2023-01-15, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatujuristen
Var ser det ut som Portalgatan 35? Vågar påstå att det är Strindbergsgatan typ nummer 1-3.

Det är Portalgatan. Passerade där under förmiddagen och då var avspärrningarna kvar.
Citera
2023-01-15, 15:15
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Henrik
Uppsala är inte längre en lugn studentstad.
Det är en stad som är fullkomligt förstörd av massinvandringen.

Tror du att det bara är Uppsala som är förstörd av muslimska invaderare? Varenda stad och ort är förstörd. Våra politiker har ju smetat ut 3 miljoner muslimer i landet. Dags att öppna ögonen.

OnT: Det är förmodligen kurderna i Uppsala som är antingen GM eller BO. Kurderna äger knarkmarknaden i Uppsala.
Citera
2023-01-15, 18:44
Medlem
-Är det en ny leverans av handgranater som anlänt från Balkan eller någon ny aktör
som gett sej in i leken ?
Har blåljus koll på läget här ?
Citera
2023-01-15, 19:23
Medlem
SVT menar att sprängningen var riktad mot en person med nära koppling till den Kurdiska räven.
Senast redigerad av dxz-- 2023-01-15 kl. 19:28.
Citera
2023-01-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentaxman
Halv tolv igårkväll hörde jag en kraftig smäll här i Uppsala. Mycket tidigare än det här ska inträffat, men smällen jag hörde måste varit en explosion det med. Vet inte vad jag vill ha sagt med det, men nu är det sagt iaf.

Jag hörde den med, den lät på samma sätt som de två som smällde senare under natten. Dock uppfattar jag som att den vid halv tolv var längre västerut. (Å andra sidan kan ljud studsa runt olika mellan husen, så det måste inte alls vara rätt uppfattat från min sida.)

Det underliga är dock att ingen skriver att det var två smällar då mellan 4 och 5 i morse, med 5-10 minuters mellanrum.
Citera
2023-01-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--
SVT menar att sprängningen var riktad mot en person med nära koppling till den Kurdiska räven.

Länk för den som inte orkar leta själv:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...-bostadsomrade

Där kan man läsa:
Citat:
Enligt uppgift till SVT kan adressen kopplas till en person med nära koppling till en 36-årig man från Uppsala som kallas ”Kurdiske Räven”, som är efterlyst för omfattande narkotikabrottslighet och sedan nyligen häktad i sin utevaro för förberedelse till mord i början av 2022.

Vem på Portalgatan 35 kan det röra sig om?
Citera
2023-01-15, 19:49
Medlem
Om det nu är riktat mot någon I Rävens krets så kan det vara Bandidos som kör och Bandidos har bra band med Gottsunda grabbarna som kan ha utfört detta.
Citera
2023-01-15, 20:22
Medlem
fetkamsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk

Där kan man läsa:

På 33 bor en Majid
Citera
2023-01-15, 20:51
Medlem
Citat:

Där kan man läsa:

Finns en familj på adressen med samma efternamn som rävens mamma. S***h. Skulle kunna vara måltavlan.
Citera
2023-01-15, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullsand
Finns en familj på adressen med samma efternamn som rävens mamma. S***h. Skulle kunna vara måltavlan.
Låter inte alls osannolikt.
Citera
2023-01-15, 21:03
Medlem
Citat:
Låter inte alls osannolikt.
Som någon nämnde ovan så bor det dock någon med samma efternamn som räven i 33an. Fel på port? Slump? Släktingar som bor nära varandra? Vem vet..
Citera
2023-01-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Henrik
Uppsala är inte längre en lugn studentstad.
Det är en stad som är fullkomligt förstörd av massinvandringen.

Uppsala är sveriges 5e största stad, oklart vad som får dig att tro att det någonsin varit en ”lugn studentstad”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in