2023-01-16, 02:25
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Nån som vet när nästa avsnitt kommer?

Nästa söndag
Citera
2023-01-16, 02:26
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Nån som vet när nästa avsnitt kommer?

Fel av mig menade

20
JAN
Avsnitt 3Avsnitt 3
Publiceras: Fre 20 jan 02:00Fre 20 jan 02:00 • 1 tim
Finns som syntolkat

27
JAN
Avsnitt 4Avsnitt 4
Publiceras: Fre 27 janFre 27 jan 02:00 • 1 tim
Finns som syntolkat

3
FEB
Avsnitt 5Avsnitt 5
Publiceras: Fre 3 febFre 3 feb 02:00 • 1 tim
Finns som syntolkat

10
FEB
A
Citera
2023-01-16, 02:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag är trött på alla mörka hemska filmer som visas på TV. Det är våld, mörker, död, otrevliga människor. Hela tiden. Våldsamma och otrevliga män. F-n vad jag är trött på sånt. Sen dessa sura kuvade mesiga kvinnor som vill sopa allt under mattan.

Om man ser denna serie och sett "Jägarna" har är det osäkert om man vågar åka till Norrland. Det är ingen reklam för norra Sverige direkt.

Serien bygger ju på en bok. Men jag vill minnas att ett par holländska turister som faktiskt på riktigt hittades mördade en gång i ett tält i Åsele eller nåt.

Det är liksom detta som bjuds på TV. Mörka dramer med tråkiga otrevliga människor.

Det blir ju inte bättre av att verkligheten och Putin öster om oss kastar in alla sina seriemördare till Ukraina och lemlästar hela landet.

Var är kärleken och värmen, var är kärleken ?

Känner precis som du, plus dödens trött på det dötrista, mekaniska knulleriet folket matas med.

Tittade knappt 10 minuter innan jag gav upp. Boken är heller ingen höjdare (hur många priser den än får är den lika sadistisk ändå).
Citera
2023-01-16, 04:24
Medlem
mensverkets avatar
Påminner väldigt mkt om den där korta Jägarna-serien
Citera
2023-01-16, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Känner precis som du, plus dödens trött på det dötrista, mekaniska knulleriet folket matas med.

Tittade knappt 10 minuter innan jag gav upp. Boken är heller ingen höjdare (hur många priser den än får är den lika sadistisk ändå).

Ja, knulleriet är också rätt tröttsamt i svensk TV-produktion. Vet inte vad det tillför handlingen.

Lustigt nog har jag tyckt väldigt mycket om ett par turkiska serier som visades för något år sedan. Evighetslånga ( skulle kunna vara färre avsnitt ) men givande, mörka, otäcka men samtidigt ljusa, kärleksfulla utan denna påträngande intimiteten.

- Modern och dottern/Anne.
- Själens röda rum.

Filmskaparna i Turkiet verkar vara något annat än Erdogan

Svensk filmindustri kan lära sig.
Senast redigerad av Tissetiss 2023-01-16 kl. 06:55.
Citera
2023-01-16, 06:45
Medlem
fearreapers avatar
Det mord du tänker på är detta.

https://coldcases.se/historiska-mordfall/dubbelmordet-i-appojaure-1984/

Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag är trött på alla mörka hemska filmer som visas på TV. Det är våld, mörker, död, otrevliga människor. Hela tiden. Våldsamma och otrevliga män. F-n vad jag är trött på sånt. Sen dessa sura kuvade mesiga kvinnor som vill sopa allt under mattan.

Om man ser denna serie och sett "Jägarna" har är det osäkert om man vågar åka till Norrland. Det är ingen reklam för norra Sverige direkt.

Serien bygger ju på en bok. Men jag vill minnas att ett par holländska turister som faktiskt på riktigt hittades mördade en gång i ett tält i Åsele eller nåt.

Det är liksom detta som bjuds på TV. Mörka dramer med tråkiga otrevliga människor.

Det blir ju inte bättre av att verkligheten och Putin öster om oss kastar in alla sina seriemördare till Ukraina och lemlästar hela landet.

Var är kärleken och värmen, var är kärleken ?
Citera
2023-01-16, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper

Ja, det är nog detta fall jag har i bakhuvudet.
Citera
2023-01-16, 06:56
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Tycker det är bra filmat.... En sak gör mej lite osäker.. Det är den nya skyltarna, inte dom gamla nummerplåtarna som började med länsbokstaven. Är det histrorisk korrekt?

Borde det inte vara nummerplåga med länsbokstäverna på bilarna? Med tanke ingen bil får vara modernare än 73.. Så det är ändå bra jobbat.. Särskilt på 240n kan man se vilken "årgång" den är ifrån, så det inte bara stoppa in vilken 240n som helst i en scen.

Det var väl ingen 240 i serien? Såg ut som en 145a
Citera
2023-01-16, 06:59
Medlem
Citat:

Japp, och det finns även en sevärd dokumentär i tre delar på SVT Play om dubbelmordet i Appojaure. Såg den faktiskt igår innan jag såg första avsnittet av ”Händelser vid vatten”.

Tack för länken förresten. Har aldrig sett den sidan tidigare 👍

https://www.svtplay.se/video/KZm2YgM/morden-i-appojaure/1-ett-brutalt-mord
Citera
2023-01-16, 06:59
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Det var väl det som Quick tog på sig som vanligt.
Citera
2023-01-16, 07:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus

Det fanns en 144 / 142 som hade den chromade fronten. Var det 1973 så kan inte varit med någon volvo 240, så fel av mej.
Citera
2023-01-16, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
En klar miss 144 på kamingen var en 74 kom inte ut för en hösten 73 handlarens duett hade fel framsäte var från en 242den kommer till hösten 74 så den är inte ens tillverkad 73 om man nu ska vara petig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in