2023-01-15, 15:34
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skall bli intressant om EU (främst, kanske Canada med).., kan bli någorlunda eniga på vilken typ utav Leo2 man kommer att skicka. Skulle ju underlätta.., finns ju väl främst :

-Leo2A4..
-Leo2A5..
-Leo2A6..

Undrar också vilka modeller som är aktuella.
Citera
2023-01-15, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej? Kan inte se att det kan utläsas av vad jag skrev.

Det är heller inte utpressning om vi minskar stödet. Precis som du idag inte utrpressar Afrikas fattiga barn bara för att du inte stöttar dem nu.

Varför tror du då att du skulle få slut på kriget genom att tvinga Ukraina att avstå delar av sitt land ?

Afrikas barn var lågt av dig, ta tillbaks..
Citera
2023-01-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Tack det samma! Det är just det du verkar ha som sysselsättning: Några enstaka ord nödtorftigt ihop satta till meningar, aldrig några resonemang eller underbyggnad på annat vis. Och sen på det någon oförskämdhet riktad mot någon trådskribent.

Lättja? Oförmåga? Det är svårt att avgöra vad som är huvudsaken här. Prova att skriva ett stycke som innehåller fler än fem grafiska meningar. Få dem sedan att hänga i hop. Sen kan du ge dig på att försöka binda i hop dem till ett resonemang. När du tycker du är färdig så kan du ju bläddra runt här på flashback för att hitta en lämplig tråd att posta inlägget i.

Nej och åter nej....

Det behövs inte mer för att avpollettera er.
Sätter absolut ingen stolthet i slänga bort mitt liv för, att formulera svador likt er, i syfte att förstöra. Mina åsikter framkommer tydligt ändå.

Hade du någonting om rysslands invasion att tillägga? Fakta?
Citera
2023-01-15, 15:37
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej, speciellt tydlig har du inte varit: du gillar att slingra in dig i snåriga resonemang för att det inte ska verka så tydligt att du bara är ytterligare en megafon för Kreml. Enligt dig ska vi alltså inte hjälpa Ukraina att försvara sig utan du vill snarare att vi ska hjälpa Kreml att få som de vill. Din rysskärlek förtjänar allt förakt, kamrat.

Det står ju på en mening ovanför, och jag har skrivit det flera gånger.

Fundera på om du kanske längtar efter att alla som inte tycker som du ska vara onda, falska och gömma sig bakom en konspiration. Kanske betalda ryssar?

Det är ett komplicerat ämne. Många aktörer, starka motstridiga intressen. Varför tror du det kan lösas på en mening som "Ryssarna är onda och vi måste kriga tills 1997 års gräns återupprättas"? Därav vad du kallar "snåriga resonemang".
Citera
2023-01-15, 15:42
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Varför tror du då att du skulle få slut på kriget genom att tvinga Ukraina att avstå delar av sitt land ?

Afrikas barn var lågt av dig, ta tillbaks..

De får ju slåss om de vill det. Men jag tror att de tycker det är mer utsiktslöst om vi inte stödjer dem, och de blir mer kompromissvilliga. Just nu är det delvis som att hjälpa en en spelberoende genom att ge dem pengar.

Vissa tror att de aldrig kommer sluta slåss, stöd eller ej. Men varför skulle de inte göra det? Finns det empirisk evidens?
Citera
2023-01-15, 15:42
Medlem
Citat:

Det är heller inte utpressning om vi minskar stödet. Precis som du idag inte utrpressar Afrikas fattiga barn bara för att du inte stöttar dem nu.

Jodå, du vet vårat minne sträcker sig längre än senaste sidan i tråden. Ju fler rader du lägger till i dina masspostningar (ca30 om dagen vecka in vecka ut), ju lättare blir det att läsa i mellan dem.
Citera
2023-01-15, 15:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Orsaken attmjag engagerade mig i konflikten 2015, då jag återskapade en kontakt med en affärsbekant från Donbass.
Då han motsatte sig den ryska ockupationen blev han tvungen att fly till Kiev. Trotts att han är vad ni Ryssvänner är Rysk Ukrainare.
Men det är naturligtvis inte sånt du har någon erfarenhet av. Kontentan av ditt svammel är uppenbarligen att du anser det acceptabelt att invadera grannländer för att införliva delar av deras teritorie med den starkaste rätt.

Det sista är också väldigt selektivt för Ryssland. Väst får inte använda den starkes rätt för att krossa Ryssland ekonomiskt och militärt. Bara Ryssland har den rätten gentemot sina grannar. Det blir ett djävla gnäll om hybridkrigföring etc. när väst visar sig starkare.
Citera
2023-01-15, 15:45
Avstängd
Citat:

Fundera på om du kanske längtar efter att alla som inte tycker som du ska vara onda, falska och gömma sig bakom en konspiration. Kanske betalda ryssar?

Det är ett komplicerat ämne. Många aktörer, starka motstridiga intressen. Varför tror du det kan lösas på en mening som "Ryssarna är onda och vi måste kriga tills 1997 års gräns återupprättas"? Därav vad du kallar "snåriga resonemang".

Slingra dig inte, kamrat! Jag har sällan sett någon skribent som gör fler meningslösa retoriska krumbukter än du själv.

Du kanske borde börja fundera på varför du försvarar en nation som våldtar en annan. Och nej, lilla ryssvän, det är inte ett komplicerat ämne. Ryssjävlarna har utfört en orättfärdig invasion och vi bör stödja Ukraina.
Citera
2023-01-15, 15:46
Medlem
attogs avatar
Citat:
1) Att det här är dyrt för ryssarna. Folk dör. Ingen kompetent bedömare, inte heller ryssarna, gillar risken för att det eskalerar utom kontroll. Det är inte orimligt att tro att detta redan är ett större krig än Putin har lust att utkämpa.

2) Kina och Indien lär också gilla tanken om förhandling nu.

3) Putin sa också att de var beredda att förhandla i "annekteringstalet".

Haag lär inte vara en del av modellen nej, ryssarna har aldrig erkänt Haag.

Skadestånd tror jag absolut ryssarna kan tänka sig förhandla om (men det skulle inte kallas för det, utan för något annat. Det är resurserna som räknas).

Visst kan det bli så att parterna står för långt ifrån varandra fortfarande. Många aktörer (Zelensky, Putin, världsopinionen) har en faktor de inte känner till - var går gränsen för Västs konventionella stöd? Det kan vara så att innan den faktorn är känd så tycker parterna att det är "lönt" att slåss vidare.

Väst stöd vet vi. Så länge det behövs. Tvivla aldrig på detta.

Alla vill tillbaka till normalt. Kina och Indien är inte unika på något sätt.Men:
Att Zelensky, med fortsatt västs stöd, skulle ge upp land. Det ser jag inte som rimligt. För många döda. För mycket bs från Putin. Såret är för djupt.
Skadestånd. De pengarna, har Ryssland det? Vill de?
Ukraina kan aldrig lite på ett Ryssland styrt av Putin.
Säkerheten med NATO för Ukraina, kommer Putin inte köpa.
Väst normalisera med Ryssland och Putin, utan att detta har varit i Haag. Nej, ser inte det som möjligt.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Intressant video om Challenger stridsvagnen britterna nu skickar. De är verkligen en potent stridsvagn. Synd dom skickar så få men Det är iaf igång nu. Det är en bjässe på 70ton.

https://www.youtube.com/watch?v=n2fvltvllko
Citera
Medlem
Citat:

Så varför ska Ukraina ge land åt Ryssland om de inte är intresserade av det? Ingen tror att du bryr dig nämnvärt om afrikanska barn, så sluta ta upp det i tråden varje gång någon kritiserar Putin.
Citera
2023-01-15, 15:47
Medlem
Citat:

Fundera på om dina påverkansförsök är tafatta och inte så intrikata som du önskar? Ämnet är mycket komplext och dina enögda försök till att förklara varför putin måste gå segrande ur denna fadäs grumlar endast tråden.
Även om du tillstår att ämnet inte är svart eller vitt, så målar du alla som inte håller med i dina fantasier i total kontrast till din egen fana.... Intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in