2023-01-15, 00:38
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saturnisk
Du har kanske slösat din tid på så sätt att du inte byggt upp olika saker (typ karriär, relationer, erfarenheter i form av resor eller vad du nu hade önskat). Men du har väl fortfarande inte hamnat snett till följd av ditt leverne? Exempelvis dragit på dig ekonomiska skulder, orsakat dig själv fysiska eller psykiska åkommor, gjort dig ökänd eller skaffat dig fiender?

För ett par år sen köpte jag en villa av någon anledning och det är en helt onödig utgift när man lever ensam, men jag kan inte säga att jag ångrar det. Jag vet knappt vad grannarna heter för jag har mest åkt till jobbet eller suttit på övervåningen vid datorn. De måste tro jag är en galning
Citera
2023-01-15, 00:46
Medlem
Om TS hade vsrit en tjej hade Flashback sagt att hon snart var för gammal och allt var kört.
Citera
2023-01-15, 00:49
Medlem
Yoweris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Jag har börjat göra en del förändringar. Förmodligen har jag haft social fobi och depression men det är som att det försvann och att det inte varit jag som levt mitt liv de senaste åren. Det är en väldigt märklig känsla, det är som en dimma.

Slutat röka för mycket braj? Mycket som hände åren med pipan kom till ytan och behövde bearbetas. Om du inte har hållit på med droger är du nog bara socialt efter, och det går att öva bort. Börja njut
Citera
2023-01-15, 01:00
Medlem
Nordoxens avatar
Nytt år ger nya möjligheter. Se filmen "Yes Man" och ta inspiration därifrån. Gör det till ett nyårslöfte att du måste tacka ja till ALLT oavsett om du har lust eller inte (lägger ner några regler, tex ej något olagligt osv).

Gammal tråd men fortfarande aktuell och kan nog ge intressant läsning

Yes Man-pakten: (FB) Yes man-pakten.
Citera
2023-01-15, 01:14
Medlem
Du är passiv. Dags att göra motsatsen. Var proaktiv.

Varför är du så rädd för livet?
Slutar ändå med död oavsett. Ingen kommer ihåg en fegis.
Citera
2023-01-15, 02:20
Medlem
Citat:
Jag är nu 28 år gammal och mår ganska bra idag. Jag känner mig målmedveten men det är också därför jag mår så jävla dåligt. Det är som någonting slog till i huvudet en dag och jag förstod plötsligt vad jag har gjort. Jag inser att jag har totalt slösat bort de senaste 5-10 åren för att jag är en fegis. Kanske inte totalt slösat bort åren, jag har mycket pengar (eftersom jag inte haft något liv) och på något sätt fortfarande kontakt med vänner, föräldrar osv. trots att jag inte hört av mig särskilt mycket. Jag har bara undvikt allting.

Jag har heller inte lärt känna en enda person på mina arbetsplatser, inte hängt med på en enda AW eller julbord trots att folk har frågat. Jag har undvikit tjejer som kanske hade visat intresse. Jag har bara varit negativ och tystlåten hela dagarna trots att jag inte behövt vara det.

Jag förstår inte varför jag har gjort det här. Jag har bara gnällt inombords i nästan 10 år. Så mycket tid spenderad ensam och vid datorn, så många möjligheter som bara gick förbi. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Och nu gnäller du om detta. Bra! Men när ska du sluta gnälla?
Citera
2023-01-15, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Om TS hade vsrit en tjej hade Flashback sagt att hon snart var för gammal och allt var kört.

Tur att han inte är en tjej då. lololol
Citera
2023-01-15, 02:54
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Jag är nu 28 år gammal och mår ganska bra idag. Jag känner mig målmedveten men det är också därför jag mår så jävla dåligt. Det är som någonting slog till i huvudet en dag och jag förstod plötsligt vad jag har gjort. Jag inser att jag har totalt slösat bort de senaste 5-10 åren för att jag är en fegis. Kanske inte totalt slösat bort åren, jag har mycket pengar (eftersom jag inte haft något liv) och på något sätt fortfarande kontakt med vänner, föräldrar osv. trots att jag inte hört av mig särskilt mycket. Jag har bara undvikt allting.

Jag har heller inte lärt känna en enda person på mina arbetsplatser, inte hängt med på en enda AW eller julbord trots att folk har frågat. Jag har undvikit tjejer som kanske hade visat intresse. Jag har bara varit negativ och tystlåten hela dagarna trots att jag inte behövt vara det.

Jag förstår inte varför jag har gjort det här. Jag har bara gnällt inombords i nästan 10 år. Så mycket tid spenderad ensam och vid datorn, så många möjligheter som bara gick förbi. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Vilka möjligheter pratar vi om exakt? Du vet inte hur en outcome kommer bli, du kan sitta här och tänka vildt och fantisera om hur allting kunde ha sett ut men det är bara tankar som sagt.

Tänk så här istället, tänk så hade du skaffat vänner eller en tjej som hugger dig i ryggen... Tror du att du skulle må bättre av det?

Du säger att du har pengar, investera dessa pengar i nåt som får de att växa. Bygg status, bli en high value man istället för att grubbla över meningslösa saker. Det viktigaste för en man är high status, det är vad som får en man att må bra och känna sig som en man.
Citera
2023-01-15, 03:32
Medlem
Du kanske kan ta livet av dig ifall 28 år ändå är en dålig tid.
Vet att länder börjar legalisera dödshjälp. Man kan beskriva lite om sig själv och sedan får man väl göra det.
Citera
2023-01-15, 04:48
Medlem
Bor du nära Göteborg? Dra ett PM så ska jag få dig på bra humör , här finns både luder & ladd i mängder Bättre blir de inte
Citera
2023-01-15, 05:57
Medlem
Citat:
Du undvek att bli bedragen rånad, våldtagen och mördad. Du slapp aids och andra vidriga könssjukdomar. Nu har du insett att du vill bli mer social och då sätter du igång och blir det och inte väntar 10 år för att skriva ännu ett inlägg på flash och säga att du ångrar dig.

I dag är det söndag. Ring någon.

Citat:
För ett par år sen köpte jag en villa av någon anledning och det är en helt onödig utgift när man lever ensam, men jag kan inte säga att jag ångrar det. Jag vet knappt vad grannarna heter för jag har mest åkt till jobbet eller suttit på övervåningen vid datorn. De måste tro jag är en galning
Nej, du är en perfekt granne. Jag önskar att du vore min granne istället för det slödder jag har omkring mig. 👍
Senast redigerad av ENTRUMPENTRUMP 2023-01-15 kl. 06:00.
Citera
2023-01-15, 06:06
Medlem
Pinoputchins avatar
Bara 28 år och redan kommit till insikt? Grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in