2023-01-16, 00:39
Medlem
svampdamps avatar
Bojkott är det som gäller. Jag har flera restauranger på min svarta lista och McDonalds är en av dem.
Citera
2023-01-16, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Bojkott är det som gäller. Jag har flera restauranger på min svarta lista och McDonalds är en av dem.

Du har inget ställe du går till för smakens skull och för nostalgi-trippar menar du?
Citera
2023-01-16, 00:45
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Det är bra att skräpmat kostar mycket. Staten borde ytterligare lägga på en skräpmatsmoms på denna typ av skräpmat.
Isåfall kommer folk bortprioritera nyttigare alternativ. Det är vad som hände med spckerskatten i Norge samt Finlanf(där den även togs bort).

En big mac går väl att smälla i sig men har personligen inte gjort det på ett bra jävla tag. Bättre att bara hålla sig undan det. 90kr är väl lite smådyrt men bara att låta bli att äta på donken.
Citera
2023-01-16, 00:47
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hur kan de smaka "som förr" när det är mycket mer potatisflingor och andra fillers i burgarna numera? Är ju knappast 90% kött i som det var förr.
Det är Max som kör med sån skit fyller sina hamburgerbiffar med potatisflingor etc. Både McD och BK har 100% nötkött i sina hamburgare. Som det ska vara.
Citera
2023-01-16, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Det är Max som kör med sån skit fyller sina hamburgerbiffar med potatisflingor etc. Både McD och BK har 100% nötkött i sina hamburgare. Som det ska vara.

Heldigvis har vi ikke Max lort her i Jylland, hvor en McFeast Menu koster 100 kroner.
Citera
2023-01-16, 00:56
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipoopedmypants
Heldigvis har vi ikke Max lort her i Jylland, hvor en McFeast Menu koster 100 kroner.
Max Halloumiburgare är riktig goda och jag tror kycklingburgarna också, men instämmer i att hamburgerbiffarna är vedervärdiga.
Citera
2023-01-16, 01:00
Medlem
Laggiores avatar
Vet att en big mac kostade rund 20 lappen för 30 år sedan, samtidigt i norge så tog dom 55 för den.
Citera
2023-01-16, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laggiore
Vet att en big mac kostade rund 20 lappen för 30 år sedan, samtidigt i norge så tog dom 55 för den.

Anser att det är där de ska ligga. Mellan 20-30 kr. Det är ju ingen storlek man blir mätt på. Mc Donalds borde ha råd och hålla priserna konstanta och inte tvingas höja de som de gör.
Citera
2023-01-16, 01:11
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipoopedmypants

Finns det ingen lokal dansk kopia av McDonalds?
Citera
2023-01-16, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Finns det ingen lokal dansk kopia av McDonalds?

Der findes danske Burger caféer men de har det svært mod de amerikanske kæder som er billigere.

https://fodevarewatch.dk/Fodevarer/article11964849.ece
Senast redigerad av Ipoopedmypants 2023-01-16 kl. 01:17.
Citera
2023-01-16, 01:21
Medlem
1 st: Big Mac and Co kostar 90 kronor (om ts menar 2st för 90, så var då isåfall)

https://mcdonaldsprices.com/mcdonalds-meny-priser/
Citera
2023-01-16, 01:28
Medlem
Jag tycker kvalitén på macdonalds är väldigt ojämn. Ibland smakar det skit dock är det inte så ofta men allt för oftare så öser de på enorma mängder ketchup som också förstör burgaren.

Jag har inte köpt mycket där sedan priserna började gå upp men det som fick mig att sluta äta där helt var hur äcklad jag vart när jag skulle gå in och beställa och det luktade piss i hela jävla restaurangen.

Det är bidragsjobbare och datorer och piper och väsnas framme vid kassan konstant så det är inte heller ett trevligt ställe att besöka på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in