Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-01-14, 22:10
Medlem
Encias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Men borde den inte typ lära sig från information som finns på nätet och kunna svara ifrån det ?
Mycket strunt som finns på internet och desinformation så jag förstår att dom hellre tränar sin modell genom att använda "data" med kvalitet och det är också fördel att ha kontroll över vad modellen lär sig för att säkerställa en viss standard.
Citera
2023-01-14, 22:18
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Encia
Mycket strunt som finns på internet och desinformation så jag förstår att dom hellre tränar sin modell genom att använda "data" med kvalitet och det är också fördel att ha kontroll över vad modellen lär sig för att säkerställa en viss standard.

Jag vill fortfarande att hon/den skall paras ihop med Wolfram Alpha. Då får vi två olika Ai modeller, ena som är jävligt bra på språk/text och den andra som är sjukt bra på matematik/fysik
Citera
2023-01-14, 22:27
Medlem
Encias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag vill fortfarande att hon/den skall paras ihop med Wolfram Alpha. Då får vi två olika Ai modeller, ena som är jävligt bra på språk/text och den andra som är sjukt bra på matematik/fysik
Intressant . Detta är bara början inom AI-tidsålder så jag är säker på att att vi kommer få se sånt.
Citera
2023-01-14, 22:41
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Encia

Kanske lite offtopic, men hur fungerar sådana där bildskapar AI artbreeder + en jag inte minns vad den hette, de kan ju skapa mer eller mindre lika bilder på kända personer, de måste ju ha blivit lärda på något sätt hur exempelvis Zlatan ser ut ... trodde de gick igenom nätet på bilder läste av och skapade utifrån de.
Sen att den skulle vara intelligent nog att ignorera bilder som inte är Zlatan utifrån jämföra med de andra.
Citera
2023-01-15, 02:19
Medlem
SilviaNights avatar
Har inte riktigt begripit hur denna AI fungerar ännu. Utvecklas den av mänsklig hand eller lär den sig och tar in information själv? Om det sistnämnda stämmer, hur kan AIn skilja på fakta och felaktig information som skrivs till den av människor?
Citera
2023-01-15, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Har inte riktigt begripit hur denna AI fungerar ännu. Utvecklas den av mänsklig hand eller lär den sig och tar in information själv? Om det sistnämnda stämmer, hur kan AIn skilja på fakta och felaktig information som skrivs till den av människor?
Den skiljer uppenbart inte på fakta och osanningar.
Jag tror att det är rn rent statistiskt modell på vilka ord som brukar följa efter varandra, men det är min teori
Citera
2023-01-15, 04:49
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
https://writings.stephenwolfram.com/2023/01/wolframalpha-as-the-way-to-bring-computational-knowledge-superpowers-to-chatgpt/ mycket läsvärd essä
Citera
2023-01-15, 09:59
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Elon Musk och Microsoft bland annat... är du nyvaken?

Varken Elon Musk eller Microsoft äger OpenAI, men ja OpenAI kommer växa helt klart med tanke på deras investeringar.
Citera
2023-01-15, 22:37
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Varken Elon Musk eller Microsoft äger OpenAI, men ja OpenAI kommer växa helt klart med tanke på deras investeringar.

Båda är investerare i Openai
Citera
2023-01-15, 22:47
Medlem
Tänk var mobiltelefonerna befann sig för lite mer än 15 år sedan när iPhone precis hade släppts. Tänk var ChatGPT och liknande AI är om samma antal år.
Citera
2023-01-16, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Ja din mupp, du sa att jag tog siffror i röven, där har du b.la en källa. Vet faktiskt inte vad du tjafsar om riktigt, man märker ju att du har bristande kunskaper gällande ämnet.

Inte särskilt svårt att länka till sk källor som inte är relevanta till ämnet. Håll en röd tråd, tack.
Citera
2023-01-16, 06:22
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
Båda är investerare i Openai

Jo din papegoja, det var det jag skrev
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto