2023-01-16, 02:04
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vill man få samma mängd kött till lägre pris får man vara lite kreativ och penetrera menyn ordentligt.

Just nu får du tex 4 cheeseburgare för 60:-

Det blir 30:- billigare, du får två brödskivor mer men mindre grönsaker och ingen dressing.

Vill man komma billigt undan tycker jag 3 cheeseburgare räcker ganska långt som en måltid och 45:- får man väl nästan se som billigt i jämförelse med alternativen.

Se mitt inlägg innan detta
Citera
2023-01-16, 02:16
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegreus
Då hade min lokala erbjudanden under den perioden då. Minns att jag i omgångar köpte för 35 kr. Du vet i längden blir ju det en skillnad om två st kostade 70 då och 90 nu. 20 kronor i skillnad varje besök. Jag tycker de ska börja tänka på sina kunder innan folk allvarligt överger Mc Donalds för gott. Det skulle vara ett billigt snabbhak, men går om vanliga restauranger snart i pris.

Allt under en 300:ing för en hamburgare är billigt.
Citera
2023-01-16, 03:15
Medlem
Sam.Boyds avatar
Mc Donken som( mina brorsbarn kallar kedjan) är både dyr o dålig.

Men 45 kr för burgaren o en gratis vatten kan man ju leva med.

Max smakar bättre, men det brukar ju ta en oändlig tid där.

Bäst gillade jag Burger King. Men efter hygienfusket med råvarorna så äter jag inte längre där.

Tacka vet jag In-n-out. Burgare i en helt annan liga. Men då får man åka långt.
Citera
2023-01-16, 03:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Mer upprörd över cheeseburgare. De ska kosta en tia! Men är 15 kr idag och snart är det säkert 20 kr.

Om McDonalds drar in mindre? Ja kanske det. Tycker åtminstone de har blivit extremt mer snåla sett till erbjudanden. Sådana där som de tex kör med i sin app där det förr fanns massor med köp 2 till priset av 1 men numera är rätt tomt. Kanske tecken på att de drar åt svängremmen.
Citera
2023-01-16, 04:16
Medlem
MyJustices avatar
Vet inte om det är dyrt ..
Men varför äta konstig mat på Mc..
Du får ju bättre mat om du kan laa mat hemma .
och sen vet du vad den innehåller med
Citera
2023-01-16, 04:19
Medlem
Citat:
Drar McDonalds in så jäkla lite att de måste höja priserna när det gäller deras symbol-burgare? Det hela börjar ju likna en parodi!

Smakar absolut som förr, men ministorlek och jag tappade hakan när kassakillen sa 90 kr. Vad är era reaktioner på detta? Absurda priser? Big Mac borde i mina ögon kosta 30 kr. Inte en krona mer!

Har ni övergivit Mc Donalds för att de blivit för giriga mot sina trogna och lojala kunder?

Har storleken förändrats?
Vad jag minns så kostade en big mac o co 39 kronor.
Att två stycken nu kostar 90 kronor är ju ingen större prisökning i kronor mätt.
Den är alltså billigare idag med tanke på inflationen över åren.
Citera
2023-01-16, 05:35
Medlem
Citat:
På min lokala McD-restaurang kostade en 35 kr och detta var typ 2018 sist minns jag. D.v.s inte hedenhös tid utan fyra-fem år sedan bara. Sjukt galet att två miniburgare ska kosta 90 kr på Mc Donalds idag. Man köper ju Big Mac enbart för smakens skull (iallafall jag) men det börjar ju likna att gå på vanlig restaurang nästan. Fan ryck upp er Mc Donalds!
den kostade 35 förra året här, alla höjer priserna för de vet de kan komma undan med det
Citera
2023-01-16, 05:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starlink
Jag tycker inte att 90kr är så dyrt för två Big Mac’s.

En Big Mac kostade 45kr även under 2016.
Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Big_Mac-index
Men den där stämmer inte. 35kr har dom kostar fram till i höstas då dom kostar 45kr…
Citera
2023-01-16, 05:57
Avslutad
McDonalds gick det alla fall innan pandemin att köpa 8 cheeseburgare (10kr styck) och en stor läsk för under 100 lappen det blev man i alla fall mätt på. Deras menyer går väl på drygt 150kr numera.

Strax innan jul skulle jag åka norrut och det var något fel halvvägs upp på tåget och vi var tvungna att vänta på ersättningsbussar, passade på att köpa en meny på burger king, 105 kr kostade en standardburgare "Big king XL" till den fick man en pytteliten påse med pommes och en 33cl Bonaqua (bubbelvatten) den menyn blev man inte mätt på. Priset var väl helt ok tänkte jag tills en gubbe 60+ jag delade säte med också köpte burgare på något ställe som hette Frasse, han fick samma burgare som mig för en tjuga. Antar att de norrländska kedjorna är schystare mot plånboken.
Citera
2023-01-16, 05:59
Medlem
Förvånande att McDonalds och övriga snabbmatsrestauranger inte konkar med tanke på hur medveten befolkning numera. Fast jag ser ju såklart 90% utläningar på ställena och det är samma i usa med svarta som trogna kunder.
Citera
2023-01-16, 06:35
Medlem
går nog inte så bra för mc donalds längre ,de stänger restaurangerna i centrum av städerna , bara stökiga ungdomar som inte köper nått som hade gratis fritidsgård där , nu försöker de satsa på lägen lite utanför centrum
Citera
2023-01-16, 06:40
Medlem
Studsbolls avatar
För femtio jävla år sedan kostade en Big Mac 5 spänn. Att den nu kostar 45 betyder bara att den ökat betydligt mindre än mycket annat. Med det sagt var det ändå inte prisvärt vare sig då eller nu; skräpmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in