Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Jag gillar väst. Jag gillar vår demokrati och yttrandefrihet. Därför tycker jag vi ska vara vaksamma mot fascism och odemokratiska inslag, och tyvärr finns det gott om det i Ukraina (Euromaidan, Banderaism).
märkligt då att du propagerar sovjetpropganda.
för det är ju till syvende och sisst vad "Banderaism" var och är
https://en.wikipedia.org/wiki/Banderite
Citat:
In Soviet secret records, the word “Banderites” for the first time emerged in late 1940 and began to be used in Soviet propaganda starting in late 1942.[3][21] The term became a crucial element of the Soviet propaganda discourse and was used as a pejorative description of the Ukrainians, sometimes all western Ukrainians in the most negative way.[21][22] Historian Andrii Portnov noted that "The common noun “Banderivtsi” (“Banderites”) emerged around the time of ethnic cleansing of the Polish population in Volhynia, and it was used to designate all Ukrainian nationalists, but also, on occasion, western Ukrainians or even any person who spoke Ukrainian."[23]
The term has been used by Russian state media against Euromaidan activists to associate a separate Ukrainian national identity with the most radical nationalists.[24][25][23] Today, in Russian propaganda, the word is used to refer to all in Ukraine who back the idea of sovereignty from Russia; Ukrainian nationalist collaboration with Nazi Germany is also emphasized.[21]
Och tyvärr även hur du tvingar dig själv att betrakta Euromaidan. trots att du har tillgång till såväl undersökningar bland "deltagarna i euromaidan protesterna" och såväl som riktigheten utifrån ett deomkratiperspektiv i avsättandet av en totalitär och ilegetim president.
Citat:
Håller med dig om att det är ett problem med ryssarna och deras sanning. Men lösningen är inte att göra Ukraina till en parkeringsplats.
Då kanske du ska försöka hitta rimliga argument som inte till 100% bygger på rysstrollningar. det går ju....