Citat:
Ursprungligen postat av
norrrrrmannn1
Hva i all verden skal motivere henne til å kreve halve formuen, veldig mye mer enn hun trenger?
Skal TH splitte opp firmaene sine? barnas arv og de ansattes arbeidsplass?
Hva er feil med et forlik mellom advokater?
Skjønner ikke hvorfor dere fremstiller AEH som et grådig monster, jeg oppfatter henne som familiekjær og samvittighetsfull og det er ingenting av det vi vet om tonen mellom ektefellene som antyder det du hevder.
Hvis hun var kastet ut, selv forlatt hjemmet i raseri, tatt TH på fersken med elskerinne eller liknende.
Men det har vi ikke sett.
Vi har sett en dame som smurte matpakke til ektemannen, hjalp han med firmaet sitt, dro på helaften og hyttetur med ham og IKKE sendte inn skilsmissepapirene hun fylte ut mange år før.
At hun skulle skrelle gubben for halve formuen nekter jeg å tro, hun har etterlatt seg et helt annet inntrykk hos meg.
Det at hun ville kunne fått halve formuen, er ikke ensbetydende med at hun ville krevd halve formuen. Nå må du slutte å fantasere fritt her.
Det at AEH ville kunne fått tilkjent halve formuen ville heller ikke innebære splitting av firmaene etc som du legger ut om her.
Ekteskapet mellom AEH og TH var turbulent og ikke i nærheten av den idyllen som du maler opp her. Derfor diskuterte AEH skilsmisse med vennene sine. Sågar gikk hun så langt at hun fylte ut separasjonspapirer.