. De har inget som kan jämföras med en gammal hederlig Big-Mac smak.

Barndom!? Du menar Clock med andra ord?
Citera
2023-01-16, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hur kan de smaka "som förr" när det är mycket mer potatisflingor och andra fillers i burgarna numera? Är ju knappast 90% kött i som det var förr.

Skröt inte donken med att det är 90% nötkött '

hur är det med de andra stora max o burger kings köttkvalitet - o hur är jämförbara priser

jag äter själv ox eller lammfile som nu börja kosta 200-260 kr
Citera
2023-01-16, 01:37
Medlem
Citat:
Menade inte meny, utan två enkla Big Macs.

Jämför med andra märken med samma mängd, så är nog smackdonalds billigast, bara gilla läget
Citera
2023-01-16, 01:38
Medlem
vad ar Big med Big Mac bortsett fran priset ?. burgarna borjar bli ”dyra” har i kina ocksa.
Citera
2023-01-16, 01:38
Medlem
Skvistens avatar
Köp cheesburgare istället för 90 kr.
Två cheesburgare är samma köttmängd som en Big mac.
Tänk om och tänk rätt när ni räknat på detta
Citera
2023-01-16, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Köp cheesburgare istället för 90 kr.
Två cheesburgare är samma köttmängd som en Big mac.
Tänk om och tänk rätt när ni räknat på detta

Nu är hela grejen med Big Mac egentligen själva smaken men du har rätt. Betydligt smartare och investera i två trippel-cheeseburgare istället för samma pris. Om nu fokus är på ren mättnad.
Citera
2023-01-16, 01:42
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Nu är hela grejen med Big Mac egentligen själva smaken men du har rätt. Betydligt smartare och investera i två trippel-cheeseburgare istället för samma pris. Om nu fokus är på ren mättnad.

Man kan be om sallad på dem och köpa en big mac dressing vid sidan om
Citera
2023-01-16, 01:47
Medlem
Citat:
Har ni övergivit Mc Donalds för att de blivit för giriga mot sina trogna och lojala kunder?

Vill man få samma mängd kött till lägre pris får man vara lite kreativ och penetrera menyn ordentligt.

Just nu får du tex 4 cheeseburgare för 60:-

Det blir 30:- billigare, du får två brödskivor mer men mindre grönsaker och ingen dressing.

Vill man komma billigt undan tycker jag 3 cheeseburgare räcker ganska långt som en måltid och 45:- får man väl nästan se som billigt i jämförelse med alternativen.
Citera
2023-01-16, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Det är bra att skräpmat kostar mycket. Staten borde ytterligare lägga på en skräpmatsmoms på denna typ av skräpmat.

Nånstans vill jag hålla med i detta. Kostnaderna för överkonsumption hamnar tillslut på skattebetalarna i form av vård osv. Tur att de inte har börjat laga skolmaten än är allt jag håller mig till nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in