2023-01-15, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Dere som er overbevist om at TH er skyldig:

Utførte TH drapet?
Utførte TH bortføringen og skjuling av liket?
Tidspunkt for disse ugjerningene?

Var TH Hettemannen?

Fikk TH "Guttungen" (RU) til å undersøke diverse angående bl.a. Monero? Hvis ja: Hvorfor fikk han RU til å undersøke slikt?
Har RU sagt at dette stemmer? Hvordan kan vi i så fall vite at det er sant?

Hvis TH står bak så er det likevel ingen som kan svare på spørsmålene dine.

Er du tett i pappen eller hva feiler det deg?
Citera
2023-01-15, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hva er det du vil frem til her? At det ikke var AE som hadde ordnet med skilsmissepapirene...?

Tror du også en "ukjent GM" var i S4 i 2017 og plantet spor på PCen til AE og tastet «skilsmisse»?
Var det GM som tyvlånte mobilen til AE før hun forsvant og SMSet om frustrasjoner i ekteskapet?

Og hva med AEs følelsesmessige sammenbrudd like før forsvinningen, skulle det også være plantet?

Selvsagt ikke. Det finnes en historikk her som går over mange år, uten mulighet til å "plante spor".
Citat:
Hva er det du vil frem til her?
Mitt poeng er at det kanskje er mulig å forfalske på dato på digitale dokumenter og utskrifter.

Det er ikke en påstand.

Jeg skriver jo at dette er noe jeg har lest på freak.no, hvor en legestudent spurte om råd om hvordan å forfalske dato på digitale dokumenter. Husker ikke årstall, men vedkommende skrev dette på freak.no for mange år siden.
Citera
2023-01-15, 00:20
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
Flere motiv, nok å ta av. Ser en del true crime der amerikanerne alltid ser etter "sex and money" i sånne saker. Her er det ei skikkelig hengemyr av de nevnte. Sex kan oversettes til ekteskap/relasjon.

Hva angår barna så er det en ikke helt ubetydelig arv inne i bildet her. De kommer kanskje aldri til å si noe.

Det har du nog tyvärr rätt i. Och om de vet något, så har de dolt sanningen så länge, så de kanske inte vågar säga något. Och arvet är ju rejält, minst sagt...

Det är väl det att man alltid applicerar allt på hur man själv skulle reagera. Det finns inte ett arv i världen som skulle få mig att dölja ett mord på min egen mamma.

Men med TH som pappa, så har de givetvis inte samma moraliska kompass som många av oss andra har.
Citera
2023-01-15, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Dere som er overbevist om at TH er skyldig:

Utførte TH drapet?
Utførte TH bortføringen og skjuling av liket?
Tidspunkt for disse ugjerningene?

Var TH Hettemannen?

Fikk TH "Guttungen" (RU) til å undersøke diverse angående bl.a. Monero? Hvis ja: Hvorfor fikk han RU til å undersøke slikt?
Har RU sagt at dette stemmer? Hvordan kan vi i så fall vite at det er sant?

Ja TH drepte sin kone
Nei han fraktet henne ikke vekk og skjulte liket
10.30 og frakt vekk rundt 10.37

Ja TH var hettemannen

Ingenting fryder mer enn å kunne tilegne seg nødvendig info gratis for å planlegge et drap fingert som en kidnapping hvor ting i ettertid vil peke i retning av en guttunge og miljøet rundt han. En guttunge som trodde han kunne spasere inn på Futurum å gjøre seg rik på andres oppsparte midler gjennom hardt arbeid. Slik gir man lærepenger og knuser guttungers tåpelige drømmer.

Man husker ikke navnet for å forminske vedkommendes rolle i bidragsform i tilknytning til det man selv har planlagt og fordi man liker å finne på kallenavn til folk man ikke har særlig høye tanker om. Fru Hagen ble som kjent også tildelt et slikt negativt ladet «kallenavn» i familien.
Senast redigerad av Kokadu 2023-01-15 kl. 00:31. Anledning: Tillegg
Citera
2023-01-15, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja TH drepte sin kone
Nei han fraktet henne ikke vekk og skjulte liket
10.30 og frakt vekk rundt 10.37

Ja TH var hettemannen

Ingenting fryder mer enn å kunne tilegne seg nødvendig info gratis for å planlegge et drap fingert som en kidnapping hvor ting i ettertid vil peke i retning av en guttunge og miljøet rundt han. En guttunge som trodde han kunne spasere inn på Futurum å gjøre seg rik på andres oppsparte midler gjennom hardt arbeid. Slik gir man lærepenger og knuser guttungers tåpelige drømmer.
Takk for interessant og gjennomtenkt svar.

Tror du at det er mulighet for at RU opprettet de kryptokontoene på oppdrag fra TH uten å vite hva de skulle brukes til, og at han ikke tør å fortelle politiet om det?
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-15 kl. 00:38.
Citera
2023-01-15, 00:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, bare copy/paste fra de to medier du nevner.

Budskapet på Krimpodden FB bør si sitt om saken.
Vanskelig for VG å bedømme hvilken betydning eks-agentens forklaring vil få for saken, siden det er Dagbladet som har snakket med mannen. Dagbladet må selvsagt ta hensyn til etterforskningen, og ikke oppføre seg slik VG gjorde i sin tid.

VG er i skyggen, nærmeste de kommer, er inni buskene ved S4. Mulig Milli har overnattet i kanoen der i skogholtet den reven. Man vet aldri med den mannen, ingenting kan utelukkes, er min magefølelse.
Citera
2023-01-15, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vanskelig for VG å bedømme hvilken betydning eks-agentens forklaring vil få for saken, siden det er Dagbladet som har snakket med mannen. Dagbladet må selvsagt ta hensyn til etterforskningen, og ikke oppføre seg slik VG gjorde i sin tid.

VG er i skyggen, nærmeste de kommer, er inni buskene ved S4. Mulig Milli har overnattet i kanoen der i skogholtet den reven. Man vet aldri med den mannen, ingenting kan utelukkes, er min magefølelse.

Milli gjør en veldig bra jobb og du burde være glad for at vi har krimreportere.
Citera
2023-01-15, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Milli gjør en veldig bra jobb og du burde være glad for at vi har krimreportere.
Joda. Kan ikke Milli skrive litt her i tråden?
Citera
2023-01-15, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Spørsmål 1
Ja hvorfor skulle det jeg beskriver gjøre noe fra eller til der?
Spørsmål 2
Nei.

Jeg tenker ikke plantet, men utelukker ikke at noen har hatt det i sitt eie og lagt det der for å gi en plausibel forklaring på noe annet i saken dersom eller når det kunne bli behov for det.
Men hvorfor fjernet ikke TH søknaden om skilsmisse/seperasjon fra S4, i et scenario hvor AEH hadde "viftet med disse papirene oppi THs ansikt", (sånn omtrent) slik du skrev, dersom han har drept AEH?

Det synes jeg er usannsynlig,, når han påstår at han ikke visste at AEH ønsket skilsmisse. Han kunne jo i et slik scenario beskrevet ovenfor, fjernet disse dokumentene veldig enkelt.
Citera
2023-01-15, 00:50
Medlem
Citat:
Men hvorfor fjernet ikke TH søknaden om skilsmisse/seperasjon fra S4, i et scenario hvor AEH hadde "viftet med disse papirene oppi THs ansikt", (sånn omtrent) slik du skrev, dersom han har drept AEH?

Det synes jeg er usannsynlig,, når han påstår at han ikke visste at AEH ønsket skilsmisse. Han kunne jo i et slik scenario beskrevet ovenfor, fjernet disse dokumentene veldig enkelt.

Ja hva skal jeg svare på det. Noe sier meg at drapsmenn ikke er helt skrudd sammen på samme måte som de som ikke er det. Jeg tror de foregner seg og tenker at politiet vil ta i bruk samme logikken de selv legger til grunn ved sine valg. Orderudsaken har også flere eksempler på lite smarte trekk av flere av de involverte. De ble som kjent dømt.
Senast redigerad av Kokadu 2023-01-15 kl. 00:53. Anledning: Tillegg
Citera
2023-01-15, 00:52
Medlem
Citat:

Jaja og sånn går nu dagan.
Det hjelper nok ikke engang om AE betrodde til kongen at hun hadde et ulykkelig ekteskap og ville ha skilsmisse, uansett hvem som bevitnet det og om det var på tape så ville TT ha dratt det i tvil.
Citera
2023-01-15, 00:55
Avslutad
Citat:
Jeg har ikke motforestillinger til krimreportere. Men det er ikke bra at de "setter fot" på politiet.
Citat:
Jaja og sånn går nu dagan.
Det hjelper nok ikke engang om AE betrodde til kongen at hun hadde et ulykkelig ekteskap og ville ha skilsmisse, uansett hvem som bevitnet det og om det var på tape så ville TT ha dratt det i tvil.
Det vet du ikke er sant, men du skriver det likevel.
Det du skriver er helt uvesentlig for saken. Bare trist å være vitne til din personlighet. Noen må få orden på deg.
Senast redigerad av Havhest 2023-01-15 kl. 01:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in